Swiece zarowe na tle elektryki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KEYO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 22, 2010 12:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: KEYO » sob sty 23, 2010 20:25

Mam jeszcze pytanie co do alternatora czy pasek klinowy ktory napedza alternator moze sie slizgac z duzym oporem po kole pasowym alternatora??
Jesli nie to jak go naciagnac??



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 23, 2010 20:32

jak zapalisz silnik to najpierw on się zagrzewa , sam silnik , dopiero po uzyskaniu temperatury płynu coś około 90 stopni termostat zaczyna się otwierać , puszcza duży obieg , czyli silnik i chłodnica , jeśli w dużym obiegu temperatura zaczyna oscylować w okolicy 95 - 98 stopni , to włącznik termiczny , który masz wkręcony w chłodnicy uruchamia wentylator do schłodzenia , to pierwszy bieg , jeśli nie wydala z chłodzeniem to włącza drugi bieg wentylatora , na to masz dwa biegi ,drugi włącza się około 105 stopni , nie ma obawy nie zagotuje , bo masz układ ciśnieniowy

[ Dodano: 23 Sty 2010 19:36 ]
KEYO pisze:Mam jeszcze pytanie co do alternatora czy pasek klinowy ktory napedza alternator moze sie slizgac z duzym oporem po kole pasowym alternatora??
Jesli nie to jak go naciagnac??

ślizgać się może , ale opory to możesz mieć jak np. w altku łożyska masz nie bardzo , naciąg masz albo sprężynowy , albo nakrętkę zębatą i listwę



Awatar użytkownika
KEYO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 22, 2010 12:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: KEYO » ndz sty 24, 2010 16:04

Nieraz jak dodam gazu to slychac pisk zpod maski to nie jest wlasnie od slizgajacego sie paska??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz sty 24, 2010 17:02

KEYO pisze:Nieraz jak dodam gazu to slychac pisk zpod maski to nie jest wlasnie od slizgajacego sie paska??
W zdecydowanej większości przypadków tak


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
KEYO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 22, 2010 12:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: KEYO » ndz sty 24, 2010 23:50

Potrzebna mi pilna pomoc
jutro rano musze odpalic Golfine i jesli nie zapali z rozrusznika to zostanie mi tylko odpalanie na hol (i co myslicie o odpalaniu psikajac w filtr powietrza dezodorantem??)
i tu jest pytanie o rozrzad
moze sie przestawic?
I jak sie przestawi to ciezko to naprawic??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn sty 25, 2010 00:08

KEYO pisze:jutro rano musze odpalic Golfine i jesli nie zapali z rozrusznika to zostanie mi tylko odpalanie na hol
Duże ryzyko przy takich mrozach ale jak uważasz .
KEYO pisze:co myslicie o odpalaniu psikajac w filtr powietrza dezodorantem??)
Dezodorant daje podobny efekt jak samostart
KEYO pisze:i tu jest pytanie o rozrzad
moze sie przestawic?
Ano może bo pasek dostaje po du..e i może nie wytrzymać
KEYO pisze:I jak sie przestawi to ciezko to naprawic??
ciężko pojęcie względne ale napewno drogo


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

krtol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 21, 2010 23:03
Lokalizacja: PLL

Post autor: krtol » pn sty 25, 2010 01:16

Skrzynki bezpieczników były starego typu i nowszego, rózniły się bezpiecznikami. Skrzynki z diesla i benzyny też się różnią, ja miałem diesla, a ostatnio rozbierałem benzyne i skrzynka jest inna. Grzanie świec możesz zrobić osobno, albo na przycisk, albo na przekażnik ze sterownikiem, było na forum kiedyś, musisz poszukać.
Jak chcesz odpalać na pych golfa, to robi się tak, po kolei;
-włączasz grzanie świec, żeby zaczeły się grzać zanim zaczną cię ciągnąć,
-tuż przed puszczeniem sprzęgła zaczynasz kręcić rozrusznikiem,
Wystarczy, żeby silnik dostał obrotów i zaskoczy i duża szansa, że nic nie przeskoczy.
A dezodorant to kiepska sprawa, ostatnio z ojcem prubowaliśmy odpalić tak ciągnik, zero efektu, nie to samo co samostart.



Awatar użytkownika
KEYO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 22, 2010 12:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: KEYO » pn sty 25, 2010 16:08

I mam pytanie co do swiec zarowych jesli pali mi sie kontrolka to wszystkie dzialaja? Czy np.3 tylko moga byc sprawne?



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn sty 25, 2010 16:40

KEYO pisze:I mam pytanie co do swiec zarowych jesli pali mi sie kontrolka to wszystkie dzialaja? Czy np.3 tylko moga byc sprawne?
Moze zadna nie dzialac nawet


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
KEYO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 22, 2010 12:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: KEYO » pn sty 25, 2010 17:26

A jak sie sprawdza swiece zarowe? Odrazu mowie ze nie posiadam woltomierza albo co w tym stylu



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn sty 25, 2010 18:36

najlepiej by bylo je wykrecic i sprawdzic jak sie nagrzewają


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
KEYO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 22, 2010 12:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: KEYO » pn sty 25, 2010 19:56

Golf na hol zapalil prawie odrazu czy to oznacza ze swiece sa sprawne?



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn sty 25, 2010 21:08

KEYO pisze:Golf na hol zapalil prawie odrazu czy to oznacza ze swiece sa sprawne?
nA HOL TO TROSZKE RYZYKOWALES ALE TO DOBRZE ZE NIC SIE NIE STALO, TAK RACZEJ SWIECE MASZ OK BO PRZY TYCH TEMP STARE DIESLE ZE WSTEPNA KOMORĄ SPALANIA (sry za caps losk) raczej bez sprawnych swiec nie odpalily by tak szybko,


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

krtol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 21, 2010 23:03
Lokalizacja: PLL

Post autor: krtol » wt sty 26, 2010 02:48

KEYO pisze:A jak sie sprawdza swiece zarowe? Odrazu mowie ze nie posiadam woltomierza albo co w tym stylu
Odkręc listwę i przykładaj do kazdej świecy kontrolkę z żarówką, jak się zapali świeca grzeje, ale najlepiej jest je wyciągnąć i każdą po kolei sprawdzasz przykładając do akumulatora, muszą się równomiernie nagrzewać, w podobnym czasie uzyskując biały kolor.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości