Golf Mk4 TDI pedal gazu nie reaguje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: sob lut 06, 2010 11:51
- Lokalizacja: gdańsk
Golf Mk4 TDI pedal gazu nie reaguje
witam wszyskich.mam problem z golfem4.po nacisnieciu pedału hamulca wzrastaja obroty silnika do 1100 obr/min i pedal gazu nie reaguje na nacisniecie.po zwolnieniu pedalu hamulca obroty spadają i pedal gazu zaczyna reagowacna naciśniecie.program serwisowy vag wykazuje uszkodzenie czujnika połozenia pedału gazu.po wymianie czujnika problem nie zniknął.prosze o pomoc.
robert
Golf Mk4 TDI pedal gazu nie reaguje
podaj kod błędu bo coś mi tu nie gra, ponadto wejdź Vagiem w 01 Engine a następnie grupę 006 i odczytaj zapis w polu drugim bez naciskania pedału hamulca i sprzęgła a następnie naciśnij pedał hamulca i sprawdź czy ostatnie dwa zera zmieniają się jednocześnie na jedynki a następnie naciśnij pedał sprzęgła i sprawdź czy pierwsze zero zmienia się na jedynkę, ponadto w grupie 010 w ostatnim polu sprawdź czy płynnie zmienia się procentowe wskazanie od 0 do 100 % podczas stopniowego wciskania pedału gazu do podłogi i mając np. wskazanie 30-40 % naciśnij wtedy pedał hamulca i sprawdź czy wartość wciśnięcia pedału gazu się utrzymuje czy też spada mimo ciągle wciśniętego pedału gazu - jeśli będzie tak jak opisywałem ze wskazaniami w grupie 006 i 010 to następnie trzeba sprawdzić wtyczkę i przewody od potencjometru pedału gazu na ewentualną przerwę lub brak styku na pinach wtyczki.
Problem jest o tyle ciekawy, że zwolnienie pedału hamulca powoduje przywrócenie normalnego funkcjonowania gazu. Z Twojego postu wynika, że podczas wciśnięcia pedału hamulca przy pracującym na jałowych obrotach silniku (obroty rzędu 900 RPM) ECU automatycznie zwiększa je do wartości 1100 RPM (tak jak przy usterce potencjometru pedału gazu i jest to normalna reakcja ECU na usterkę potencjometru gazu by dojechać do najbliższego serwisu) ale nienormalne jest to, że ta przypadłość ustaje po zwolnieniu pedału hamulca więc coś tu jest sknocone. Z ciekawością poczekam na wyniki Twojego sprawdzenia tego co podałem bo przypadek jeszcze przeze mnie nie napotkany jeśli chodzi o reakcję po wciśnięciu pedału hamulca. Czekam zatem na info.
Problem jest o tyle ciekawy, że zwolnienie pedału hamulca powoduje przywrócenie normalnego funkcjonowania gazu. Z Twojego postu wynika, że podczas wciśnięcia pedału hamulca przy pracującym na jałowych obrotach silniku (obroty rzędu 900 RPM) ECU automatycznie zwiększa je do wartości 1100 RPM (tak jak przy usterce potencjometru pedału gazu i jest to normalna reakcja ECU na usterkę potencjometru gazu by dojechać do najbliższego serwisu) ale nienormalne jest to, że ta przypadłość ustaje po zwolnieniu pedału hamulca więc coś tu jest sknocone. Z ciekawością poczekam na wyniki Twojego sprawdzenia tego co podałem bo przypadek jeszcze przeze mnie nie napotkany jeśli chodzi o reakcję po wciśnięciu pedału hamulca. Czekam zatem na info.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 18:50 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości