W nowych silnikach TDI i TFSI tez jest taki system :
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318
Zapobieganie zapiekaniu sie kierowniczek turbiny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Poczytaj więcej o ADBlue!!! To jest dodatek do systemów SCR i jest to mocznik, więc dodaje się go nie do paliwa tylko dotryskuje do spalin w rurze wydechowej za turbosprężarką, a przed katalizatorem SCR!!!Haki pisze:...Trochę straszy ta krystalizacja już przy -11 ... co nie jest doskonałym wynikiem , ale zdobędę płyn , zmieszam z ON lepszej i gorszej jakości ( tzw EKO + np Verva) i zobaczę jak to się zachowuje na dworze...
Dolej go do paliwa to już Golfa nie odpalisz!!!
http://rb-kwin.bosch.com/pl-PL/start/nf ... R-Kat.html
Co do czyszczenia kierownic to tylko autostrada. Dlaczego? Bo wtedy jadąc z butem w podłodze przez dłuższy czas nastąpi samoczynny wzrost temperatury oleju, spalin, a co za tym idzie samej turbosprężarki. Sadza zostanie wypalona lub wydalona. Chwilowe butowanie po mieście nic nie daje, bo przyrost temperatury i ciśnienia spalin jest chwilowy.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 11:27 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
pprzegladając alledrogo natknęłem sie na taki prepatat http://moto.allegro.pl/item893432195_r3 ... zarki.html. ciekawe czy działa na turbiny ze zmienna geometria
mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025
PinkFloyd pisze:Sam płyn na wolnym rynku mozna kupić za 500zł, co do dylematu auta ganianego na autostradzie to też bym miał ze bedzie za wys. temp. spalin, ale HDI z FAP i bez technicznie jest taki sam i turbo też a te auta jakoś też jeźdzą po autostradach. Poza tym ciekawe czy po dodaniu dodatku autko szybciej sie nagrzewaitaliano_83 pisze:Jednostkowo raczej nie 500zł to trochę grosza, ale znaleźć 10 co ma kłopoty z zapiekającą się geometrią i żeby przetestowali ten specyfik na własnych autach to już jakaś wiedza będzie... Pytanie czy ten specyfik podnoszący temperaturę spalin nie zaszkodzi silnikowi podczas długotrwałego "wysiłku" czy tez "ostrej" jazdy...PinkFloyd pisze:ale mi chodzi o fakt co jest napisane wyżej- czy ma to sens jako alternatywa dla innych użytkowników .
W normalnych warunkach eksploatacyjnych ten płyn nie jest dozowany, a żeby wytworzyła nam się tak wysoka temperatura która spowoduje wypalenie filtra trzeba by było jeździć długo po autostradzie z Vmax
Podczas procesu wypalanie/czyszczenia nie mamy do czynienia z wysokimi obrotami, dzięki dodatkowej dawce paliwa i płynowi w odpowiednich warunkach temp. spalin wzrasta do wymaganego poziomu - mowa o tem. w FAPie gdzie płyn jest dozowany. Wcześniej temp. jest nieco niższa dlatego nic się z motorem nie dzieje.
Ja bym tego "dodatku" nie wlewał do swojego auta
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 02:02 przez TuneFORCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Bilverksted i Trondheim - http://bilhobbyverksted.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości