grzanie świec!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

logimen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 24, 2009 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: logimen » pt sty 22, 2010 00:47

gburwygibus, ktory bezpiecznik ? w skrzynce bezpiecznikow nie widze zadnego od swiec :|


Pozdrawiam, Artur

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 22, 2010 00:53

logimen bezpiecznik od świec żarowych jest pod pokrywką puszki na akumulatorze, jak podniesiesz pokrywkę to jest to 4 kabel od lewej strony - bezpiecznik stanowi blaszka przed tym przewodem połączona z listwą zasilajacą.

[ Dodano: 22 Sty 2010 00:05 ]
chodzi o bezpiecznik oznaczony jako FL4 na poniższym rysunku :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fa043bb4e2


Obrazek

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » pt sty 22, 2010 10:58

logimen pisze:gburwygibus, ktory bezpiecznik ? w skrzynce bezpiecznikow nie widze zadnego od swiec :|
Nie wiem jak w TD, ale w TDI bezpiecznik jest nad skrzynką bezpiecznikową w kabinie. Jest większy od pozostałych (50A).


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt sty 22, 2010 16:05

widzę że temat świeży to może mi pomożecie.sprawa dotyczy passata b4 z 1Z pod maską.

więc od początku.po kupnie autko chodziło aż miło, potem zrobiło się trochę chłodniej i sobie myślę zima idzie to zmienię wszystkie świece na nowe mimo że stare były jeszcze ok. od jakiegoś miesiąca żeby odpalić zimne auto to musiałem go męczyć z 2 minuty żeby odpalił i równo chodził.z braku czasu sprawdziłem tylko świece okazuje się ze są ok,zmieniłem zapobiegawczo na stare i dalej to samo.wczoraj już mnie to doprowadziło do szału i wziąłem dzień wolnego.dziś sprawdziłem świece-są ok, bezpiecznik przy grodzi zapobiegawczo dałem nowy, bezpiecznik nad skrzynka bezpieczników ok czyli teoretycznie wszystko sprawne.okazało się ze w ogóle nie ma prądu na grubym kablu który idzie od skrzynki bezpieczników do bezpiecznika i dalej do komory. po podaniu mu prądu z innego gniazda prawie wszystko było ok,auto odpaliło jak trzeba i normalnie chodziło z tym że prąd na świece szedł cały czas.

co jest przyczyna tego że na pinie Z1 nie pojawia się +??
tymczasowo zrobię sobie grzanie świec na włączniku ale kiedyś trzeba to naprawić.

z góry dzięki za pomoc


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pt sty 22, 2010 17:19

witam posiadam mk4 ahl wymieniłem świeczki bo 3 spalone a i tak palił w mrozy :)
dziwi mnie tylko czas świecenia sie kontrolki ok 15 sek czy zimny czy ciepły swieczki grzeje czy to moze czujnki panowie kiedys w AAZ miałem podobny problem i dałem rezystorek bodajże 300 ohm równolegle na dwa piny odpowiadajace za sygnał grzania tylko nie wiem czy teraz moza tak zrobić ?


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

logimen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 24, 2009 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: logimen » pt sty 22, 2010 17:26

Sztomel, dzieki. U mnie palil za 2-3 razem jak juz podgrzalem swiece ze 4-5 razy. Wczoraj zatankowalem do pelna i dzis rano przy -12.5 odpalil za pierwszym razem. Jak wyszedlem z roboty to tez tylko jedno grzanie i odrazu odpalil. Czyzby paliwko nie takie ? Dodam, ze wczesniej mialem w baku Statoil Diesel Gold, a teraz mam Statoil Diesel Suprema czy jakos tak. Sprawdze jeszcze ten bezpiecznik.


Pozdrawiam, Artur

Awatar użytkownika
toomasian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:54
Lokalizacja: z pod Babiej Góry

Post autor: toomasian » sob sty 23, 2010 10:40

Witam.
Ja też opwiem o swojej przypadłości.
Tamtej zimy autko paliło elegancko, ale tej już jest inaczej. Stało auto w blaszanym garażu ze 2 dni,a mrozy były nie chude, dziś rano było -20 poszedłem odpalić i kontrolka od świec zgasła, poczekałem aż zrobiło pyk i pale...auto kręci, kręci i nic.Odczekałem troche i znowu przekręciłem zapłon po zgaśnięciu kontrolki też kręcił ale załapał - a tak się zaczął tłuc i nie równo chodzić,że sie zdziwiłem(to mój pierwszy TDI).I odrazu mgła w blaszaku z dymu.Pochodził z 10 min i było ok.
Z tego co piszecie to będzie to wina swiec czy poważniejsza sprawa :goof: ?


[url=http://fanklubmoto2010.auto-swiat.pl/volkswagen/vw-golf/][img]http://fanklubmoto2010.auto-swiat.pl/files/2010/01/fan_468x60_2.png[/img][/url]

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » sob sty 23, 2010 11:27

Na początek sprawdż bezpicznik. Potem świece.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
toomasian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:54
Lokalizacja: z pod Babiej Góry

Post autor: toomasian » ndz sty 24, 2010 11:13

[ Dodano: 22 Sty 2010 00:05 ]
chodzi o bezpiecznik oznaczony jako FL4 na poniższym rysunku :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fa043bb4e2[/quote]

A jeśli nie ma tego piątego kabla?Bo u mnie go nie ma
Na schemacie pisze że to jest kabel "podgrzewacz chłodziwa"



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » ndz sty 24, 2010 11:54

dawid018, wypnij wtyczkę czujnika temperatury cieczy i spróbuj odpalić na zimnym silniku. Czas grzania świec znacznie się wydłuży, ale wtedy będziesz miała pewność, czy grzeją i czy czujnik temp. cieczy nie przekłamuje...



gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » ndz sty 24, 2010 12:01

dawid018 pisze:widzę że temat świeży to może mi pomożecie.sprawa dotyczy passata b4 z 1Z pod maską.

więc od początku.po kupnie autko chodziło aż miło, potem zrobiło się trochę chłodniej i sobie myślę zima idzie to zmienię wszystkie świece na nowe mimo że stare były jeszcze ok. od jakiegoś miesiąca żeby odpalić zimne auto to musiałem go męczyć z 2 minuty żeby odpalił i równo chodził.z braku czasu sprawdziłem tylko świece okazuje się ze są ok,zmieniłem zapobiegawczo na stare i dalej to samo.wczoraj już mnie to doprowadziło do szału i wziąłem dzień wolnego.dziś sprawdziłem świece-są ok, bezpiecznik przy grodzi zapobiegawczo dałem nowy, bezpiecznik nad skrzynka bezpieczników ok czyli teoretycznie wszystko sprawne.okazało się ze w ogóle nie ma prądu na grubym kablu który idzie od skrzynki bezpieczników do bezpiecznika i dalej do komory. po podaniu mu prądu z innego gniazda prawie wszystko było ok,auto odpaliło jak trzeba i normalnie chodziło z tym że prąd na świece szedł cały czas.

co jest przyczyna tego że na pinie Z1 nie pojawia się +??
tymczasowo zrobię sobie grzanie świec na włączniku ale kiedyś trzeba to naprawić.

z góry dzięki za pomoc
może to być wina przekaznika


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

logimen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 24, 2009 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: logimen » ndz sty 24, 2010 15:12

Ja wczoraj wymienilem swieczki u siebie na oryginalne BOSCH'a i dzis odpalil za pierwszym razem tylko po jednym grzaniu :-) Za swieczki dalem 126 zl (z 30% znizka na warsztat) w intercarsie i 60 za wymiane :-)


Pozdrawiam, Artur

Awatar użytkownika
toomasian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:54
Lokalizacja: z pod Babiej Góry

Post autor: toomasian » śr sty 27, 2010 16:06

I wszystko jasne, byłem dziś u znajomego mechanika i sprawdził swieczki i dwie były zjarane-jutro wymienie i powinno być \:D/
Pozdrawiam


[url=http://fanklubmoto2010.auto-swiat.pl/volkswagen/vw-golf/][img]http://fanklubmoto2010.auto-swiat.pl/files/2010/01/fan_468x60_2.png[/img][/url]

zajoprzemo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 25, 2009 12:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: zajoprzemo » śr sty 27, 2010 17:29

U mnie było dokładnie to samo. Ciężko palił (w zależności od tempr) im mniejsza tym gorzej. Po odpaleniu dymił i nie równo pracował. Były spalone 3 świece !!! Komputer łapał błędy. Po wymianie świec wszystko ustało. Auto pali dobrze i po odpaleniu nie dymi, silnik nie wchodzi w dziwne wibracje. Pozdrawiam


zajo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości