b. głosna praca 1.6 Td SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

b. głosna praca 1.6 Td SB

Post autor: burza999 » wt sty 26, 2010 21:42

Witam. Mam taki problem z głośną praca silnika w moim 1.6 td SB . Mianowicie silnik pracuje głośno i twardo W czasie jazdy słychać wyraźny klekot Ale jak pości się gaz i jak schodzi z obrotów to pracuje ładnie i miękko ze praktycznie nie słychac silnika Czego może to być przyczyna? Kont wtrysku ustawiony był niedawno ale nic to nie pomogło. Czy to wtryski?



ruini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 06, 2009 10:50
Lokalizacja: N. Sacz

Post autor: ruini » wt sty 26, 2010 22:37

u mnie to samo podczas tak niskich temperatur jak teraz. Dopiero po naprawdę mocnym rozgrzaniu silnik się wycisza. Przy dodatnich temperaturach nie ma tego zjawiska.
Moim zdaniem jeśli jedyny objaw to głośna praca to nie ma powodu do niepokoju.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr sty 27, 2010 00:23

Prawdopodobnie zawory klepią, na mrozie to normalne. Jeśli jeździsz na mineralnym zmień na półsyntetyk, hałas będzie dużo szybciej ustępował.



Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Post autor: burza999 » śr sty 27, 2010 08:17

Tylko ze to klepanie i głośna praca jest nawet na mocno rozgrzanym silniku i podczas wysokich temperatur również Mróz w tym przypadku nie ma znaczenia.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 27, 2010 10:02

Albo leją wtryski, albo jakieś badziewie zalałeś mu do baku.



Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Post autor: burza999 » śr sty 27, 2010 10:35

Właśnie wtryski nie leją tzn nie zauważam kopcenia a tankuje na orlenie ciągle i kurde nie ma różnicy i tak Chyba ze coś nie tak są ustawione wtryski albo leją a nie jest zauważalne kopcenie
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 10:37 przez burza999, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Hurricane48
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 23:36
Lokalizacja: PRG
Kontakt:

Post autor: Hurricane48 » czw sty 28, 2010 01:41

Prawdopodobnie zawory klepią, na mrozie to normalne. Jeśli jeździsz na mineralnym zmień na półsyntetyk, hałas będzie dużo szybciej ustępował.
Kwietek żeś palnoł:P
jeżeli długo auto jeździ na mineralku to lepiej nie zmieniać na półsyntetyk :P bo nagar może zatrzeć silnik:) chyba ze porządną plukankę się zrobi. Poza tym nigdy nie wiadomo jak z szczelnością sinika i się zacznie klepanie siana



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 28, 2010 11:16

Też miałem wątpliwości jak mi doradzali przejść na 10W40 (przebieg ok 400 000, na mineralnym jeździł niewiadomo ile).Ale jak dotąd żadnych negatywnych skutków zmiany oleju nie odczułem, a faktycznie dużo krócej klepie :)
Hurricane48 pisze:bo nagar może zatrzeć silnik:) chyba ze porządną plukankę się zrob
Mi mówili że właśnie półsyntetyk może rozpuścić nagar i silnik się rozszczelni :P

[ Dodano: 28 Sty 2010 10:18 ]
ale na szczęście nic takiego się nie stało, jedyna różnica jaką zauważyłem to właśnie to że krócej klepią zawory, i w zimie dużo szybciej gaśnie kontrolka oleju po rozruchu



Awatar użytkownika
Hurricane48
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: śr sty 13, 2010 23:36
Lokalizacja: PRG
Kontakt:

Post autor: Hurricane48 » czw sty 28, 2010 11:27

Wiesz mi tak powiedział fachura który się silnikami 30 lat zajmuje i powiem szczere naprawdę kawał dobrej roboty robi:) nagar jak jest na ściankach osadzony to jak się rozpuści pływa razem z olejem:) Moja rada teraz jak przejedziesz z 1000 km to zlej olej i nalej nowego żeby to świństwo wyleciało od minerała razem z tym olejem nowym.
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 11:29 przez Hurricane48, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw sty 28, 2010 11:29

głośna twarda praca silnika to również objawy zbyt wczesnego kąta wtrysku paliwa, ja bym zaczął od sprawdzenia tego właśnie


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 28, 2010 12:40

Hurricane48, tak właśnie zrobiłem jak zmieniałem pierwsza zmiana po 1000 druga gdzieś po jakichś 2-3 i po 7000 Byłem ciekawy czy coś się stanie, szczerze mówiąc to byłem nawet pewny że przynajmniej będzie brał więcej oleju,ale teraz jestem bardzo pozytywnie zaskoczony :)
BENITO pisze:łośna twarda praca silnika to również objawy zbyt wczesnego kąta wtrysku paliwa, ja bym zaczął od sprawdzenia tego właśnie
Zgadza się silnik pracuje wtedy dużo bardziej "agresywnie", koszt ustawienia to ok 30-50zł więc chyba faktycznie warto je sprawdzić (powinno być 0,9 - 1,00 mm w zależności jak kto lubi przy 0,9mm jest dużo leprzy duł ale słabszy efekt turbo, przy 1,00 z dołu słabo ciągnie ale sprężarka się wcześniej włącza i daje lepszego kopa).



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw sty 28, 2010 14:22

kwietek, przy przyspieszeniu wtrysku właśnie góra powinna być lepsza, bo paliwo przy wyższych obrotach zdąży się spalić w całości


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw sty 28, 2010 14:29

I jest lepsza, tylko trzeba zrobić gov moda bo pompa tnie dawkę i nie czuć różnicy.



Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Post autor: burza999 » czw sty 28, 2010 20:01

kont wtrysku jest sprawdzony bo był opóźniony Ale na opóźnionym też pracował głośno i twardo Jeżdżę na oleju mobil diesel 10w40
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 20:02 przez burza999, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości