Chwilowe falowanie obrotów na zimnym silniku ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 18:25
Lokalizacja: Kraków

Chwilowe falowanie obrotów na zimnym silniku ALH

Post autor: Kamil1988 » czw lut 04, 2010 20:40

Witam.
szukałem podobnego tematu no ale niestety nie znalazłem. Chodzi mi o to ze czasami jak zapale auto gdy jest zimne (np: po nocy) zdarzy się tak, że zaczynają przez chwile falować obroty pomiędzy850 a 950 obr/min i za chwile przestaje i jest wszystko ok. Wymieniłem przepływomierz na oryginalny BOSCHA i dalej to samo:/ na serwisie BOSCHA podpinali mi auto pod kompa i żadnych błędów nie było i jak patrzył na wtryski to powiedział ze dawkowanie jest elegancki... miał może ktoś taki przypadek?? co należało by sprawdzić?? Proszę o pomoc



HICEK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 22:37
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: HICEK » czw lut 04, 2010 22:04

u mnie tez tak jest to normalne



wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » czw lut 04, 2010 22:31

Też mam taki przypadek w A3 ALH i jak narazie nie wiem czemu się tak dzieje :crazy:
Ale dla mnie normalne to to nie jest :chytry:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 05, 2010 03:41

nie jest to normalne, proponuję sprawdzić Vagiem ale nie kody błędów tylko przed odpaleniem silnika wejść w 01 Engine, 08 Meas Block, grupa 007 i odczytać wskazania z trzech czujników tj. kolejno od lewej : czujnik temp. paliwa G81, czujnik temp. powietrza w dolocie G72 oraz ostatnie pole czujnik temp. płynu chłodzącego G62, następnie odpalić silnik i dalej obserwować wskazania (aż do unormowania się obrotów silnika) - jeśli w tych wskazaniach nie zaobserwujecie żadnych anomalii (znacznych różnic we wskazaniach pomiędzy tymi czujnikami lub chwilowego braku wskazań któregokolwiek z nich) to zacząłbym od sprawdzenia sprawności każdej ze świec żarowych oraz czy do każdej z nich dochodzi zasilanie (profilatycznie sprayskałbym sprajem do złącz elektrycznych kapturki miedziane wewnątrz listwy prądowej zasilania świec żarowych).


Obrazek

Kamil1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 18:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kamil1988 » pt lut 05, 2010 07:42

No tylko właśnie to jest problem ze to się dzieje raz na ileś a czasami mi taki moment ze kilka razy pod rząd i tego nie idzie wyczuć kiedy.a znów za każdym razem biegaż z laptopem przed zapaleniem auta ... :/ jakby to było regularnie to by sprawa była o niebo łatwiejsza



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 05, 2010 07:54

rozumiem, jest to uciążliwe ale inaczej nie ustalisz czy to właśnie nie jest spowodowane faksowaniem któregoś z czujników, sam zdecydujesz czy się zaweźmiesz i to ustalisz czy też sobie odpuścisz problem.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt lut 05, 2010 10:38

A niech ktoś to rano odpali a Ty sprawdź wzrokowo czy z filtr do pompy przez chwilę nie lecą jakieś spore ilości pęcherzyków powietrza... Może po prostu dostaje zbyt mało paliwa...
Bo ja mam 2 ALH i w żadnym z nich nigdy takiego przypadku nie zaobserwowałem żeby falowały obroty po dłuższym postoju.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Kamil1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 18:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kamil1988 » pt lut 05, 2010 20:14

No to popatrze ale zaobserwowałem dziś jedną rzecz, ze jak mi sie zaczeły falowania to docisnąłem wtyczke od przepływomierza i przestało. niech ktoś też spróbuje cos takiego zrobic jak bedzie miał takie objawy



Awatar użytkownika
divers81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: divers81 » pt lut 05, 2010 22:06

To wina pompy wtryskowej trzeba dać do uszczelnienia bo sekcja będzie rozszczelniona i paliwo może zpływac do zbiornika lub będzie sie zapowietrzać mozna zaryzykowac i założyć zaworek zwrotny zaraz przed wejściem paliwa do pompy
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 22:07 przez divers81, łącznie zmieniany 1 raz.



Kamil1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 18:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kamil1988 » pn lut 08, 2010 20:36

Sprawdzałem tak jak pisał PIASEK czy nie lecą pęcherze no i właśnie nie, nawet jak falowały obroty o nie leciały ...



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pn mar 01, 2010 15:01

witam mam podobny problem tylko mi az kazdym razem jak jest zimny tak faluje jakies 30sec od odpalenia. Jak zwiekszylem obroty do 924 na vagu to niby juz przy zapalaniu nie falowal - ale to nie rozwiazanie. Sprawdzcie sobie grupe 04BS czy przestawia wam dynamiczny kat.



krzyżak78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lip 03, 2010 18:55
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: krzyżak78 » sob lip 03, 2010 19:11

Witam. Sorry że Ci zajmuję czas, ale widzę, że znasz się na grupie VW. Mam problem ze swoim MK4 1.9 tdi ajm, tzn. na biegu jałowym po odpaleniu między 850-900 obroty falują. Zaznaczam że dzieje się tak jak klimatronic jest na auto i załącza się wentylator. Jak jest klimatronic na economic obroty nie falują. Jest spokojnie. Nie ma tego problemu. Byłem na kompie. Wyskoczył tylko sporadyczny błąd czujnika temperatury paliwa. Proszę o pomoc w diagnozie, Krzyżak78. Dzięki z góry.



witek690
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt cze 22, 2010 16:00
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: witek690 » sob lip 03, 2010 20:01

niby to normalna sprawa u mnie też tak jest przy włączonej klimie sprężarka nie pracóje cały czas tylko się włancza co jakiś czas



qwerty123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 08, 2014 21:49

Chwilowe falowanie obrotów na zimnym silniku ALH

Post autor: qwerty123 » czw sty 09, 2014 11:28

witam mam podobny problem po odpaleniu zimnego auta zaczynaja falowac obroty jak dodam mu gazu słysze ze w skrzynce od przekazników cyka przekaźnik świec żarwych jak obroty spadaja to dalej cyknie, a gdy auto sie juz zagrzeje troche to przestaja falowac obroty i nie cyka ten przekaźnik. Dodam że przepływka nowa i świece żarowe też.Prosze o POMOC



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości