[MK3 TD] zawór upustowy turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

laifrat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 22:16
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: laifrat » sob sty 23, 2010 16:50

IRAS dziękuję.
Nie ma innej mozliwości ???Może jakieś WD-40 by pomogło ??? i wlać to przez ten otwór gdzie śruba na imbus siedzi - tylko nie wiem czy da się ją całkowicie odkręcić !!!

Pomogłoby takie coś?



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Post autor: IRAS AAZ » sob sty 23, 2010 17:06

tu co śruba to nic nie da/ jakbyś wlał przez ten otwór co idzie taka cieniutka rurka od turbo i ja odkrecił na 13 klucz przy tym zawoze i tam psiknoł, ale wątpie zeby to pomogło ale sprubować nie zaszkodzi


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

laifrat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 22:16
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: laifrat » sob sty 23, 2010 17:20

Tak też spróbuję
Dziekuję jeszcze raz za podpowiedż. W poniedziałek zaczynam działać w/g Twoich wskazówek.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » sob sty 23, 2010 17:43

laifrat,
tak jak napisałIRAS AAZ, należy odkręcić całe turbo a następnie przewód idący od muszli zimnej do wg i lać tam dużo WD40 i najlepiej zostawić na jakiś czas, ale trzeba będzie odkręcić też te 3 śruby na imbus aby odłączyć WG od reszty i po lać WD też z drugiej strony, jak uda ci sie odłączyć to całkiem to już połowa sukcesu, bo u mnie rozeszło sie to tylko na ok 5-7mm i tyle ale po 2h udało mi się to rozruszać, a moja k14 też dmuchała spore ilości bo aż urwało mi jedną śrubę od głowicy :hmm:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
jasiu1771
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 18, 2010 13:13
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: jasiu1771 » sob sty 23, 2010 18:29

WYDATEK RESZTKOWY to ta długa sruba co idzie za gruszka z boost pinem ?? połaczona z ciegnem od linki gazu ??

[ Dodano: 23 Sty 2010 17:31 ]
juz jest lepiej jak jechałem dłuzsza trase to wynormowało sie obroty spadały normalnie i chodził na 900 obr tylko mam pytanie czemu rano na zimnym silniku chodzi na 750 a gdy troche temperatura wzrosnie to chodzi na 900?? moge jakos ustawic stałe obr wczesniej były stałe ;) i jak z tym ssaniem ??

[ Dodano: 23 Sty 2010 18:03 ]
srubą ograniczającą położenie pedału w położeniu spoczynkowym <---- to znalazłem na forum i niby to jest sposob na ustawienie tych faz obrotow na zimnym i goracym silniku :D to jest ta sruba o ktora pytałem ??

[ Dodano: 23 Sty 2010 18:04 ]
za duży wydatek resztkowy <---- podobno to jest przyczyna pomocy



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob sty 23, 2010 19:19

wydaje mi sie ze na zimnym te 750 obr jest spowodowane tym ze dogrzewają sie swiece i alternator daje takie opory... a nie masz przyspieszacza kąta wtrysku??u mnie po odpaleni 1200 jest a gdyby miało byc 750 to by mi sie flaki w brzuchu pomieszały od wibracji :helm:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
jasiu1771
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 18, 2010 13:13
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: jasiu1771 » sob sty 23, 2010 19:23

u Ciebie jest 1200 ;) u Mnie tez było ale przestało działac ssanie wykrecałem srube od wolnych obrotow i mysle ze to przez to i kreciłem tymi od wlnych obrotow z przyspieszaczem i bez ale tam za duzo nie zmieniłem a mysle moge sie mylic ze ta od wolnych obrotow sie wykreciła :/ czytałes wyzej co pisałem ??

[ Dodano: 23 Sty 2010 18:26 ]
chcem to doprowadzic do porzadku i dodam ze dawke paliwa tylko dotknełem delikatnie i obroty wzrosły z 1000 na 1200 tylko i dlatego chciałem zmniejszac je i poki nie ruszalem to ssanie po wyjeciu przyspieszało obroty

[ Dodano: 23 Sty 2010 19:59 ]
a tak z innej beczki to ile moge wziasc za taki zestaw silnik AAZ 1.9 TD bez głowicy rozrzadu i turba reszta jest

[ Dodano: 23 Sty 2010 20:00 ]
iras AAZ jak sobie poradziłes i mozesz jakos mi pomoc ??

[ Dodano: 23 Sty 2010 20:03 ]
dodam ze pompa jest zmodyfikowana tylko przelozyłem do niej fabryczny boost pin bo ten od 1.6 TD wziełem do aktualnego silnika

[ Dodano: 23 Sty 2010 20:05 ]
t0mal pisze:A wydatek resztkowy? Ruszałeś? Śruby od obrotów wogóle nie trzeba było dotykać.
to jak wyregulowac ten wydatek resztkowy ?? pytam tak nachalnie bo boje sie zeby nie uszkodzic silnika



laifrat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 22:16
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

przeładowanie

Post autor: laifrat » pn sty 25, 2010 13:21

Zrobiłem w/g waszych wskazówek, ale ograniczyłem się do odkręcenia tej rurki,która podaje ciśnienie na ten zawór i wlałem tam WD 40
Potem takim cienkim imbusem 2 naciskałem ten zaworek w środku tej gruszki i WD które nie chciało wcześniej spłynąć zaczęło znikać. Powtórzyłem to parę razy i zaraz jadę to sprawdzić !!!

Napiszę później czy coś to dało !!!!



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pn sty 25, 2010 13:33

laifrat,
wystarczy że psikniesz do WG powietrza z kompresora (ok 1bar) powinno być słychać jak zawór pracuje jak nie słychać nic to znaczy że nie działa jak powinien


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

laifrat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 22:16
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: laifrat » śr sty 27, 2010 16:56

Iras AAZ i VireWolf88 dziekuję wam za podpowiedź. Wszystko już działa !!!!!
Wlałem do tej gruszki WD40 i 6 atmosfer poszło z kompresora !!! ładnie wszystko zaczęło pracować. Parę razy operację powtórzyłem.

Teraz tylko ciśnienie muszę ustawić bo 0,8 Bar. pompuje a wczesniej było 1,2.

dzięki jeszcze raz za wartościowe wskazówki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości