ODŁĄCZONY AKUMULATOR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

ODŁĄCZONY AKUMULATOR

Post autor: robert24 » pt mar 17, 2006 17:56

witam
mam MK-lV z 2003 roku
samochodzik jest na warsztacie bo wymieniam chłodnicę i IC - niestety musieli odłączyć mi akumulator.
Czy można bez problemów spowrotem go załączyć (czy może to spowodować jakiś błąd w kompie) jeżeli nie to jak to zrobić i czy powinien to zrobić serwis.

JEŻWLI WIECIE COŚ NA TEN TEMAT TO PODPOWIEDZCIE COŚ


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt mar 17, 2006 19:58

Z tego co wiem to najpierw się ściąga klemę z bieguna dodatniego a później z masy, podłączanie jest w odwrotnej kolejności. Myślę że można bez problemu samemu to zrobić, bo przecież każdy by musiał do serwisu jeździć... a nie raz na forum piszą żeby odłączyć aku i podłączyć że to zresetuje kompa i usunie ewentualne błędy. Pozdrawiam!!


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt mar 17, 2006 20:28

Podłączaj, nic się nie bój. :)



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 17, 2006 22:26

Z tego co mi wiadomo to tylko stare uklady sie resetowaly po rozlaczeniu aku. Te na OBD itd juz musz jechac na VAGa na resecik :wink:
Jak cos to najpierw - a pozniej + bo moga sie dziwne rzeczy dziac. Jak pierwszy raz podlaczylem odwrotnie (bo po prostu nie wiedzialem) to mi centralny nie dzialal :mrgreen:
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt mar 17, 2006 23:16

U znajomego w Fordzie Focusie po podłączeniu najpierw + a później masy siadł moduł od ABSu a to już podobno 4 tyś kosztuje, więc tak jak już ci pisałem podłącz najpierw masę później + i będzie spoko!!


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » sob mar 18, 2006 00:43

ok - już coś wiem
dzięki!!!!!!!!!!!


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Pawel2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Pawel2002 » sob mar 25, 2006 14:09

Witam na początku odłącza się - a potem + natomiast podłącza się w odrotnej kolejności.
Pozdrawiam :bajer:


Pawel

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » sob mar 25, 2006 14:36

dzięki za podpowiedzi
dzwoniłem w tej sprawie do serwisu - powiedzieli że nic się nie stanie jedynie zegarek i radio się zresetuje.


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob mar 25, 2006 18:52

PAWEL2002 tutaj pomógł?? Cyba ja pierwszy to napisałem.... ale nie wnikam...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob mar 25, 2006 19:49

Tak jest - najpierw odlacza sie -, potem +, przylaczanie w odwrotnej kolejnosci - najpierw +, potem -, przyczyna jest dosc prozaiczna - latwo kluczem dotknac jakiegos metalowego elementu ktory jest na masie. Odlaczajac najpierw mase takie zwarcie nic nie robi (zwarcie masy z masa), potem odlaczajac + takze zwarcie nic nie zrobi poniewaz aku juz nie jest podlaczony do masy. To samo przy przylaczaniu - przylaczajac najpierw + zwarcia sa niegrozne bo jeszcze aku nie jest polaczony z masa itd... Natomiast nie ma to zadnego praktycznego, innego znaczenia. W komputerze nic sie nie dzieje dopuki nia ma pelnego zasilania - i+ i-, kolejnosc nie ma zadnego znaczenia dla komputera (jestem elektronikiem informatykiem). :bajer:



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz mar 26, 2006 00:53

jeszcze raz dzięki wszystkim

[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 23:58 ]
DODAM ŻE KAŻDY WYPOWIADAJĄCY SIĘ NA MOIM POŚCIE DOSTAJE PUNKTDO KOLEKCJI
POMUGŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 00:54 ]
dodam - wypowiedź musi być uzasadniona !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz mar 26, 2006 09:24

OK DZIĘKI :pub:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości