ALH a ASV

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2792
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

ALH a ASV

Post autor: phanteon » pn sty 25, 2010 03:47

Witam

Tak się zastanawiam jaka jest różnica między tymi silnikami. Pomijając rozruszniki, alternatory itp.

Chodzi mi o elementy, które odpowiadają za możliwości "kręcenia" tych silników. Tak jak np w 1Z/AHU "wnętrzności" są takie same jak w w AFNie.

Turbina jest ta sama.
Wtryski są mniejsze w ALH.
Pompa 9tka(nie licząc ALH w automacie gdzie pakowali 11stkę - pewnie to samo w ASV było)

A co z resztą - czy własnie wnętrzności, skrzynia, półosie, pompy oleju, wody - wszystko to co odpowiada i ma znaczenie przy dodawaniu mocy.

Czy różnice kończą się po tym jak wsadzimy do ALH wtryski z ASV - i mamy ten sam potencjał, margines bezpieczeństwa itp itd

Z góry dzięki

:bigok:
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 03:48 przez phanteon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sty 25, 2010 07:35

ALH po przełożeniu wtryskiwaczy oraz ECU z ASV staje się identyczny jak ASV, silnik wraz z osprzętem są takie same, pompa wtryskowa 10-tka w manualu w obydwu silnikach, różni te silniki tylko zastosowane skrzynie biegów, w ALH montowane są skrzynie CZL, DQY, EBM i EGR a w ASV - EGS, wartości przełożeń tych skrzyń możesz sobie podejrzeć na stronie www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html w linku u góry strony, półosie napędowe są takie same dla obydwu silników.


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 25, 2010 13:18

phanteon pisze:Czy różnice kończą się po tym jak wsadzimy do ALH wtryski z ASV - i mamy ten sam potencjał, margines bezpieczeństwa itp itd
dokładnie tak..
pompa jest 10

jakby co mam 2 komplety wtrysków ASV - gdybyś chciał przerobić sie na ASV
phanteon pisze:Tak jak np w 1Z/AHU "wnętrzności" są takie same jak w w AFNie
nie do konca....pomiedzy 1Z a AFN jest znacznie wiecej róznic, rózne są bloki



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2792
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn sty 25, 2010 15:03

cowboy pisze:jakby co mam 2 komplety wtrysków ASV - gdybyś chciał przerobić sie na ASV
Właśnie myślę nad wtryskami i to intensywnie i rozważam dwie opcje - albo ASV i następnie 216tki albo od razu 216tki. Muszę po pierwsze wiedzieć za ile można kupić dobre - bo ceny się wahają od 340 zł (na forum octavii były nie dawno) do 600-700.

Spodziewam się, że na ASV wyjdzie 130/280 a na 216tkach około 140/300 z małym plusem - dla spokojnego programu. Muszę poczytać, popytać jak to się sprawuje - dlatego pytam o bezpieczeństwo, potencjał i podzespoły. Najlepiej się przejechać i sprawdzić czy inwestycja w 216tki zwraca się w "radości" z jazdy. Rozważyć, czy bosch (komplet po regeneracji) czy same końcówki bosio.

Myślę, że jeśli temat się rozwinie to go przeniosę do odpowiedniego działu.

Jeszcze raz Panowie dziękuję :pub:

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 14:08 ]
A dodam, że dziś sobie mierzyłem amatorsko czasy 80-120 na piątce na zasadzie - start stoper=but. Wychodzi mi jak Tobie cowboy, jak miałeś shamowanego afn'a na 119 kunia - wynik między 8.0-8.7 a buda pewnie podobno wagowo - bo jaka tam wielka różnica może być między mk3 z klimą a a3 bez klimy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 25, 2010 19:00

phanteon pisze:Wychodzi mi jak Tobie cowboy, jak miałeś shamowanego afn'a na 119 kunia - wynik między 8.0-8.7 a buda pewnie podobno wagowo - bo jaka tam wielka różnica może być między mk3 z klimą a a3 bez klimy.
moja mk3 wazyło 1120kg bez paliwa w baku

mozliwe ze są rózne przełożenia w mk3 i A3



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości