Początek wtrysku Jak zostawić blokady czy komputer?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Początek wtrysku Jak zostawić blokady czy komputer?

Post autor: MarekU744 » śr lut 03, 2010 21:00

Witam Wszystkich :)
Mam mały problem z ustawieniem kąta wtrysku a raczej jak zostawić czy na blokady czy na komputer ? Wymiane rozrządu zrobiłem bez blokad i jezdziłem na tym 30tyś km nie było wiekszych problemów z odpalaniem i nie martwiło mnie to tak bardzo, czasami troszke dłużej a czasami krócej kreciłem rozrusznikiem ale odapalał , ale jak nastały wieksze mrozy tak ponad -25*C to już n iestety były problemy i wziołem się za to i ustawiłem rozrząd na blokady . Fak faktem byl przestawiony i nie pasował na blokady , więc blokady w ręke i do dzieła :) Koło wałka rozrządu zbiłem , pompa poluzowana i wszystko na blokady potem do skrecenia blokady do wyjęcia pare obrotów wałem wszystko pasuje sie zgadzi i pokrywa :) Silnik do odpalenia , odpalam i sprawdzam na Vag-u bo to też podstawa jaki jest początek wtrysku i wynosi 75 (zielona linia na graph tdi) a chyba powinien wynosić około 50 (niebeieska linia) Więc moje pytanie czy zostawić na blokadach czy korygować na kompa ??? Silnik ALH



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr lut 03, 2010 21:12

75 jest za dużo zrób 49-51



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » śr lut 03, 2010 22:14

jeśli wałek rozrządu względem wału korbowego jest ustawiony prawidłowo (na blokady), to bujnij tylko pompą i ustaw tak, jak napisał roman58,


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lut 03, 2010 23:45

MarekU744, czemu piszesz albo albo? rozrzad ustawia sie na blokady (razem z pompa) a po poprawnym zlozeniu doregulowuje sie kat wtrysku kolem pompy, i tyle


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lut 04, 2010 10:38

Dlaczego 75 to za duzo? to są takie delikatnie różnice ciężko to wyłapac.
Powiedzcie mi czy 75 to jest przyśpieszony czy opóźniony zapłon.
Podobno powinno się ustawić na lekko przyśpieszony.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » czw lut 04, 2010 11:01

Tu możesz postudiować i poczytać;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166146



MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » czw lut 04, 2010 18:07

roman58 pisze:Tu możesz postudiować i poczytać;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166146
Czytałem już to wcześniej ale nie wywnioskowałem tego co chciałem czy na blokady ma zostać no chyba jeżeli na nie się składa to tak ma być i zostać ale właśnie nie jestem pewien i szukam na to konkretnej odpowiedzi :food:
Ustawiłem wczoraj na 50 jednostek i dziś z rana choć nie było dużego mrozu nie zabardzo odpalił a z kolei przedwczoraj miałem wedłóg blokad i po nocnym postoju byłem mile zaskoczony , ale silniczek bardziej twardo pracował i na mfa pokazywało mi wieksze spalanie wiec sie zastanawiam jak zostawić i jakie bedą skutki na ustawieniach przy 70 jednostakach . Dziś zaczynałem ustawienia od 20 i patrzałem co bedzie się działo po 10 w górę aż do 90 jednostek i powiem że różnica jest ogromna nawet na rozgrzanym silniczku każda 10 dawala coraz szybsze odpalenie a ruch kolem pompy byl prawie niewidoczny .

[ Dodano: 04 Lut 2010 17:12 ]
marcin999 pisze:Dlaczego 75 to za duzo? to są takie delikatnie różnice ciężko to wyłapac.
Powiedzcie mi czy 75 to jest przyśpieszony czy opóźniony zapłon.
Podobno powinno się ustawić na lekko przyśpieszony.
75 to jest przyspieszony :) a jeżeli przy regulacji sie przysłuchasz dokładnie to różnice bedzie widać nawet na ciepłym silniku



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lut 05, 2010 00:21

MarekU744, chyba nie czytasz co sie pisze do Ciebie ;p


rozrzad ustawiasz na blokadach, skrecasz wszystko, odpalasz auto i korygujesz kat wtrysku wg potrzeb (wartosc 45 - 50)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » pt lut 05, 2010 22:45

Adamm pisze:MarekU744, chyba nie czytasz co sie pisze do Ciebie ;p


rozrzad ustawiasz na blokadach, skrecasz wszystko, odpalasz auto i korygujesz kat wtrysku wg potrzeb (wartosc 45 - 50)
czytam czytam :) nawet wszystko :) Może zle pytanie poskładałem za co przeprasza :) ale czy jak składają rozrząd na pierwszy mątaz to czy jest on korygowany czy zostawiany na blokadach ? to mnie gryzie :) i teraz jeszcze jedno pytanie czy jeszcze coś sie ustawia oprócz początku wtrysku ? Dodam że wszystkie czujniki są ok tem. też ciśnienie ponad 30 wtryski oki mieżone na przyzadzie nie leją ani nie są przyblokowane , rozrusznik ok i nowe aku aaaa klekocik nadal jakoś dziwnie z opuznienem odpala . Nie mogę się doczytać co jescze można skorygować czy ustawić żeby lepiej odpalał a nie chechłał przez pare sekund . Zeby było to na ciepłym silniku to rozumiem mapy mapy do skorygowania ale to jest zimny po nocy no chyba że tu też chodzi o mapy startowe . Logi mogę dołączyć w każdej chcwili :)



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pt lut 05, 2010 22:56

MarekU744, a może poprostu masz zasyfiony filtr paliwa, lub jakąś nieszczelność w przewodach paliwowych (paliwo może się cofać),sprawdź to, kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa?


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » pt lut 05, 2010 23:07

michszym11970 pisze:MarekU744, a może poprostu masz zasyfiony filtr paliwa, lub jakąś nieszczelność w przewodach paliwowych (paliwo może się cofać),sprawdź to, kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa?
To też odpada bo filtr zmieniam co drugą wymiane oleju wiec co 20 tyś.km i filtr powietrza co drugą wymiane oleju a z nieszczelnościa układu paliwowego mam już napisany jeden post :) wiec też jest oki bo walczyłem dość długo



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pt lut 05, 2010 23:32

MarekU744 pisze:filtr zmieniam co drugą wymiane oleju wiec co 20 tyś.km
20 tyś.km to dla mnie stanowczo za dużo, tymbardziej przy jakości naszego polskiego paliwa, znam przypadki, że po 15 tyś.km na filtrze auta już gorzej odpalały, ja wymieniam co 10tyś.km razem z olejem, więc jeśli najechałeś już ponad 10 tyś, to proponuje wymienić i dopiero dalej szukać


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

MarekU744
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt gru 05, 2008 22:11
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: MarekU744 » wt lut 09, 2010 21:41

Więc już mogę coś napisać po paru dniach regulacji i patrzenia na efekty :) Pogada na to byla sprzyjająca bo na podwórku -10 do -15 :) i efekt widoczny po 10 godzinach postoju pod chmurką . Zaczne od tego że wczesniej wszystko zostało wyeliminowane filtry dawki aku rozrusznik i cala reszta pierdół która mogła powodować zły rozruch silnika o poranku po nocy . Ustawiłem rozrząd na blokady jak już to wcześnij pisałem i skorygowałem początek wtrysku na 50 jak to zalecała większość forumowiczów + zabawa początkiem wtrysku od 10 do 90 :) Ustawienie na 50 po korekcji z blokady na pompie niestety nie poprawiło porannego rozruchu więc zabrałem się spowrotem do blokad wałka już nie ruszałem bo jest ok tylko ustawiłem pompę względem wału korbowego czyli znak na kole zamachowym i bolec w koło pompy , po tym ustawieniu na kompie pokazuje niecałe 70 czyli dokładnie zielona linia na tdi graph . Rozruch silniczka jest o wiele lepszy na tych ustawieniach po 4 dniach postoju na podwórku przy tem. sredniej -12 klekocik zapalił od jednego przekręcenia wału korbowego i odrazu równa praca żadnego szarpania i nierównej pracy tylko odrazu na zimnym 1200 ob/min i pomalutku spadaja do 900ob/min a wczesniej po nocy był już mały problem z rozruchem parę sekund krecenia po odpaleniu telepanie i nierówna praca . Więc tak zostawiam narazie dalej bedzie widać jednego jescze nie wiem ile klekocik bedzie palił paliwka mam dopiero przejechane 200 km jak zrobie wiecej to napisze jak ze spalaniem :) Aha co do pracy silniczka już po rozgrzaniu to też jest różnica ma bardziej twardą prace i jest troszke głosniejszy i chodzi lepiej jak by mu pare koni więcej przybyło :)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lut 09, 2010 22:28

MarekU744 pisze:Aha co do pracy silniczka już po rozgrzaniu to też jest różnica ma bardziej twardą prace i jest troszke głosniejszy i chodzi lepiej jak by mu pare koni więcej przybyło :)
Przy przyspieszonym (oczywiście w rozsądnych granicach)zawsze będzie lepiej palił ,przykład:reczny przyspieszacz kata wtrysku w TD -eku używany przy odpalaniu zimnego silnika zwany przez nie których ssaniem .Niestety silnik trochę twardziej pracuje .Ja miałem kąt 95 w TDI- ku i palił od strzała fakt że chodził dość twardo.Teraz mam 65 i tak zostawiam pomimo że Vag pokazuje że powinno być 49-50 .Lekko wczesniejszy kąt wtrysku w naszych TDI-kach wychodzi im tylko na zdrowie
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 22:33 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości