problem z turbem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z turbem
witam wszystkich mam problem dotyczacy turbiny podajze k24 otoz rzecz nastepujaca jaka jest to brak zwiekszenia wiekszego cisnienia aktualnie jest 1-1.1 bara na fmic co to moze byc ?? prosze o pomoc
a to zdjecie turbiny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c28 ... d057f.html
a to zdjecie turbiny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c28 ... d057f.html
a bez zaworu nie zwiekszy???t0mal pisze:To jest Garrett T3, potrzebujesz zaworu MBC, żeby podnieść ciśnienie. Wogóle to napisz po ludzku o co się rozchodzi, tak to ciężko zrozumieć.
ja sciaglem ten gumowy przewod i go zaslepilem i mi zwiekszylo cisnienie ale tylko do 1- 1.1bara bo nie potezebny jest ten zawor (chyba)
[ Dodano: 22 Sty 2010 16:06 ]
moge sie mylic wiec dlatego sie pytam
To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary, jeśli wszystko jest szczelne, a zegar sprawny to oddaj sprężarkę do regeneracji dopuki się całkiem nie rozpadło - masz szansę że za 300-400 zł będziesz miał turbo jak nowe.
Z własnego przykrego doświadczenia wiem, że jedyne rozwiązanie to mbc inne sposoby spowodują po nieco ponad półroku jazdy totalną awarię turbosprężarki, swoją załatwiłem tak, że nie opłaca się jej naprawiać.
Z własnego przykrego doświadczenia wiem, że jedyne rozwiązanie to mbc inne sposoby spowodują po nieco ponad półroku jazdy totalną awarię turbosprężarki, swoją załatwiłem tak, że nie opłaca się jej naprawiać.
ale ona praktycznie nie ma luzu poprzecznego ani wzdluznego bo nawet patrzylemt0mal pisze:To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary, jeśli wszystko jest szczelne, a zegar sprawny to oddaj sprężarkę do regeneracji dopuki się całkiem nie rozpadło - masz szansę że za 300-400 zł będziesz miał turbo jak nowe.
Z własnego przykrego doświadczenia wiem, że jedyne rozwiązanie to mbc inne sposoby spowodują po nieco ponad półroku jazdy totalną awarię turbosprężarki, swoją załatwiłem tak, że nie opłaca się jej naprawiać.
i do regeneracji??? a zauwazylem taka dziureczke wielkosci ok 1-2mm gdzie znajduje sie zawor upostowy kolo niego to ma byc tam ta dziurka??
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 18:37 przez Amant56, łącznie zmieniany 1 raz.
Na puszce zaworu upustowego jest otwór w kształcie owalu i nie ma żadnych innych.
2 mm to za mała dziura, raczej powinno to podnieść ciśnienie, żeby było takie niskie doładowanie przy zamkniętym dopływie powietrza do WG, nawet z całkiem zdjętym wężykiem powinna więcej ładować.
Jeszcze mam 2 pytana: jak mierzysz doładowanie i czy ruszałeś dawkę paliwa? Czy auto kopci na czarno, czy kąt wtrysku nie jest zbyt przyspieszony?
2 mm to za mała dziura, raczej powinno to podnieść ciśnienie, żeby było takie niskie doładowanie przy zamkniętym dopływie powietrza do WG, nawet z całkiem zdjętym wężykiem powinna więcej ładować.
Jeszcze mam 2 pytana: jak mierzysz doładowanie i czy ruszałeś dawkę paliwa? Czy auto kopci na czarno, czy kąt wtrysku nie jest zbyt przyspieszony?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Amant56 pisze:witam wszystkich mam problem dotyczacy turbiny podajze k24 otoz rzecz nastepujaca jaka jest to brak zwiekszenia wiekszego cisnienia aktualnie jest 1-1.1 bara
Czy koledzy czasem nie przesadzacie 1,1 bara mało?Bo na 2 barach to nie wróżę długiej jazdy.t0mal pisze:To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
no tak jest na puszce zaworu taki owalny otwor ale mi nie chodzi o ten.t0mal pisze:Na puszce zaworu upustowego jest otwór w kształcie owalu i nie ma żadnych innych.
2 mm to za mała dziura, raczej powinno to podnieść ciśnienie, żeby było takie niskie doładowanie przy zamkniętym dopływie powietrza do WG, nawet z całkiem zdjętym wężykiem powinna więcej ładować.
Jeszcze mam 2 pytana: jak mierzysz doładowanie i czy ruszałeś dawkę paliwa? Czy auto kopci na czarno, czy kąt wtrysku nie jest zbyt przyspieszony?
na przykladzie zdjecia za tym dekielkiem gdzie znajduje sie ten zawor (co trzyma cisnienie??)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/748 ... 18f74.html
[ Dodano: 23 Sty 2010 17:46 ]
nie no ja niechce jezdzic na 2 barachmunior pisze:Amant56 pisze:witam wszystkich mam problem dotyczacy turbiny podajze k24 otoz rzecz nastepujaca jaka jest to brak zwiekszenia wiekszego cisnienia aktualnie jest 1-1.1 baraCzy koledzy czasem nie przesadzacie 1,1 bara mało?Bo na 2 barach to nie wróżę długiej jazdy.t0mal pisze:To bardzo mało powinno ładować ponad 2 bary

[ Dodano: 23 Sty 2010 17:51 ]
t0mal,doladowanie mierze zegarem to turba,ruszalem dawke no kopci normalne a co o kat to niewiem raczej dobrze jest
Grzybek zaworu jest pod tym właśnie małym dekielkiem, puszka z drugiej strony to siłowinik pneumatyczny, który nim steruje.
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:02 ]
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:02 ]
A z której strony go zdjęłeś i zaślepiłeś, od strony metalowego wężyka, czy od strony tego kolanka co jest wkręcone w muszlę?Amant56 pisze:ja sciaglem ten gumowy przewod i go zaslepilem
na poczatku nie mialem wogole zaslepionego ale pozniej zaslepilem i od tej strony i nic i dalem od strony kolanka wkrecanego do muszli i tez nic i tak jest a czemut0mal pisze:Grzybek zaworu jest pod tym właśnie małym dekielkiem, puszka z drugiej strony to siłowinik pneumatyczny, który nim steruje.
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:02 ]A z której strony go zdjęłeś i zaślepiłeś, od strony metalowego wężyka, czy od strony tego kolanka co jest wkręcone w muszlę?Amant56 pisze:ja sciaglem ten gumowy przewod i go zaslepilem
no i wlasnie i kolo tego zaworu mam taka dziurke i mysle przez nia ucieka cisnienie wydech
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:14 ]
t0mal, no bo co tam ma robic ta dziurka ???kolo tego zaworu jak tam wlasnie ten zawor trzyma cisnienie no i nie wiem skad ta dziurka ona tam ma byc w tych modelach turbiny??
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 19:12 przez Amant56, łącznie zmieniany 1 raz.
Polecałbym założyć spowrotem ten wężyk, jeśli zaślepiasz to tą dziurę od strony kolanka co jest wkręcone w muszlę, bo inaczej ciśnienie ucieka (słychać syk) w atmosferę, a sprężarka kręci się jak oszalała, co wróży jej rychły i spektakularny koniec. Jeśli turbo nie chce pompować to opcje są 3:
-albo problem ze sprężarką (zajechane albo zalepione nagarem łożyska),
-problem z dolotem, czyli dziura w układzie, albo zabity filtr.
-problem z paliwem, czyli zajechane wtryski, zdechnięta pompa, zatkany filtr.
-albo problem ze sprężarką (zajechane albo zalepione nagarem łożyska),
-problem z dolotem, czyli dziura w układzie, albo zabity filtr.
-problem z paliwem, czyli zajechane wtryski, zdechnięta pompa, zatkany filtr.
tak to mniej wiecej wyglada za dekielkiem duze czarne kolko to zawor a czerwona kropka to ta nieszczesna dziurka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37e ... 0f617.html
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:31 ]
dolot i filtr jest ok
wtryski sa nowki tzn koncowki pompa wporzadku byla na uszczelnieniu nawet filtr nowy
[ Dodano: 26 Sty 2010 20:15 ]
dzis odkrecilem ten dekielek gdzie za nim sie znajduje zawor i okazalo sie ze uszczelka metalowa ktora jest za deklem jest peknieta wiec zrobilem nowa z blachy bo myslalem ze to przez to nie rosnie cisnienie ale to niema znaczenia w sumie chyba i niewiem dalej co to dziwne jest to dlaczego pekla lekko czy przez to ze cisnienie pcha ta dziurka w wydech czy co
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37e ... 0f617.html
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:31 ]
jak jest zaslepione od strony muszli to jak moze uciekac cisnienie??? co innego jakbym maial zaslepiona rurke ktora drowadzi do zaworu to wtedy z tamtej by uciekal ood strony muszlit0mal pisze:Polecałbym założyć spowrotem ten wężyk, jeśli zaślepiasz to tą dziurę od strony kolanka co jest wkręcone w muszlę, bo inaczej ciśnienie ucieka (słychać syk) w atmosferę, a sprężarka kręci się jak oszalała, co wróży jej rychły i spektakularny koniec. Jeśli turbo nie chce pompować to opcje są 3:
-albo problem ze sprężarką (zajechane albo zalepione nagarem łożyska),
-problem z dolotem, czyli dziura w układzie, albo zabity filtr.
-problem z paliwem, czyli zajechane wtryski, zdechnięta pompa, zatkany filtr.
dolot i filtr jest ok
wtryski sa nowki tzn koncowki pompa wporzadku byla na uszczelnieniu nawet filtr nowy
[ Dodano: 26 Sty 2010 20:15 ]
dzis odkrecilem ten dekielek gdzie za nim sie znajduje zawor i okazalo sie ze uszczelka metalowa ktora jest za deklem jest peknieta wiec zrobilem nowa z blachy bo myslalem ze to przez to nie rosnie cisnienie ale to niema znaczenia w sumie chyba i niewiem dalej co to dziwne jest to dlaczego pekla lekko czy przez to ze cisnienie pcha ta dziurka w wydech czy co
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 13:22 przez Amant56, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości