wyciek oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

wyciek oleju

Post autor: wielblad2 » ndz sty 24, 2010 21:05

Witam wszystkich w ten mrozny wieczór i proszę o pomoc .Otóż dziś rano po odpaleniu silnika podniosłem maskę by dolać płyna do sprysku ,a tu cuda na wierzchniej części chłodniczki oleju pojawił się olej - wytarłem brudasa z wycieku i przy pracującym silniku dolałem płyna.Wyciek ustał więc pojechałem gdzie mi trzeba było , po powrocie kukam na silnik a tu czysty i suchy ,więc banan do góry i do domu na obiadek.Postało biedactwo parę godzin na mrozie więc idę z nim pogadać - odpaliłem i znowu biedak popuścił - wychodzi na to ,że wyciek następuje tylko po odpaleniu i potem jest spokój -PYTANIE brzmi -dlaczego ? HELP.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Vito1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 08:04
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Vito1988 » ndz sty 24, 2010 21:39

witaj kolego, ja właśnie miałem dzisiaj to samo, napisałem temat z takim samym zapytaniem

wydaje mi się że olej w takim mrozie jest tak gęsty (chodzi mi o dobrze zużyty olej) że ciśnienie go wypycha przez przewody, później jak się rozgrzeje to już nie przecieka

doszedłem do wniosku że jutro wymienię olej + filtry (olej już ma nalatane 13 tys.) i do tego albo przewody z obejmami na śrubę albo same obejmy

zalecam tobie to samo,

rozmawiałem dzisiaj z kolegą który pracuje w serwisie vw i mówi że to norma, i na wymiane chłodniczki też muszę się przygotować bo po paru latach uszczelki puszczają

jak narazie wymienie to o czym pisałem wyżej, a jeżeli nadal będą przecieki to chłodnice też


pozdrawiam
i powodzenia


Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » ndz sty 24, 2010 22:06

VITO- olej mam nowy raptem 1,5 tys. zrobiłem na nim wymieniałem w grudniu, więc ta opcja odpada - po drugie między chłodniczką a korpusem filtra jest oring i pod chłodniczką też jest oring.Jeśli oringi są nowe i całość na ziher skrcona to wraca pytanie czemu cieknie?


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: coval » ndz sty 24, 2010 22:33

Witam
Powodem wyciekania oleju silnikowego z chłodniczki w mroźne dni może być zamarznięta odma odpowietrzająca skrzynie korbową. W wersjach na chłodne klimaty montowano grzałkę odmy N79:
Obrazek



Awatar użytkownika
marcoln
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 25, 2008 21:09
Lokalizacja: WIELKOPOLSKIE

Post autor: marcoln » pn sty 25, 2010 10:37

Witam.
Mój golf również wywalił olej.Moje pytanie;jak wykręcić tą chłodniczke,czy od dołu jest jakaś śruba,czy oba uszczelniacze są tego samego rozmiaru"59x5"i jak z płynem chłodzącym,trzeba spuścić czy może da rade zrobić wymiane bez spuszczania.Pozdrawiam!!!


marcoln

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » pn sty 25, 2010 10:51

marcoln, Propozycja jest taka po kolei ściągać węże i zaślepić jakimiś czopami np. śruby . Potem od dołu jest śruba na klucz 24 lub 27 zależy od rocznika, odkręcić i wychodzi chłodniczka - co do oringów to kup oryginały w serwisie nie baw się w podróbki rozmiarównie pamiętam , bo kupował kolo mechanik - ja nie miałem czasu.Przy odkręcaniu chłodniczki poleci ciut oleju ale nie dużo , reszta to zwykła formalność oringi posmaruj olejem przed założeniem .Pozdrawiam.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn sty 25, 2010 11:04

Vito1988 pisze:wydaje mi się że olej w takim mrozie jest tak gęsty (chodzi mi o dobrze zużyty olej) że ciśnienie go wypycha przez przewody, później jak się rozgrzeje to już nie przecieka
I dokładnie tak jest. Na pełnych syntetykach w/w zjawisko nie występuje.

Tak jak pisali poprzednicy - rozebrać, wymienić oringi na nowe (i bez szaleństw - te po 1 zł z klasycznego sklepu z częściami zamiennymi do ciągników i maszyn rolniczych :) tez będą dobre). Dla nadgorliwców polecam wersję "czerwoną" czyli odporną na podwyższone temperatury (wytrzymują do 360 st C) aczkolwiek w tym miejscu to klasyczna przesada.

P.S.
Po rozebraniu tego żaden płyn nie poleci - tylko i wyłącznie olej. W gorszej sytuacji są właściciele wersji z wkładem filtra olejowego bo niestety zleci go dużo więcej z góry (z puszki filtra) także tam najlepiej wyjąć filtr i odessać cały olej (jest kanalik prowadzący do chłodnicy oleju) przed zabiegiem.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
marcoln
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 25, 2008 21:09
Lokalizacja: WIELKOPOLSKIE

Post autor: marcoln » pn sty 25, 2010 11:08

to właśnie chciałem wiedzieć :pub: dzięki bardzo!!!
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 11:10 przez marcoln, łącznie zmieniany 1 raz.


marcoln

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sawik12 » wt sty 26, 2010 22:38

witam,dzis bylem na wymianie oleju oraz filtrow i mechanik zauwazyl ze tez leci mi z chlodniczki oleju...koszty naprawy male....tak mysle :)



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr sty 27, 2010 13:42

sawik12, Oringi w sklepie 23 zyla roboty może pół godziny -jak u mnie ,po robocie dolanie oleju i w droge.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
BoraT_TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt maja 08, 2009 14:59
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: BoraT_TDI » śr sty 27, 2010 18:14

Witam również dziś wymieniałem oring chłodniczki oleju olej ,ciekł głownie przy rozruchu lub jak wkręcał sie NA WYSOKIE OBROTY..teraz po wymianie wzór...suchutko... koszt 30zł :D pozdr


Mój BoraT- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257596

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sawik12 » czw sty 28, 2010 21:42

wielblad2,
witam, mam pytanko kolego gdzie w poznaniu dostane oringi do chlodniczki oleju, powiem szczerze ze ciezko sa dostepne pozdrawiam



Awatar użytkownika
Vito1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 08:04
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Vito1988 » pt sty 29, 2010 21:28

rozebrać, wymienić oringi na nowe (i bez szaleństw - te po 1 zł z klasycznego sklepu z częściami zamiennymi do ciągników i maszyn rolniczych :) tez będą dobre). Dla nadgorliwców polecam wersję "czerwoną" czyli odporną na podwyższone temperatury (wytrzymują do 360 st C) aczkolwiek w tym miejscu to klasyczna przesada.

P.S.
Po rozebraniu tego żaden płyn nie poleci - tylko i wyłącznie olej. W gorszej sytuacji są właściciele wersji z wkładem filtra olejowego bo niestety zleci go dużo więcej z góry (z puszki filtra) także tam najlepiej wyjąć filtr i odessać cały olej (jest kanalik prowadzący do chłodnicy oleju) przed zabiegiem.
Kolego i tu się z Tobą nie zgodzę, po pierwsze ta uszczelka dolna musi mieć przekrój trapezu albo kwadratu, bo uszczelki o okrągłym przekroju nie wypełniają rantu w kielichu i nie przylegają dobrze co powoduje rozszczelnienie, owszem ta górna , która ma styk z kielichem na wkład filtra ma przekrój okrągły.

A po drugie przy rozbieraniu całego układu dla swojej wygody lepiej odpiąć przewodu cieczy chłodzącej co powoduje jej wylanie i oczywiście przy odkręcaniu mamy mnóstwo oleju na rękach. Wiadomo że bez zdejmowania przewodów od cieczy chłodzącej poleci tylko olej ale, lepiej zdjąć całą chłodnicę i dobrze ją wyczyścić, nasmarować uszczelki i dopiero przykręcić; zmienić przy tym olej albo ewentualnie uzupełnić brak.

Do wszystkich którzy mają problem z wyciekiem oleju z chłodniczki:

przerabiałem to 2 dni więc zdajcie się na moją więdzę na ten temat.

Klucz do odkręcenia chłodniczki to 32 (grzechotka najlepiej) :okej:

[ Dodano: 29 Sty 2010 20:36 ]
sawik12 pisze:wielblad2,
witam, mam pytanko kolego gdzie w poznaniu dostane oringi do chlodniczki oleju, powiem szczerze ze ciezko sa dostepne pozdrawiam
zgodzę się, że ciężko dostać tą o kwadratowym przekroju, bo ta pierwsza to zwykły oring za 1zł, jeżeli ktoś będzie potrzebował tę drugą dolną to da radę załatwić zamiennik, 20zł sztuka
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 21:38 przez Vito1988, łącznie zmieniany 1 raz.


Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sawik12 » sob sty 30, 2010 12:06

oringi(uszczelki) do chlodnicy oleju sa dostepne w poznaniu na ulicy obornickiej 149(sucy las) w serwisie vw, cena za 2 sztuki to jedyne 21 zl :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości