Do czego służy ta osłona na pompie w AAZ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maruder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt sie 21, 2009 06:22
Lokalizacja: Suwałki

Do czego służy ta osłona na pompie w AAZ?

Post autor: maruder » czw sty 28, 2010 21:29

Witajcie. Do czego może służyć ta plastikowa jakby osłonka (chyba jakiejś śruby) z takim lejkiem z otworkiem na końcu, którą zaznaczyłem na czerwono? U mnie jej brakuje; czy ma to jakiś wpływ na funkcjonowanie pompy?
URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d8 ... c3672.html]Obrazek[/URL]
I mam jeszcze takie problem. Gdy odpalam golfika to gdy wcisnę przyspieszacz, obroty mam na zimnym około 600...potem wzrastają stopniowo aż do 1000. Czasami potrafią i podskoczyć same do 1100. Z kolei jak przegonię go na trasie na 5 piątym biegu na wyższych obrotach to spadają do 800 na biegu jałowym na postoju... :ass: Oczywiście wiem, że mają wpływ odbiorniki prądu...ale niewielki i zwróciłem na to uwagę. Jednak regułą jest, że obroty zachowują się jak powyżej opisałem...Czy ktoś wie, w czym tkwi problem? Jeśli ktoś wie, to z góry dziękuję :pub: Pozdrawiam wszystkich:)



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » czw sty 28, 2010 22:41

To jest najprawdopodobniej odpowietrzenie do systemu LDA pozwala mu na prawidłowe działanie.Przez ten otworek membrana ma połączenie z atmosferą.

Brak tej gumki może powodować dostawanie się śmieci do wnętrza.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt sty 29, 2010 00:28

jbs-78 pisze:Brak tej gumki może powodować dostawanie się śmieci do wnętrza.
Pod gumką jest jeszcze sruba z otworkiem tak że nic się tam nie dostanie
agneziaj pisze:I mam jeszcze takie problem. Gdy odpalam golfika to gdy wcisnę przyspieszacz, obroty mam na zimnym około 600...potem wzrastają stopniowo aż do 1000. Czasami potrafią i podskoczyć same do 1100. Z kolei jak przegonię go na trasie na 5 piątym biegu na wyższych obrotach to spadają do 800 na biegu jałowym na postoju... :ass: Oczywiście wiem, że mają wpływ odbiorniki prądu...ale niewielki i zwróciłem na to uwagę. Jednak regułą jest, że obroty zachowują się jak powyżej opisałem...Czy ktoś wie, w czym tkwi problem?
w rozregulowanym wydatku szczątkowym

[ Dodano: 28 Sty 2010 23:31 ]
jbs-78 pisze:Brak tej gumki może powodować dostawanie się śmieci do wnętrza.
Pod gumką jest jeszcze sruba z otworkiem tak że nic się tam nie dostanie
agneziaj pisze:I mam jeszcze takie problem. Gdy odpalam golfika to gdy wcisnę przyspieszacz, obroty mam na zimnym około 600...potem wzrastają stopniowo aż do 1000. Czasami potrafią i podskoczyć same do 1100. Z kolei jak przegonię go na trasie na 5 piątym biegu na wyższych obrotach to spadają do 800 na biegu jałowym na postoju... :ass: Oczywiście wiem, że mają wpływ odbiorniki prądu...ale niewielki i zwróciłem na to uwagę. Jednak regułą jest, że obroty zachowują się jak powyżej opisałem...Czy ktoś wie, w czym tkwi problem?
Najprawdopodobniej w rozregulowanym wydatku szczątkowym


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

maruder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt sie 21, 2009 06:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: maruder » ndz sty 31, 2010 14:03

Witam ponownie. Wziąłem się za tą regulację, jeszcze do końca nie wyregulowałem jak należy...Jednak jak wykręcałem tą srubę od wolnych obrotów oznaczoną zieloną strzałką to zapędziłem się trochę i wykręciłem ją do końca, tak że wyleciała mi sprężynka, którą zaznaczyłem na różowo.
Obrazek
Czy, jeśli skręcę bez tej sprężynki, pompa będzie działać jak należy? Swoją drogą to ktoś grzebał już w tej pompie, bo ten amortyzatorek co jest zamontowany od przodu pompy (na ukos, na tym ramieniu co trzyma linkę w i obroty na jałowym) to też był założony od zewnętrznej strony a powinien od wewnętrznej... Nie wiem czy to miało jakiś wpływ ną fukcjonowanie pompy, ale go przełożyłem do wewnątrz. :food: A może ktoś na forum ma dane fabryczne, jak powinne być ustawione poszczególne śruby regulacyjne na pompie (np. licząc na milimetry albo gwint od końca śruby do nakrętek...) :D ? Pozdrawiam wszystkich :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 31, 2010 15:04

agneziaj pisze:A może ktoś na forum ma dane fabryczne, jak powinne być ustawione poszczególne śruby regulacyjne na pompie
Niestety nie ma takich danych...teraz to albo stół probierczy,albo metodą prób i błędów ustawić...
agneziaj pisze:Czy, jeśli skręcę bez tej sprężynki, pompa będzie działać jak należy?
Jeśli ona tam była,to lepiej niech tam wróci :bajer: ...
Tego amortyzatora może nie być wcale i też będzie pracować...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz sty 31, 2010 18:50

agneziaj pisze:Czy, jeśli skręcę bez tej sprężynki, pompa będzie działać jak należy?

nie będzie działać prawidłowo bo będzie się ciągle wykręcać śruba regulacji wolnych obrotów. musisz mieś i tą sprężynkę i ten pierścionek bo pełni on rolę "zatrzasku" który zabezpiecza przed wykręcaniem się śruby pod wpływem drgań



maruder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt sie 21, 2009 06:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: maruder » ndz sty 31, 2010 19:12

O kurcze, to chyba gdzieś mi się zgubił ten pierścionek, bo została tylko sprężynka i podkładka, taka mała. Swoją drogą to i ta sprężynka mi się gdzieś zapodziała, bo robiłem po ciemku i tak myślałem żeby jakąś podobną dopasować.... Może dopasuję i będzie działało? :) A ten pierścionek to jak mniej więcej wygląda?



arwam

Post autor: arwam » ndz sty 31, 2010 19:18

agneziaj pisze:Może dopasuję i będzie działało?
jak znajdziesz podobną to też będzie. a pierścionek ma takie dwie jakby krzywki które mają za zadanie utrudniać ruch obrotowy dzęki czemu uniemożliwiają odkręcanie się śruby regulacji obrotów pod wpływem drgań



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości