Golf 3 wymiana wtrysków porad abądz pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Golf 3 wymiana wtrysków porad abądz pomoc

Post autor: arturkw » śr lut 03, 2010 17:34

witam dysponuje ktos moze jakąs porada odnosnie wymiany wtrysków w 1Z mozna to zrobic domowym sposobem tzn w garazu? sa jakies komplikacje po dordze? i czym najlepiej je potraktowac na początek zeby pościły bo czytalem ze moge byc dosc ostro zapieczone.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lut 03, 2010 17:43

Potrzebujesz klucza do wtrysków, długiej przedłużki, i dobrego długiego pokrętła (przynajminej 500mm) , przy odkręcaniu musisz trzymć klucz za przedłużkę (działając siłą przeciwstawną do tej która by mogła wyłamać gniazdo) tak by siła działająca na gniazdo wtrysku była minimalna - to musi być czysty obrót bez wyłamywania, w przeciwnym razie jest duże ryzyko że pęknie głowica. Niektórzy podgrzewają wtryski palnikiem, ale mi zawsze się udawało je odkręcić bez tego. Po wyjęciu wtrysków warto przeczyścić gniazda gwintownikiem, by się lekko wkręcały. Jeśli tego nigdy nie robiłeś poproś kogoś z doświadczeniem by przynajmniej patrzył Ci na ręce, samotnie się za to raczej nie zabieraj.
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 17:45 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » śr lut 03, 2010 17:56

kwietek pisze:Potrzebujesz klucza do wtrysków
a jaki to klucz? jakis specjalny?

[ Dodano: 03 Lut 2010 17:38 ]
tylko kwestia jest taka ze tych wtrysków sie nie wykreca tak tylko one moga byc zapiczone i ciezko moga wyjsc? bo patrze na zjdjeciach tych wtryskiwaczy i nie widze nigdzie gwintu zeby je wkrecic.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lut 03, 2010 19:22

Tak są specjalne klucze, jest ich kilka rozmiarów (nie pamiętam dokładnie który był w 1Z) ale są to takie długie nasadki bardzo dokładnie wykonane i zrobione z bardzo twardej stali, pozwala to uniknąć uszkodzeń głowicy i samego wtrysku. Dzieje się tak że klucze te zawsze osadzają się w centycznie w osi wtrysku bez żadnych przekrzywień czy wyboczeń, nie mają też skłonności do przeskakiwania. Dodatkowo by łatwiej Ci się obracało musisz mieć przedłużkę ok 30-40cm, i samo pokrętło (im dłuższe tym leprze).

[ Dodano: 03 Lut 2010 18:25 ]
Możesz je kupić w każdym sklepie ze sprzętem warsztatowym, ale są dość drogie dlatego jeśli nie planujesz ich więcej używać taniej wyjdzie pożyczyć z zaprzyjaźnionego warsztatu.
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 19:23 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » śr lut 03, 2010 19:27

arturkw, wtryski nie są wkręcane tylko są na wcisk, popsikaj z 2 dni przed wymianą WD-40 koło wtrysków i będzie lżej je wykręcić, klucz 17 do nakrętek od rurek, ja odkręciłem rurki jest lepszy dostęp, później odkręcasz łapy trzymające wtryski i kluczem płaskim 15 ruszasz wtryski w prawo i w lewo i najlepiej jakąś żabą kręcąc wtryski wyciągasz do góry



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » śr lut 03, 2010 19:41

aha rozumiem, powiem tylko ze ostatnio wymieniałem podklade miedziana spod wtrysku sterującego i wyszedl on gladko takze mam nadzieje ze ze pozostale wyjda tez spoko a powiedzcie mi podkładki miedziane musza byc jakies wymiarowe? czy jak w sklepie motoryzacyjnym pokaze wtryski to mi je dopasują?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » śr lut 03, 2010 19:46

musi wejść na końcówkę wtrysku i nie większa od nakrętki której trzyma końcówkę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości