kotrolka świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartek_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:13
Lokalizacja: ELBLAG

kotrolka świec żarowych

Post autor: bartek_c » czw sty 07, 2010 21:03

witam,
piszę nowy temat ponieważ mój poprzedni temat został zamknięty.
Wysłałem wiadomość do osoby, która post zamknęła jednak bez odzewu. Chciałem dodać błędy jakie zczytałem z komputera:

1. 18034.P1626 Magistrala danych CAN, komputer sterujący skrzyni biegów - brak sygnału.

2. 17970.P1562 Regulator ilości paliwa - górna wartość graniczna - N146.
3. 01282 Zawór elektromagnetyczny przełączników długości i kolektora ssącego - N239

Powtarzam pytanie czy mechanik czyszcząc nastawnik mógł coś spiepszyć,pytam dlatego że bezpośrednio po tej czynności zaczęła mi migać kontrola świec żarowych. Zaczyna migać paręnaście sekund po odpaleniu auta (nie za każdym razem miga)



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt sty 08, 2010 02:18

1. 17970.P1562 Regulator ilości paliwa - górna wartość graniczna - N146 - ten blad to ewidentnie wina zle zlozonego nastawnika i migajacej kontrolki swiec, sprawdz jakie masz napiecie na na nastawniku i dawke paliwa, odczytaj wartości położenia czujnika przesuwu oraz dawki paliwa za pomoca VAGa obie wartości znajduja się w grupie 001 wartość czujnika przesuwu znajduje się w bloku 03 i jej wartość podawana jest w Voltach, wartość dawki paliwa znajduje się w bloku 02 a jej wartość podawana jest w mg/R odczytujemy ja przy wlaczonym silniku, na biegu jalowym, przy temperaturze silnika min 80 stopni i wyłączonej klimatyzacji a odczytane wartosci zapodaj tutaj to cos sie pomoze
2. 01282 Zawór elektromagnetyczny przełączników długości i kolektora ssącego - N239- to blad zaworu klapy gaszacej, czy podczas gaszenia telepie silnikiem czy tez gasnie miekko?
3. 18034.P1626 Magistrala danych CAN, komputer sterujący skrzyni biegów - brak sygnału - tu poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1274848.html
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 02:20 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



bartek_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:13
Lokalizacja: ELBLAG

Post autor: bartek_c » pt sty 08, 2010 12:20

1. 17970.P1562 Regulator ilości paliwa - górna wartość graniczna - N146 - ten blad to ewidentnie wina zle zlozonego nastawnika i migajacej kontrolki swiec, sprawdz jakie masz napiecie na na nastawniku i dawke paliwa, odczytaj wartości położenia czujnika przesuwu oraz dawki paliwa za pomoca VAGa obie wartości znajduja się w grupie 001 wartość czujnika przesuwu znajduje się w bloku 03 i jej wartość podawana jest w Voltach, wartość dawki paliwa znajduje się w bloku 02 a jej wartość podawana jest w mg/R odczytujemy ja przy wlaczonym silniku, na biegu jalowym, przy temperaturze silnika min 80 stopni i wyłączonej klimatyzacji a odczytane wartosci zapodaj tutaj to cos sie pomoze
jeżeli chodzi o dawke paliwa to wiem, że mechanik mi ją zmieniał , ponieważ miałem zbyt małą - a zmiana ta polegała na stukaniu z boku w silnik i zczytywaniu dawki przez komputer to nie wiem czy to o tą dawkę chodzi? Dawka ta obecnie wynosi 4,6. Jak podłącze się do komputera to napisze o reszcie wartości.

ad2. podczas gaszenia nie telepie silnikiem



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 08, 2010 12:49

bartek_c, a ze zapytam czemu czyscil nastawnik?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

bartek_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:13
Lokalizacja: ELBLAG

Post autor: bartek_c » pt sty 08, 2010 13:14

czyścił ponieważ poszedłem do niego z problemem opisanym w temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=274324
czyli szarpanie silnikiem po zmianie z 1 na 2 bieg. Mechanik twierdził na 99%, że to wina brudnego nastawnika. Niestety czyszczenie w ogóle nie pomogło a dodatkowo zaczęła mi się świecić kontrolka świec żarowych.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt sty 08, 2010 13:19

zrob logi dynamiczne wtedy bedzie widac cos wiecej
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 13:20 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 08, 2010 13:33

bartek_c, i nie mialo prawa pomoc bo nastawnik sie tak nie objawia, poza tym to za mlode auta zeby takie rzeczy sie dzialy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

bartek_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:13
Lokalizacja: ELBLAG

Post autor: bartek_c » pt sty 08, 2010 14:09

bartek_c, i nie mialo prawa pomoc bo nastawnik sie tak nie objawia, poza tym to za mlode auta zeby takie rzeczy sie dzialy
szkoda, że ten mechanik o tym nie wiedział bo mimo brak oczekiwanego rezultatu i tak mnie skasował 300zł



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 08, 2010 14:37

bartek_c, bo jak widac zalezalo mu na kasie. ja najpierw ustalam na ile sie da czy to to a potem dopiero robie, bo robic tylko dla sztuki i $$ to mnie nie bawi

jakie masz ustawione napiecie na nastawniku grupa 001 pozcja 03


poza tym ten blad moze byc wywalany przez przycinajace sie koleczko w pompie, ktorym steruje nastawnik, dlatego wywal jego blad


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

kirsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 22, 2007 09:55
Lokalizacja: podlaskie
Kontakt:

Post autor: kirsz » śr sty 20, 2010 16:58

hej. z tym szarpaniem miałem cos podobnego w Golfe IV ADT. U mnie był przerwany kabelek od zaworu sterującego klapą gaszącą. sprawdź to u siebie, po zlutowaniu wszystko jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości