MK4 nie odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Sailor Ripley
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 21:12
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
MK4 nie odpala
Witam!
Pacjent to MK4, 98/99 r, ALH, 90 koni, 150k przebiegu. Auto jeździło normalnie; 4 dni temu zgaszone i już nie odpaliło. Kilka rzeczy zweryfikowanych:
- podłączone na kompa nie ma żadnych błędów,
- rozrusznik kręci normalnie (do wyjechania aku)
- wymieniony filtr paliwa, podłączony nie do baku ale do bańki (zasilanie i powrót)
- po przekręceniu kluczyka jest napięcie na zaworze pompy
- grzanie świec przebiega normalnie, jest napięcie na listwie (świece sprawdzone, iskrzą - wszystkie cztery)
- pompa podaje paliwo na wtryski (sprawdzone po poluzowaniu rurki zasilającej wtrysku)
To pierwsza tak przygoda z tym golfikiem, auto mam 2,5 roku - w ciągu tego czasu przejechane ok. 60k. Kilka dni temu wymieniany olej (półsyntetyk Motul), na bagnecie jest stan. Wężyki są dość zapowietrzone, ale wydaje się że paliwa jest na tyle że powinien zaskoczyć chociaż na chwilę - od 4 dni nie zapalił jednak nawet na sekundę.
Czekam na jakieś pomysły.
Pozdrawiam
Pacjent to MK4, 98/99 r, ALH, 90 koni, 150k przebiegu. Auto jeździło normalnie; 4 dni temu zgaszone i już nie odpaliło. Kilka rzeczy zweryfikowanych:
- podłączone na kompa nie ma żadnych błędów,
- rozrusznik kręci normalnie (do wyjechania aku)
- wymieniony filtr paliwa, podłączony nie do baku ale do bańki (zasilanie i powrót)
- po przekręceniu kluczyka jest napięcie na zaworze pompy
- grzanie świec przebiega normalnie, jest napięcie na listwie (świece sprawdzone, iskrzą - wszystkie cztery)
- pompa podaje paliwo na wtryski (sprawdzone po poluzowaniu rurki zasilającej wtrysku)
To pierwsza tak przygoda z tym golfikiem, auto mam 2,5 roku - w ciągu tego czasu przejechane ok. 60k. Kilka dni temu wymieniany olej (półsyntetyk Motul), na bagnecie jest stan. Wężyki są dość zapowietrzone, ale wydaje się że paliwa jest na tyle że powinien zaskoczyć chociaż na chwilę - od 4 dni nie zapalił jednak nawet na sekundę.
Czekam na jakieś pomysły.
Pozdrawiam
Wydaje się czy jest?Sailor Ripley pisze:ale wydaje się że paliwa jest na tyle że powinien zaskoczyć chociaż na chwilę
Zalej porządnie zbiornik, bo na oparach to nie odpali na 100%
Być może podaje paliwo na wtryski, ale sikająco a nie pod właściwym ciśnieniem.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- Sailor Ripley
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 21:12
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Rozrząd nie przeskoczył (po pasku nic nie widać, jest właściwie napięty).
Przy próbie zapalania, po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki (w tym również świec) i gasną (zostaje oczywiście kontrolka aku). Kręci wałem bo pompa zasysa paliwo.
Na vagu nie wyrzuciło żadnych błędów - czy przy uszkodzonym czujniku obrotów nie pokazał by błędu wartości?
Wyjście i zasilanie z filtra podłączone bezpośrednio do bańki - to czy jest pusty bak czy pełny nie ma znaczenia...
Przy próbie zapalania, po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki (w tym również świec) i gasną (zostaje oczywiście kontrolka aku). Kręci wałem bo pompa zasysa paliwo.
Na vagu nie wyrzuciło żadnych błędów - czy przy uszkodzonym czujniku obrotów nie pokazał by błędu wartości?
Wyjście i zasilanie z filtra podłączone bezpośrednio do bańki - to czy jest pusty bak czy pełny nie ma znaczenia...
zdejmij przewód z filtra paliwa i zobacz czy leci paliwo w momencie próby zapalania auta - musi ktoś Ci pomóc
miałem kiedyś taki przypadek i problemem było to że pompka w baku nie podawała paliwa
miałem kiedyś taki przypadek i problemem było to że pompka w baku nie podawała paliwa
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 21:22 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Sailor Ripley
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 21:12
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kulon, a czy odłączenie filtra paliwa od baku i podłączenie "luzem" może powodować za małe ciśnienie na wejściu pompy, zapowietrzenie i w konsekwencji za niskie ciśnienie wtrysku?
A w ALH jest dodatkowa pompa w baku?
A w ALH jest dodatkowa pompa w baku?
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 21:45 przez Sailor Ripley, łącznie zmieniany 1 raz.
u mnie jest - właśnie nie wiem jak jest w jednostkach na pompieSailor Ripley pisze:A w ALH jest dodatkowa pompa w baku?
nie rozumiem tego co napisałeś - chyba że to jest dla mnie zbyt skomplikowaneSailor Ripley pisze:a czy odłączenie filtra paliwa od baku i podłączenie "luzem" może powodować za małe ciśnienie na wejściu pompy
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Sailor Ripley
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 21:12
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kulon, na forum piszą że w ALH pompy w baku nie ma - jeszcze u siebie nie sprawdzałem.
chodziło mi o to, że teraz zarówno wężyk zasilania jak i powrotu za filtrem paliwa podłaczone są nie do przewodów z baku ale do bańki z ON. W konsekwencji w przewodzie zasilania za filtrem (przed pompą) jest spora bańka powietrza. Przy kręceniu rozrusznikiem pompa zaciąga ON, ale po przekręceniu kluczyka z powrotem paliwo cofa się z pompy.Sailor Ripley pisze:a czy odłączenie filtra paliwa od baku i podłączenie "luzem" może powodować za małe ciśnienie na wejściu pompy, zapowietrzenie i w konsekwencji za niskie ciśnienie wtrysku
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 21:59 przez Sailor Ripley, łącznie zmieniany 1 raz.
OK - teraz kumam - według mnie musi to być obieg zamknięty - dlatego często podczas wizyty na stacji słychać syczenie w momencie odkręcania korka od wlewu paliwaSailor Ripley pisze:chodziło mi o to, że teraz zarówno wężyk zasilania jak i powrotu za filtrem paliwapodłaczone są nie do przewodów z baku ale do bańki z ON
więc pewnie tak jest - tak jak napisałem nie wiedziałem jak jest w jednostkach z pompąSailor Ripley pisze:na forum piszą że w ALH pompy w baku nie
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Sailor Ripley
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 21:12
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- andrzejr2006
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
- Lokalizacja: Skierniewice
proponował bym sprawdzić czujnik prędkości wału korbowego
od pompy paliwa idzie wiązka w na dół silnika, na dole łączy się wtykiem, obok są jeszcze dwa wtyki, czujnika prędkosci wału i wtrysku sterującego, środkowy wtyk to ten który nas interesuje
przed sprawdzeniem czujnika wyłącz zapłon
wyciągnij wtyk ze złącza elektrycznego czujnika
za pomocą omomierza zmierz rezystancję między stykami 1 i 2 są ponumerowane
wartość rezystancji powinna wynosić ok 1 kOhm, jeżeli jest inaczej należy wymienić czujnik
od pompy paliwa idzie wiązka w na dół silnika, na dole łączy się wtykiem, obok są jeszcze dwa wtyki, czujnika prędkosci wału i wtrysku sterującego, środkowy wtyk to ten który nas interesuje
przed sprawdzeniem czujnika wyłącz zapłon
wyciągnij wtyk ze złącza elektrycznego czujnika
za pomocą omomierza zmierz rezystancję między stykami 1 i 2 są ponumerowane
wartość rezystancji powinna wynosić ok 1 kOhm, jeżeli jest inaczej należy wymienić czujnik
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 22:11 przez andrzejr2006, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości