Lepiej pali przy -20 niż przy -5

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 20, 2010 19:17

ja akurat zmieniłem czujnik na nowy tak dla zasady i to samo.
co do rozszerzalności materiałów to chyba nie ma wpływu na to :grin:.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr sty 20, 2010 19:22

piter_s, przed wymianą sprawdziłeś wartości zczytane VAG'iem ( jaką temperaturę rejestruje czujnik? )



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » śr sty 20, 2010 19:27

pelton1985 pisze:stawiam na uwalony czujnik temperatury który przy -5 nie załącza świec a przy -20 już je załącza. VAG'iem sprawdz lub niech ktoś Ci sprawdzi jaka jest wg. komputera temperatura zczytana z czujnika....
_________________
Temperaturę pokazuje dobrą. Świece grzeją różnie przy różnych temperaturach. Jeśli chodzi o świece wszystko działa jak należy wiele razy to sprawdzałem.

Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem kąt wtrysku i w basic setning wyszło że waha się między 44 a 49? Co o tym myśleć ? Wcześniej wahał się 48-52 .
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 19:27 przez erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr sty 20, 2010 19:37

erikt65,
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6087

w tym topicu masz poruszony podobny przypadek, chodzi o uwalony czujnik temperatury paliwa



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » śr sty 20, 2010 20:18

A niech ktos powie o co chodzi w grupie 004. jak sprawdzałem kąt kliknełem też tam i wyszło coś takiegoObrazek

kolego pelton1985
oczywiście sprawdze czujnik temp paliwa
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 20:20 przez erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 20, 2010 20:37

pelton1985 pisze:piter_s, przed wymianą sprawdziłeś wartości zczytane VAG'iem ( jaką temperaturę rejestruje czujnik? )
tak oczywiście, zmieniłem go bo okłamywał na desce, na vagu pokazywał 89st tak samo nowy.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 19:43 ]
erikt65 pisze:Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem kąt wtrysku i w basic setning wyszło że waha się między 44 a 49? Co o tym myśleć ? Wcześniej wahał się 48-52 .
jest ok, wszystko zależy od temp silnika, kilka stopni i będzie taka różnica jak podajesz.

ale w 004 coś nie tak,w BS powinno być w miarę równo obie pozycej, rozruszaj zawór N108, W teście elementów wykonawczych.



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » śr sty 20, 2010 21:11

ale w 004 coś nie tak,w BS powinno być w miarę równo obie pozycej, rozruszaj zawór N108, W teście elementów wykonawczych.[/quote]

Co konkretnie oznaczają pozycje 2,3,4 ?
Jak rozruszać ten N108?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 20, 2010 21:40

piter_s pisze:ale w 004 coś nie tak,w BS powinno być w miarę równo obie pozycej, rozruszaj zawór N108, W teście elementów wykonawczyc

Zaraz zaraz , w 004BS jakie pozycje chcesz mieć w miarę równo ???

Po drugie sprawność N-108 nie ma nic wspólnego z odpalaniem motoru , ponieważ w czasie rozruchu i tak ten zawór nie steruje kątem wtrysku bo z racji zasady swojego działania nie jest w stanie wysterować kąta w czasie rozruchu silnika.

Po trzecie , aby ocenić log 004BS należałoby logować z 40 sekund , w tym czasie cyklicznie N-108 bedzie ustawiał kat raz wczesny raz późny , zamrożonka ramka z pomiaru nic na nie mówi o teście 004BS

Po czwarte , erikt65 przy całkowicie zimnym silniku sprawdź w grupie 007 jak wyglądają wszystkie temperatury.

Po piąte , w ostateczności proponuje zmiane map startowych w sterowniku
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 21:41 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sty 20, 2010 22:20

homsky pisze:Zaraz zaraz , w 004BS jakie pozycje chcesz mieć w miarę równo ???

Po drugie sprawność N-108 nie ma nic wspólnego z odpalaniem motoru , ponieważ w czasie rozruchu i tak ten zawór nie steruje kątem wtrysku bo z racji zasady swojego działania nie jest w stanie wysterować kąta w czasie rozruchu silnika.
pozycje ATDC do BTDC w bs, z tego co wiem to powinno być zbliżone do siebie, regulując ciśnienia górne i dolne jedno się reguluje zaworkiem, a drugie podkładkami pod sprężyną można zrównać te wartości, tak mi kiedyś tłumaczył jeden z fachowców z tego forum.

ja nic nie pisałem takiego że N108 ma coś do rozruchu, tylko kolega zapytał czy tak ma być, N108 steruje kątem wtrysku dynamicznym.



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » czw sty 21, 2010 16:48

Pomiary grupy 007 ( na zewnątrz temperatura ok -10 ) :
FUEL temp -7.2 ( co chwila przeskakiwało na -8.1 )
Intake air temp -8.1
coolant temp -9.0

Co wy na to ??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw sty 21, 2010 17:15

my na to tyle ze pomioary w normie....lekka odchyłka moze byc

został tylko rozrząd a w zasadzie synchronizacja wału i wałka, bo pompa była raczej dobrze zablokowana jesli kąt wtrysku masz ok-przynajmniej tak napisałes


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » pt sty 22, 2010 18:07

Dzisiaj -12 próba odpalenia a tu lipa. Zapalił dopiero za trzecim podejściem. Jak już załapał to przez chwile pracował nie równo .Każdego dnia próba odpalenia kończy się inaczej. Raz pali po 2 sekundach a innym razem jak dzisiaj. Co mu może dolegać. Tak se myślę , że może świece nie za każdym razem grzeją , możliwe jest aby przekażnik szwankował w taki sposób że raz działa raz nie ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości