Kontrolka poziomu oleju zimą

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tommy01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt paź 23, 2009 16:48
Lokalizacja: Uniejów
Kontakt:

Kontrolka poziomu oleju zimą

Post autor: tommy01 » sob sty 23, 2010 17:22

Witam


Szukałem na forum i faktycznie kilka tematów znalazłem z tym problemem tyle że nie mój przypadek.
Może coś przeoczyłem wybaczcie.

Otóż dziś chciałem odpalić auto, odpaliło za drugim razem (pierwszy raz za krótko przytrzymałem kluczyk) Troszke jednak szarpało silnikiem i zapaliła się kontrolka od niskiego poziomu oleju czerwona.
Zgasiłem od razu, sprawdziłem na bagnecie i faktycznie poziom był minimum na bagnecie. Dolałem z aby było jak zawsze w połowie. Odpaliłem ponownie i znowu się pojawił sygnał oleju, zgasiłem.
Odpaliłem jeszcze raz nie pojawiła się od razu a po chwili dopiero, chwilke poczekałem nie znikła więc zgasiłem. Jeszcze raz sprawdziłem olej był ok a ze potrzebowałem auta więc odpaliłem kolejny raz i jedynką delikatnie pojechałem do przodu i wsteczny do tyłu i już sie nie pojawiła ...

I teraz pytanie o co chodzi ? Czy to czujnik, czy coś zamarzło czy mam jakąś część na wykończeniu???

Może ktoś miał podobny problem.

Dodam że znalazłem miejsce patrząc z przodu w dół pod bagnetem z przodu silnika (pomiędzy chłodnicami a silnikiem) i było całe mokre w oleju. Podejrzewam że to pompa oleju ? Od niej odchodzą węże dwa gumowe z tego co pamiętam.
Po przejechaniu 20km sprawdziłem ponownie i jest tam już sucho.

Taka sytuacja zdarzyła mi się już drugi raz. Z tym że poprzednio również przy dużym mrozie, po dolaniu oleju od razu znikła.
Olej sprawdzam co jakiś czas i na bagnecie mam cały czas ten sam poziom. Aż do momentu w którym auto mnie niemile zaskoczy, wtedy po sprawdzeniu na bagnecie mam minimum :/


To jest mój pierwszy diesel, do tej pory miałem benzyny i tam jeśli oleju ubywało to widać było na bagnecie a nie że raz jest ok a w pewnym momencie nagle minimum :/


Silnik to ALH 1,9 TDI 90KM
Olej Mobil 10w40


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: leykonrad » sob sty 23, 2010 18:10

o ile wiem czerwona kontrolka od oleju oznacza niskie ciśnienie oleju (od poziomu jest żółta), więc pewnie coś z pompą oleju, albo po prostu olej zgęstniał.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob sty 23, 2010 18:37

tommy01 pisze:poziom był minimum na bagnecie. Dolałem z aby było jak zawsze w połowie
ile dolałeś tego oleju? jak długo smigasz na tej oliwie
tommy01 pisze:było całe mokre w oleju
wytrzyj to miejsce o obserwuj co się będzie działo

czerwona kontrolka może pokazać tak jak piszęleykonrad, za niskie ciśnienie czyli między innymi brak smarowania, problemy z pompą ale również w większy mróz w tym roku mój TDI nie chciał zaskoczyć przy 1 odpaleniu, było chyba z - 20, za 2 kręceniem i odpaleniem auta nagle zapaliła mi się kontrolka od oleju ta czerwona i jakiś komunikat po niemiecku, komputer przy odpalaniu auta informuje i ostrzega o tym, że przy dłuższym kręceniu nie ma odpowiedniego smarowania. ja obstawiam na tą opcję u Ciebie, kręcisz, nie ma smarowania i ciśnienie i komputer Cię o tym informuję



tommy01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt paź 23, 2009 16:48
Lokalizacja: Uniejów
Kontakt:

Post autor: tommy01 » sob sty 23, 2010 20:28

Olej wymieniony zaraz po zakupie auta jakieś trzy miesiące temu. Filtr również.

Wymienione świece, aku, filtr powietrza, filtr paliwa.
Jakoś długo go nie kręciłem ale zauważyłem że tak się dzieje i poprzednio była identyczna sytuacja. Gdy jest około -20 to za pierwszym razem gdy przekręcę kluczyk długo go nie kręcę silnik załapuje ale jakby to opisać nie do końca(nie na wszystkie cylindry?), wtedy odpuściłem kręcenie a on poprostu jeszcze nie dał sobie sam rady i zgasł. Za drugim razem już odpalił tylko miał lekkie drgawki. I po tym się pojawia ta kontrolka. Drugi raz i poprzednio sytuacja identyczna.

A to miejsce które było w oleju o którym pisałem to jest pompa ???

Niech już się skończy ta zima bo tylko problemy stwarza ;p
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 20:29 przez tommy01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob sty 23, 2010 20:34

tommy01 pisze:A to miejsce które było w oleju o którym pisałem to jest pompa ???
pstryknij fotkę tego miejsca, ja uważam, że przez dłuższe kręcenie komputer rejestruje brak smarowania stąd kontrolka paląca się na czerwono



Awatar użytkownika
pelsonpnk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pelsonpnk » pn sty 25, 2010 16:02

Ja mam to samo u siebie, jak duży mróz i go kręcę dość długo to pojawia się kontrolka i piszczy. Ale po odpaleniu gaśnie i wszystko jest ok. Więc podejrzewam, że to wina gęstego oleju...


Pelson. i wszystko jasne:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/91426

Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » pn sty 25, 2010 19:55

Ja mam kolego to samo po nocy przy odpalaniu kontrolka oleju zapala się i pojawia się sygnał dźwiękowy a to miejsce co masz wyciek to pewnie z chłodniczki oleju w podstawie filtra u mnie po nocnym odpalaniu też kapie i muszę chyba wymienić oring. A tak na marginesie to trochę dziwne że niby ciśnienie małe a olej stamtąd wycieka



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn sty 25, 2010 22:58

ciśnienie jest niskie bo jak ma się wytworzyć podczas kręcenia rozrusznikiem ?!? dlatego zapala się komunikat i czerwona kontrolka....
ciśnienie się wytworzy w momencie gdy auto odpali, oczywiście olej jest gęsty ale kontrolka zapala się tylko i wyłącznie przez w/w. temat :helm:

wszystko w tym temacie, a przy chłodniczce oleju można to w prosty sposób sprawdzić, przetrzeć ją i zobaczyć podczas odpalania czy sie coś nazbiera, ja uważam, że raczej nie, spoci się po dłuższej jeździe



tommy01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt paź 23, 2009 16:48
Lokalizacja: Uniejów
Kontakt:

Post autor: tommy01 » wt sty 26, 2010 00:43

Byłem u mojego znajomego mechanika. To o co pytałem to faktycznie chłodniczka oleju.

Polecił mi zmianę oleju co prawda olej był wymieniany niedawno (przejechane 5tys km) lecz mówi że na rynku jest sporo podróbek mobila i często zdarza się że na takiego można trafić. Podróbki ponoć bardzo gęstnieją i pojawiają się takie dziwne sytuacje.

Tak zapytam jeszcze czy słabe ciśnienie oleju nie powinno być sygnalizowane przez kontrolkę ja to nazywam "oliwiarką" (bo ma taki symbol) ??? A ta co mi się pojawia to tylko poziom oleju (świeci na czerwono).

Pozdrawiam


Mp3 zmieniarki www.axiotech.pl
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22735619

Mój MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311749

[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd35d73b77df2ca8.html][img]http://images39.fotosik.pl/288/bd35d73b77df2ca8m.jpg[/img][/url]

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt sty 26, 2010 02:21

tommy01 pisze: Tak zapytam jeszcze czy słabe ciśnienie oleju nie powinno być sygnalizowane przez kontrolkę ja to nazywam "oliwiarką" (bo ma taki symbol) ??? A ta co mi się pojawia to tylko poziom oleju (świeci na czerwono).
Lekko zawinąłeś tu ...
Jest jedna kontrolka od niskiego ciśnienia i od poziomu. Niskie ciśnienie zapala się na czerwono, za mały poziom na żółto.



Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » wt sty 26, 2010 19:48

Pelton1985 to że ciśnienia nie ma przy kręceniu rozrusznikiem to wiem chodziło mi raczej o to dlaczego olej wycieka w momencie gdy odpali i przez pierwszych kilka minut, po dłuższej jeździe wycieków nie ma. Teraz już wiem że chłodniczka była słabo przykręcona ale na dodatek wymieniłem też oring dla pewności.



tommy01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt paź 23, 2009 16:48
Lokalizacja: Uniejów
Kontakt:

Post autor: tommy01 » pn mar 08, 2010 18:42

Więc olej wymieniony (prześmigałem już 10tys)
Kontrolka już się nie pojawia.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Mp3 zmieniarki www.axiotech.pl
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22735619

Mój MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311749

[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd35d73b77df2ca8.html][img]http://images39.fotosik.pl/288/bd35d73b77df2ca8m.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 160 gości