OLEJ - Valvoline Maxlife DIESEL 10W40 - zalewać ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob sty 23, 2010 19:45

oldstaszek, na czym polega sztuczka magiczka tych środków?
oldstaszek pisze:zdobyczy nauki i technik tribologicznych



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 23, 2010 19:59

oldstaszek pisze:Jeszcze jak!
Jednak są pewne warunki do spełnienia - po posmarowaniu tym olejem trzeba przeciągnąć po zmarszczkach żelazkiem nastawionym na maxa - pięknie się wygładzają!
:grin: :bigok:



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob sty 23, 2010 20:01

pelton1985 pisze:oldstaszek, na czym polega sztuczka magiczka tych środków?
oldstaszek pisze:zdobyczy nauki i technik tribologicznych
Wyjaśnienie procesów fizycznych nie jest taki proste i zajęło by dość dużo miejsca, no i nie wiem czy "władający forum" na to by pozwolili.
Mam przygotowanie zawodowe obejmujące tę dziedzinę jako nieodłączny element eksploatacji pojazdów(i nie tylko), więc umiem sobie z tym poradzić.Mój pierwszy kontakt z tymi "sztuczkami magiczkami" miał miejsce coś ok.10 lat wstecz i wówczas rzeczywiście było to "czarami" gdyż nic podobnego nikt nie wyprodukował i nie było publikacji w tej dziedzinie.
Tak na zakończenie - tribologia u nas zupełnie leży i publikacje(poważne) można policzyć na palcach jednej ręki...


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob sty 23, 2010 20:11

oldstaszek, ok krótko w jaki sposób ma pomóc koledze z LANCI środek który mu proponujesz, co on zrobi takiego w silniku i jak wpłynię na pracę turbiny?
on piszę, że z motorownią jest wszystko ok więc czy jest sens stosowania jakiegoś rewitalizera itp ? przecież nie doda to werwy silnikowi i jakiś dodatkowych koni oraz nie doprowadzi do tego, że auto wróci do seryjnej mocy itp itd

w/w. odpowiedz jest tylko ogólnikiem
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 20:20 przez PELE, łącznie zmieniany 2 razy.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob sty 23, 2010 20:40

pelton1985 pisze:oldstaszek, ok krótko w jaki sposób ma pomóc koledze z LANCI środek który mu proponujesz, co on zrobi takiego w silniku i jak wpłynię na pracę turbiny?
on piszę, że z motorownią jest wszystko ok więc czy jest sens stosowania jakiegoś rewitalizera itp ? przecież nie doda to werwy silnikowi i jakiś dodatkowych koni oraz nie doprowadzi do tego, że auto wróci do seryjnej mocy itp itd

w/w. odpowiedz jest tylko ogólnikiem
Podpowiedź dla Kolegi z Lancią.
Jeżeli jest to 2.4 TD z lat 94/01 to: olej 10W-40 SL/CI-4 ACEA A3/B3/B4/E3/E5 - to wynika z mojej informacji katalogowej.Olej ten(jak wszystkie tej firmy) zawiera równowartość jednej tubki XADO Rewitalizanta w pojemniku 4ltr.Zastosowanie pełnego cyklu z rewitalizantem przywróci praktycznie seryjną moc(opieram się tu o informację zawartą w poście kolegi z Lancią).
Turbina - to zalecałbym wszystkim - zastosowanie znakomicie przedłuży jej żywotność w miejscu łożyskowania i nie będą "straszne" chwilowe zubożenia smarowania czy nawet chwilowy zanik takiego.Jest to trochę dłuższy wywód i wiąże się z tym co pisałem wcześniej.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 20:49 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » sob sty 23, 2010 23:29

pelton1985 pisze:
KrzychuKrzys pisze:Słyszałem że ma właściwości odmładzające
no co Ty hehehe :rotfl: nie ma takiej opcji jak właśniwości odmładzające silnik i jego stan
KrzychuKrzys pisze:składniki zmniejszające tarcie nie jest to przypadkiem coś na bazie ceramizerów
czynniki zmniejszające tarcie, czyli powłoka która pozbawia oleju odpowiedniego smarowania, ciekawe co na to turbina :chytry:
KrzychuKrzys pisze:chciałbym mu dodać trochę wigoru
ale chyba nie laniem jakiś specyfików z kosmosu typu "respirator w płynie"

nie ma co kombinować jeśli
KrzychuKrzys pisze:Silnik ładnie pali, trzyma ciśnienie, równo pracuje i nie trzęsie tak więc do remontu mu jeszcze daleko
ewentualnie zalać lepszy olej o tej samej właściwosci lepkości np. MOTUL
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-121.html




P.S. Lancia pewnie ma jakąś normę co do oliwy więc lej taką jaką auto posiada, nie pozostaje później nic innego jak śmigać śmigać śmigać

PZDR
Oczywiście że jest coś takiego jak odmładzanie silnika :bajer: Nie w sensie dosłownym ale na zasadzie uzupełnienia ubytków zużytych elementów. Tak jest z tymi całymi modyfikatorami. Ich za bardzo nie chcę lać ale wiem że działają i czuć 'odmłodzenie' silnika.

W sumie to nie jestem aż tak napalony żeby kombinować i zalewać bratu jakieś świństwa ale fajnie by było jakby silnik pracował tak jak 150 000km temu :smoke:
W tym przypadku stosowanie jakiegoś magicznego specyfiku chyba nie ma sensu.
Myślałem właśnie o tym oleju Maxlife. Valvoline to szanowana firma i wszyscy ją chwalą. Pomyślałem że skoro wypuścili taki olej i piszą o nim różne ciekawe rzeczy to coś w tym może być.
Ale jeżeli piszesz że lepiej nie lać, to posłucham się twojej rady.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » ndz sty 24, 2010 10:55

KrzychuKrzys, ja zmieniłem olej z MOTULA 505.01 właśnie na VALVOLINE tylko rodzina DURABLEND 505.01 i jestem zadowolony, przedewszystkim chwalę sobie to, że podczas dużych mrozów tak jak teraz na MOTULU przy odpalaniu mocno klekotał a na VALVOLINE jest bardzo cicho, 2 sec dziwnych dzwięków i normalna praca :) Ja jestem z produktu VALVOLINE bardzo zadowolony. Dobrze poszukasz w necie i znajdziesz karty produktów MOTUL oraz VALVOLINE i będziesz sobie mógł szybko porównać... Czy to będzie MOTUL czy VALVOLINE wybór będzie włąściwy... Po gadaj jeszcze może na PW z oldstaszek,

Z tym uzupełnianiem ubytków czytałem artykuł, że owszem ubytki są uzupełnianie ale ten element uzupełniający nie ma już takich właściwości pod jakie został wyprodukowany olej w związku z czym siada gdzieś smarowanie itp. Uważam, że jeśli silnik już ostro ma nalatane i nie domaga należy mu się po prostu remont a nie półśrodki :bigok: To oczywiście moje skromne zdanie :chytry:



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz sty 24, 2010 12:07

[quote="pelton1

Z tym uzupełnianiem ubytków czytałem artykuł, że owszem ubytki są uzupełnianie ale ten element uzupełniający nie ma już takich właściwości pod jakie został wyprodukowany olej w związku z czym siada gdzieś smarowanie itp.

Możesz podać link do tego artykułu?
Jestem tym bardzo zainteresowany gdyż czasem nasi"dziennikarze specjaliści" wypisują takie...że zastanawiam się - kiedy zeszli z furmanki.
Moje zainteresowanie jest czysto zawodowe - :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » ndz sty 24, 2010 12:10

oldstaszek, muszę tego poszukać bo czytałem to gdzieś a teraz już nie pamiętam, jeśli znajdę w necie to na PW Ci wyślę, artykuł był nie o marce którą handlujesz tylko ogólnie o tych środkach wypełniających "ubytki"

[ Dodano: 24 Sty 2010 11:11 ]
oldstaszek pisze:Z tym uzupełnianiem ubytków czytałem artykuł, że owszem ubytki są uzupełnianie ale ten element uzupełniający nie ma już takich właściwości pod jakie został wyprodukowany olej w związku z czym siada gdzieś smarowanie itp.
dokładnie to wyczytałem tylko było to bardzo rozwinięte



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz sty 24, 2010 12:24

Mrozik mamy niezły i nie chce się wychodzić...
Dlaczego odnowiłem wątek?
Przyczyna jest prosta:
Żaden ośrodek naukowy czy dydaktyczny w Polsce, nie ma możliwości przeprowadzenia odpowiednich badań a wynika to z zupełnego braku odpowiednich do tego celu stanowisk badawczych - ba! nawet przygotowanie odpowiednich(powtarzalnych) próbek jest nierealne.

Piszę to w oparciu o sprawdzone fakty.

Badania wykonywane przez Politechnikę Radomską są zaledwie namiastką takowych a jest to jedyny ośrodek w Polsce starający się robić to profesjonalnie.Jest to ograniczone do przekładni i pomiarów pośrednich.

Czytając gdzieś jakieś "wypociny", ciągle wydaje mi się że "przed automobilem ma biec goniec z czerwoną chorągiewką aby ludzie mogli zejść z drogi rozpędzonemu automobilowi"... :pub:

PS.Moje "wypociny" są natury ogólnej i nie dotyczą kogokolwiek z forumowiczów.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » ndz sty 24, 2010 12:30

PS.Moje "wypociny" są natury ogólnej i nie dotyczą kogokolwiek z forumowiczów
:pub:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz sty 24, 2010 14:57

oldstaszek, daj spokój, kolegi pelton1985, i tak nie przekonasz bo należy od do grona tych co to nie stosowali zadnych dodatków bo z góry zakładają że nie działają .A ja stosuje militec do oleju silnikowego i do oleju w skrzyni też dolałem i wiem że działa i że np.moja turbina na pewno na tym skorzysta i pożyje znacznie dłużej.A co do dodatków to zamiast kontrowersyjnej nazwy "odmładzają starsze silniki "powinno być "opóżniają starzenie starszych silników ''ale ''Odmładzają "brzmi bardziej marketingowo
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 15:07 przez munior, łącznie zmieniany 4 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » ndz sty 24, 2010 15:00

munior, nie używałem ale zgłębiam temat, jak używasz to fajnie :helm:



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz sty 24, 2010 16:51

munior pisze:oldstaszek, daj spokój, kolegi pelton1985, i tak nie przekonasz bo należy od do grona tych co to nie stosowali zadnych dodatków bo z góry zakładają że nie działają .A ja stosuje militec do oleju silnikowego i do oleju w skrzyni też dolałem i wiem że działa i że np.moja turbina na pewno na tym skorzysta i pożyje znacznie dłużej.A co do dodatków to zamiast kontrowersyjnej nazwy "odmładzają starsze silniki "powinno być "opóżniają starzenie starszych silników ''ale ''Odmładzają "brzmi bardziej marketingowo
Kolegi Peltona czy kogokolwiek innego nie zamierzam przekonywać - produkt sam przekonuje a świadectwem są opinie użytkowników jakie można przeczytać na forach samochodowych różnych krajów świata.
Co do stwierdzeń - będę podtrzymywał "odmładzają" - mam tego dowody jakie uzyskałem dawno temu i jest to stwierdzenie faktu a nie "chwyt marketingowy".Dowodem jest przykładowo ta fotka:czerwona kreska zaznacza dobudowaną warstwę metalo-ceramiki.

Do tej grupy Militec nie należy jako że oddziaływuje zupełnie inaczej i w jego przypadku nigdy bym takiego stwierdzenia nie użył(używałem militec bodaj dwadzieścia lat wstecz z dobrym skutkiem jak na owe czasy).Dotyczy to jeszcze kilku preparatów jakie są sprzedawane na naszym rynku. Takie mam również w swojej ofercie(oparte o fullereny C-60). :pub:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 17:12 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 3 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 95 gości