[AFN] Jak to jest ze sprzegłami?? dwumasowe, jednomasowe...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » śr sie 12, 2009 14:07

Panowie moge kupic kolo zamachowe z g60 uzywke na co zwrocic uwage ?? i jaka orientacyjna cena za takie kolo ?? zebym nie przeplacic ? ewentualnie moze ktos ma fotki dokladnie jak ono wyglada

dzieki


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Post autor: ...radek... » pn sty 18, 2010 23:34

witam. odswieze troche temat. czyli kupuje kolo jednomasowe o numerze 1Z (VW 028 105 269 B lub VW 037 105 273C ze srubami oraz taki zestaw http://allegro.pl/item815934392_sprzegl ... at_t4.html i to wszystko powinno mi zastapic dwumas w mk4 1.9 TDI AHF???



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » wt sty 19, 2010 00:36

...radek..., dokładnie tak kolego...
jeśli jestes chętny to mam koło ze śrubkami


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
...radek...
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: pn paź 31, 2005 22:41
Lokalizacja: krakóVW

Post autor: ...radek... » wt sty 19, 2010 21:17

rozmawialem dzisiaj ze znajomym mechanikiem i twierdzi, ze owszem jest taka opcja, ale ponoc szybciej skrzynia pada. i nie wiem co o tym sadzic??? :crazy:
przemoGTI pisze:jeśli jestes chętny to mam koło ze śrubkami
chetnie, z tym, ze musze wczesniej dokladnie sie dowiedziec co i jak, zeby po jakims czasie nie wyciagac ponownie skrzyni. :bajer:



arwam

Post autor: arwam » wt sty 19, 2010 22:40

ze owszem jest taka opcja, ale ponoc szybciej skrzynia pada. i nie wiem co o tym sadzic???
jeśli nie będziesz deptał poniżej 2000rpm w tym również i pod górę wjeżdżał z takimi obrotami to nic nie będzie.
i owszem żywotność troszkę się skraca , zamianst zrobić na niej 1 000 000 km zrobisz jakieś 800 000km



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » czw sty 21, 2010 23:07

Witam
Ja mam problem z szarpaniem w czasie jazdy ale te szarpanie raz jest, a raz go nie ma, ale jak juz zacznie szarpać to już nie przestanie. Na drugi dzień jest oki tylko do pewnego czasu. Mechanik sprawdził jakoś koło dwumasowe i stwierdził że ma luzy. Czytałem wiele postów i żadnych innych objawów nie mam. więc czy to może faktycznie być koło dwumasowe??? a też mam pytanko czy do mojego silniczka AJM też mogę założyć jednomas???

Pozdrawiam


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

arwam

Post autor: arwam » pt sty 22, 2010 08:57

szwari pisze:a też mam pytanko czy do mojego silniczka AJM też mogę założyć jednomas???
jeśli masz skrzynię sześcio-biegową to nie da się założyć jednomasu.
a dwumas musisz chronić czyli unikać jazdy pod obciążeniem np pod górę czy przyspieszania z niskich obrotów.
posłuchaj jak będziesz zmieniał to nie chcesz odsprzedać uszkodzonej dwumasy?
może mieć całkowicie załatwiony układ tłumienia drgań aby powierzchnia po której okładzina chodzi była nie porysowana i nie przegrzana.



sebu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:44
Lokalizacja: zielonka

Post autor: sebu » pt sty 22, 2010 18:50

no witam też borykam się z takim problemem jakie sprzęgło założyć do siebie czy dwumase czy sztywne koło
pewnie zwolenników jak i przeciwników kół od 1Z jest tyle samo i ciężko jest jednoznacznie osądzić co jest lepsze
teraz pytanie :
czy mechanicy namawiający na kupno nowej dwumasy namawiają nas dlatego bo mają z tego dodatkowy pieniądz ?,
czy faktycznie koło od 1Z skraca żywot skrzyni ?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.

Awatar użytkownika
hutnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pn sty 11, 2010 22:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hutnik » pt sty 22, 2010 18:58

hej. a tak przy okazji zapytam.... VW Golf MK 4 variant 2002 r. TDI PD 101 KM AXR ma dwumas czy sztywne koło zamachowe?
pozdr
VW



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt sty 22, 2010 21:10

hutnik pisze:hej. a tak przy okazji zapytam.... VW Golf MK 4 variant 2002 r. TDI PD 101 KM AXR ma dwumas czy sztywne koło zamachowe?
pozdr
VW
jest dwumas,
a tak odnosnie roznicy w uzytkowaniu dwumasu a jednomasu to powiem wam ze dwumas lagodniej przenosi moment na kola, jednomas juz jest mniej elastyczny natomiast pedal duzo lzej pracuje niz w dwumasie, reasumujac kogo stac na wymiane dwumasu co jakis czas i ceni sobie lepszy komfort polecam dwumas a dla reszty jednomas



Spontan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 12, 2010 03:24
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Spontan » sob mar 13, 2010 06:47

Witam czy zamiana na jednomasowe nie szkodzi do Alhambry 1.9 110 AFN..cieższe auto i nieraz zapakowane pod sufit?

1.Mam rozumiec ze zamach mam jak coś szukać używanego?
Dzieki z góry
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 19:27 przez Spontan, łącznie zmieniany 3 razy.



arwam

Post autor: arwam » sob mar 13, 2010 12:25

Spontan,

szukaj używki od 1Z AHU ALE co do zamachowego koła.
a tarcza i docisk to jednak tylko nowe bo używką raczej długo się nie nacieszysz.



Spontan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 12, 2010 03:24
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Spontan » sob mar 13, 2010 18:36

ok zamach od 1Z AHU...obojętnie od marki auta aby był silnik 1Z AHU ?...czy jest jakaś tabela co by mi pomogło znaleźć marke aut jakich mam szukać z tymi oznaczeniami?...reszta SACHS

Śruby te będą pasowały??
koło zamachowe: nr. N 101 010 01
wał korbowy: nr. N 902 061 03
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 19:37 przez Spontan, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » sob mar 13, 2010 23:16

Do przejścia na jednomasowe potrzebujesz dokładnie:

1. Koło zamachowe: potrzebujesz od poprzecznych 1Z o numerze VW 028 105 269 B lub od ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) o numerze VW 037 105 273B lub C.
2. Sprzegło: tarcza, docisk i łożysko tylko i wyłącznie SACHS! Nr katalogowy 3000 384 001.
3. Śruby: śruby do zamachu z VR6 o numerze VW N 905 398 01 - 6szt. i do docisku z VR6 o numerze VW N 101 010 01 - 6 szt. Dostaniesz je najlepiej w salonie VW. Do zamachu jakoś po 6zł, a do docisku po 1zł.
Ja zalozylem u siebie jednomas ze sprzeglem z anglika golfa lll 1,9td i jak narazie radzi sobie bez zazutow moze dlatego ze to sprzeglo wg ks. serwisowej mialo 4 tys mil a to cos kolo 8 tys km od wymiany, oplacilo sie wszystko zakupilem za 100 lacznie ze srubami + 200 przekladka, jedyna roznica jaka odczulem to ze na dwumasie byl plynniej i delikatniej przenoszony moment obr.
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 23:04 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości