grzanie świec!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » pn sty 18, 2010 13:49

A ja mam pytanie o wytrzymałość świec. Czy są one tak wytrzymałe ze można podgrzewać świece 2 lub 3 raz w wieksze mrozy czy to grozi przepaleniem sie świec. Pamiętajny ze po 1 grzaniu świeca jest rozgrzana do czerwoności a my znów jej włączamy grzanie na pare sekund. A wiec czy narazamy je wtedy na szybkie spalenie??



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt sty 19, 2010 00:11

W dłuzszej perspektywie napewno takie podwójne czy potrójne grzanie swiec skróci ich zywotność,ale pamietajcie ze inaczej zachowuje sie swieca wkręcona w głowice a inaczej podgrzewana "luzem". Zimna głowica momentalnie odbiera z nich ciepło, nawet gorąca głowica ma za zadanie utrzymac własciwą temp świecy aby nie nagrzała sie za bardzo. Dlatego duzo łatwiej spalic swiece na powietrzu niz swiece wkręconą w głowice.



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 19, 2010 00:24

Witam ja bym wydłuzył czas grzania swiec jeszcze



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt sty 19, 2010 23:34

po co jak one grzeją b.długo już i tak. Jedno grzanie oscyluje w okolicach 15.. 20 sekund.. nie liczyłem dokładnie jak długo jest napięcie na listwie. Jest na pewno dłużej niż pali się kontrolka na zegarach..



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » wt sty 19, 2010 23:41

marcuso86 pisze:A ja mam pytanie o wytrzymałość świec. Czy są one tak wytrzymałe ze można podgrzewać świece 2 lub 3 raz w wieksze mrozy czy to grozi przepaleniem sie świec. Pamiętajny ze po 1 grzaniu świeca jest rozgrzana do czerwoności a my znów jej włączamy grzanie na pare sekund. A wiec czy narazamy je wtedy na szybkie spalenie??
czasami w opisie świecy występuje taka informacja czy nadaje się ona do powtórnego podgrzania czy nie. Kilka razy się spotkałem już że w dokumentacji było zaznaczone że podana świeca NIE NADAJE się do natychmiastowego, drugiego podgrzania. Dopiero po upływie 30s było dozwolone podgrzanie.



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » śr sty 20, 2010 00:00

EnJoy pisze:po co jak one grzeją b.długo już i tak. Jedno grzanie oscyluje w okolicach 15.. 20 sekund.. nie liczyłem dokładnie jak długo jest napięcie na listwie. Jest na pewno dłużej niż pali się kontrolka na zegarach..
Hmm tego nie wiedziałem a bardzo przydatna informacja :bajer:



zbyszekboo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 21, 2010 18:52
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: zbyszekboo » czw sty 21, 2010 19:06

Witam vw golf III 1,9 TD 1997
przy takich mrozach musze ze 4 razy podgrzac swiece zanim z trudem zapali.
akumulator mam nowy. za kazdzm razem kontrolka swiec pali sie ok 4 sekundy a potem
gasnie.
Jesli ktos moze mi pomoc to jestem wdzieczny.
Przepraszam za pismo , cos mi sie dzieje z klawiatura kompa.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw sty 21, 2010 19:19

zbyszekboo pisze:przy takich mrozach musze ze 4 razy podgrzac swiece zanim z trudem zapali.
Wpierw je sprawdz czy wszystkie sprawne????


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

zbyszekboo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 21, 2010 18:52
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: zbyszekboo » czw sty 21, 2010 19:25

Rafał 21 pisze:
zbyszekboo pisze:przy takich mrozach musze ze 4 razy podgrzac swiece zanim z trudem zapali.
Wpierw je sprawdz czy wszystkie sprawne????
Dzięki za odpowiedź.
Powiedz jak to zrobić- czy miernikiem lub na żaróweczkę. Ale w sumie masz rację
tylko jak to zrobić.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw sty 21, 2010 19:31

a mnie bardzo dziwi to, ze przy mrozach -5 - -10 stopni kontrolka pali mi się przez 10-15sekund

świece mam zmienione w sierpniu na nowe bosche



Bart_71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 18:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bart_71 » czw sty 21, 2010 20:44

Witam!

Ja mam też problem z odpaleniem mojego AJM 1,9 TDI 115KM 193000tyś przebieg.

Przed swiętami jak były duże mrozy to palił od kopa, a dziś np było u mnie -11 i długo kręcił aż załapał i później nie równo chodził. kontrolka swiec świeciła długo ale i tak po zgaśnięciu po jakiś 5s słyszałem dopiero dzwięk przekaźnika. Później postał z 6 godzin na mrozie i kontrolka zgasła po 2 sekundach i odpalił na rys.

Co to może być??



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw sty 21, 2010 21:56

Bart_71 pisze:Przed swiętami jak były duże mrozy to palił od kopa, a dziś np było u mnie -11 i długo kręcił aż załapał i później nie równo chodził.
Świece sobie sprawdż kolego bo na 99% masz spalone


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Bart_71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 18:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bart_71 » czw sty 21, 2010 22:06

Włąśnie sprawdziłem i jedna jest tylko sprawna, to tak dobrze że odpalił jeszcze przy takim mrozie...



gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » pt sty 22, 2010 00:12

zbyszekboo pisze:Witam vw golf III 1,9 TD 1997
przy takich mrozach musze ze 4 razy podgrzac swiece zanim z trudem zapali.
akumulator mam nowy. za kazdzm razem kontrolka swiec pali sie ok 4 sekundy a potem
gasnie.
Jesli ktos moze mi pomoc to jestem wdzieczny.
Przepraszam za pismo , cos mi sie dzieje z klawiatura kompa.
Też tak katowałem rozrusznik, bo myślałem że tak ma być po sprawdzeniu świec (wszystkie sprawne). Jednak po lekturze kilku tematów z tego działu stwierdziłem, że jednak to dziwna sprawa, że nie odpala od strzała. Sprawa okazała się prozaicznie prosta, mianowicie prąd nie dochodził do świec i żadna nie grzała - przyczyna - spalony bezpiecznik. Plus tego wszystkiego taki, że po mimo takich mrozów silnik odpalał, świadczy że ma porządną kompresje.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 00:15 przez gburwygibus, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości