Akumulator do AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dario3103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 27, 2008 23:22
Lokalizacja: Zdzieszowice

Akumulator do AJM

Post autor: dario3103 » czw sty 28, 2010 12:36

Witam! Jesli zamieszczam temat w zlym miejscu to z göry przepraszam.Mam pytanie dotyczäce sie akumulatora do mojego MK4 116ps.Gdy przycisnä mrozy to auto juz mi bardzo slabo odpala.Ale nie wiem jaki aku kupic nowy.Sprawdzalem na wlepce w aucie i jest tam napisane ze powinien byc 70Ah i 340A ale chcial bym kupic wiekszy mialem kiedys centre futura 85Ah i 800A mialem go w passacie 110Ps i w zime byl rewelacja ale auto sprzedalem a w nowym znowu czeka mnie wymiana.Z täd pytanie czy jak gabaryty pasowaly by mi do mocowania to moge zastosowac taki akku jak napisalem albo bedzie on za duzy?I jeszcze jedno nie daje mi spokoju.W golfie na akumulatorze idzie taka blaszka do klemy z Plusem albo Minusem nie jestem pewny teraz i na srodku akumulatora sä umieszczone bezpieczniki w dodatku na dlugosci tez jest to zatrzasniete na akumulatorze zeby bylo stabilne.Ale co zrobic jak kupie wiekszy akku a to badziewie nie bedzie pasowac?Jest tam na tyle miejsca zeby mozna bylo to jakos przesunäc i dopasowac na wiekszy akumulator?Przerabial juz ktos z was ten temat bo akurat tej informacji nie potrafie nigdzie znalezc.Prosze o jakies sugestie w tym temycie bo nie wiem co zrobic a akku zmienic trzeba...
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 12:43 przez dario3103, łącznie zmieniany 1 raz.


Vw jest ok...!!!

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Akumulator do AJM

Post autor: PinkFloyd » czw sty 28, 2010 13:26

dario3103 pisze:Witam! Jesli zamieszczam temat w zlym miejscu to z göry przepraszam.Mam pytanie dotyczäce sie akumulatora do mojego MK4 116ps.Gdy przycisnä mrozy to auto juz mi bardzo slabo odpala.Ale nie wiem jaki aku kupic nowy.Sprawdzalem na wlepce w aucie i jest tam napisane ze powinien byc 70Ah i 340A ale chcial bym kupic wiekszy mialem kiedys centre futura 85Ah i 800A mialem go w passacie 110Ps i w zime byl rewelacja ale auto sprzedalem a w nowym znowu czeka mnie wymiana.Z täd pytanie czy jak gabaryty pasowaly by mi do mocowania to moge zastosowac taki akku jak napisalem albo bedzie on za duzy?I jeszcze jedno nie daje mi spokoju.W golfie na akumulatorze idzie taka blaszka do klemy z Plusem albo Minusem nie jestem pewny teraz i na srodku akumulatora sä umieszczone bezpieczniki w dodatku na dlugosci tez jest to zatrzasniete na akumulatorze zeby bylo stabilne.Ale co zrobic jak kupie wiekszy akku a to badziewie nie bedzie pasowac?Jest tam na tyle miejsca zeby mozna bylo to jakos przesunäc i dopasowac na wiekszy akumulator?Przerabial juz ktos z was ten temat bo akurat tej informacji nie potrafie nigdzie znalezc.Prosze o jakies sugestie w tym temycie bo nie wiem co zrobic a akku zmienic trzeba...
Kup Center Future 77ah 760A ten pasuje gabarytowo idelanie



dario3103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 27, 2008 23:22
Lokalizacja: Zdzieszowice

Akumulator do AJM

Post autor: dario3103 » ndz sty 31, 2010 12:06

Ok ale jedno mnie dziwi wczoraj wyjälem möj aku i jest na nim napisane 75Ah 720A w oczku ktöre pokazuje stan akusa jest zielony punkt wiec powinno wszystko pasowac a jednak jak przywali -12 stopni to ma problem odpalic.Dodam ze aku to jakas bezfirmöwka wiec moze tylko pisze na nim ze ma 75Ah i 720A a w sumie moze jest o wiele mniej bo innej opcji nie widze.A jak wam odpalajä auta na takim samym akumulatorze jak ja mam?Na wlepce w aucie mam napisane ze seryjnie byl 70Ah 340A to co ma to wystarczyc czy jak?Wydaje mi sie ze to nieco malo.Mialem kiedys passata AJM i mial aku 85Ah i palil supcio nawet na -25 stopni.To co mam zrobic zeby nie miec problemöw w moim golfie i zeby bylo dobrze?Prosze o dalsze porady i dziekuje za odpowiedzi.


Vw jest ok...!!!

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sty 31, 2010 12:16

a może po prostu świece żarowe są padnięte? aku kręci normalnie czy zwalnia?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 31, 2010 12:30

dario3103 pisze:w oczku ktöre pokazuje stan akusa jest zielony punkt wiec powinno wszystko pasowac a jednak jak przywali -12 stopni to ma problem odpalic.
Wraz ze spadkiem temperatury akumulator traci pojemność - przy 0C masz ~80% a przy -25 C ~ 60% Wystarczy, że akumulator jest niedoładowany i parametry te się pogarszają co może skutecznie utrudnić uruchomienie auta.
dario3103 pisze:Jest tam na tyle miejsca zeby mozna bylo to jakos przesunäc i dopasowac na wiekszy akumulator?
Jak kupisz gabarytowo większy akumulator (dłuższy) to wszystko będzie pasować.. problem może wystąpić kiedy akumulator będzie szerszy .. tam jest taka klamra na której opiera się ta "skrzynka" z bezpiecznikami i ona ma niezmienną szerokość ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

dario3103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 27, 2008 23:22
Lokalizacja: Zdzieszowice

Akumulator do AJM

Post autor: dario3103 » ndz sty 31, 2010 13:17

Swiece mam nöwki wymienilem miesiäc temu.a akumulator odpala tak zakreci raz przygasnie w aucie wyswietlacz z komputera i zakreci drugi raz i wtedy odpali ale to jest z bölem ze tak powiem.Jedno mnie ciekawi na wlepce mam oznaczenie ktöre möwi ze orginalnie byl lub powinien byc akumulator 70Ah i 340A a inny kod möwi ze mam alternator 120A wiec bez problemu mozna zastosowac akku 80Ah wiec czego sie tu 3mac ?Moze alternatywä bedzie naprawde akumulator o pojemnosci 77Ah i juz.Co myslicie na ten temat?Wiem ze jestem upierdliwy za co przepraszam ale kazdy z nas jak cos robi dla naszych aut to chce to zrobic raz i dobrze.


Vw jest ok...!!!

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 31, 2010 13:20

Akumulator masz niedoładowany dlatego nie ma siły kręcić - ewentualne naładowanie lub wymiana na taki który polecił ci PinkFloyd i będzie dobrze .. Sprawdź tez ładowanie i pobór prądu czy Ci coś go nie rozładowuje


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

dario3103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 27, 2008 23:22
Lokalizacja: Zdzieszowice

Akumulator do AJM

Post autor: dario3103 » ndz sty 31, 2010 13:33

Ladowanie i pobörmozna mozna sprawdzic chyba na kazdym warsztacie samochodowym albo mozna jakos samemu?Tylko jak bo nigdy tego nie robilem.W sumie latem i w cieple dni nie mam z nim problemu ale mysle ze przy -15 nie odpali.


Vw jest ok...!!!

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 31, 2010 13:41

dario3103 pisze:Ladowanie i pobörmozna mozna sprawdzic chyba na kazdym warsztacie samochodowym albo mozna jakos samemu?T
Potrzebny Ci będzie najprostszy miernik uniwersalny za 15-20 zł z supermarketu
Np taki : http://www.sklep.autodata.pl/index.php? ... alny-m830b

A sprawdzenie ładowania to - ustawienie miernika uruchomienie- silnika- włączenie świateł mijania- i pomiar ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sty 31, 2010 13:49

wniosek w temacie jest taki, że najprawdopodobniej aku do du...y, nie ma już wystarczającego uderzenia co jest istotne przy popmpowtryskiwaczach - też niedawno to przerabiałem, nowy aku 75Ah 800 A wg normy EN i po problemie, nie kupuj 85Ah - szkoda kasy



dario3103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 27, 2008 23:22
Lokalizacja: Zdzieszowice

Akumulator do AJM

Post autor: dario3103 » ndz sty 31, 2010 13:49

Ok to wiem pomalu od czego zaczäc.Duzo jezdze po miescie a dosc zadko dlugie trasy wiec tak jak Mettenos pisze ani 85 ani 80Ah chyba by sie u mnie nie sprawdzila.Mysle ze optymalnie to 75 lub 77Ah przynajmniej sie zdäzy doladowac na krötszych przelotach.Mam racje?
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 14:06 przez dario3103, łącznie zmieniany 2 razy.


Vw jest ok...!!!

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sty 31, 2010 14:00

dario3103, przy bardzo niskich temp. i sporadycznej jeździe na krótkich dystansach każdy aku w końcu będzie niedoładowany - od czasu do czasu trzeba go wspomóc prostownikiem



dario3103
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 27, 2008 23:22
Lokalizacja: Zdzieszowice

Akumulator do AJM

Post autor: dario3103 » ndz sty 31, 2010 14:05

Chcialem tego mojego podladowac ale jak go podpiälem pod prostownik to po 5 minutach mi sie wyläczy i pokazal ze jest naladowany...ja mysle ze ten aku to jakies badziewie.A jak mam to kuleczko do sprawdzania to jest to zelowy albo normalny akku.Dodam nie mam koreczköw wiec bezobslugowy jak sie domyslam albo...


Vw jest ok...!!!

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 31, 2010 14:26

dario3103 pisze:.A jak mam to kuleczko do sprawdzania to jest to zelowy albo normalny akku.
To tylko wskaźnik naładowania akumulatora - używany w "zwykłych" i żelowych akumulatorach..
dario3103 pisze:Dodam nie mam koreczköw wiec bezobslugowy
Prawdopodobnie tak- choć w niektórych modelach po ściągnięciu "pokrywy- zaślepki" są umieszczone korki ..
dario3103 pisze:Chcialem tego mojego podladowac ale jak go podpiälem pod prostownik to po 5 minutach mi sie wyläczy i pokazal ze jest naladowany
Więc prawdopodobnie jest już zasiarczony i nie ma już zbyt dużej pojemności - wtedy akumulator ładuje się bardzo szybko ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości