Jaka jest różnica w 1.6 TD silnikow RA i SB?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MadMaxSpeed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 15:57
Lokalizacja: Zamość - miasto Passatów

Post autor: MadMaxSpeed » sob kwie 18, 2009 08:32

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:44 ]
No i w książce jak wół - turba są te same w SB i RA[/quote]


o to już po problemie

[ Dodano: 19 Kwi 2009 11:42 ]
CZY w silniku diesel AAZ 1.9TD od 1992r do 1993r zauważyłem tą EKOPOMPE?

A moje pytanie jest takie?

CZY mogę w silniku AAZ zamist tej ekopompy założyć inna pompe i jaka, aby dokupić potem tego boost pina czy jak to tam się zwie.

Paski z 1992r i 1993r są lepiej wyposażone niż RA lub SB
tylko maja tą EKOPOMPE

a wpadłem na genialny pomysł dziś żę:
kupił bym AAZ 1993r za takie samie pieniadze jak 1990r SB, ale 1993r lepiej wypasione czyli
ABS, elektryka szyby lustra szyber iiiii...
1 - wywalić ekopompe i założyc taka zo można włożyć pina
2 - załozyć IC z grande punto lub sprintera
3 - podkręcić turbinke na śrubce montując też zegar, aby nie przesadzić
4 - złozyć koło z 1Z TDI a to słabe wywalić

Co o tym myslicie?

sledze allegro już długo i wkurzam się bo jestem dalej bez auta...
wszystkie SB to 1988-1990r i w dodatku zero wypasu - nic...
wiec zastanawiam sie nad AAZ kolega ma szrot wiec nie było by problemu, abym pozamieniał nie które rzeczy w swoim AAZ z częściami z jego szrotu, a niektóre któe nie wystepują u mnie moge zakupić...

Wiem że prościej by było kupić 1.9TDI...
ale wole cos bez elektroniki - tylko mechania i to że każdy co ma troche pojęcia może to zrobić w świecie, bo wybieram się do holandii...

a kiedyś jak bedzie dużo gotówki to kupie AFN...
ale narazie o tym nie myśle bo łądne AFN to 14tyś zł high line

wiec decyduje sie na wydatek na B3 4 tyś to max
na mody z pomoca kolegi co ma szrot 3tyś zł max
więc chce sie zamknąc w 7 tyś max
dlatego tak kombinuje, a efekt powinien być super, jak bede wymiatał inne wózki zwykłym B3 z 1992 czy 1993r...


był ABS VW 1.8 Variant
był AAA VW 2.8 Variant
miał być: AFN VW Variant 1.9 TDI
ale jest : YAMAHA R1 2005r.
będzie w zimie: SB VW Passat 1.6 TDic
kiedyś będzie AFN wypasiony - jak ceny spadną, bo teraz cenią jak za B5...poczekamy

"..jest Moją ikoną, tarczą i życiem - Passat 35i..."

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 20, 2009 12:00

Moim zdaniem 1.6 do passata się nie nadaje - jest za mało elastyczny i ma dużą turbodziurę - w takiej budzie powinien cię wkurzać podczas jazdy na mieście.
Kup AAZ, nawet z ekopompą (unikaj tylko turbo kkk k03), podkręcisz dawkę na śróbce, a w międzyczasie kup sobie normalną pompę i szukaj głowiczki od tdi.

Wszystko sobie na spokojnie poskładasz w domowym zaciszu według szatańskich receptur na forum, zawieziesz do fachmana powiesz mu, żeby posprawdzał i założy do auta.

Zanim to wszystko porobisz, bedzie czas na zbieranie części, np IC czy Turbo, lub sprzęgło, pozakładasz sobie to przy okazji napraw przy aucie, bo napewno coś bedzie do zrobienia.


[ Dodano: 20 Kwi 2009 12:05 ]
Turbo 300zł
pompa 10mm - trochim brał za zrobienie 600zł
ic - 150-250zł
sprzęgło nowe od tdi to jakies 600zł

Udanych zakupów :)
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 12:06 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 12:24

t0mal pisze:Moim zdaniem 1.6 do passata się nie nadaje - jest za mało elastyczny i ma dużą turbodziurę - w takiej budzie powinien cię wkurzać podczas jazdy na mieście.
Kup AAZ, nawet z ekopompą (unikaj tylko turbo kkk k03), podkręcisz dawkę na śróbce, a w międzyczasie kup sobie normalną pompę i szukaj głowiczki od tdi.

Wszystko sobie na spokojnie poskładasz w domowym zaciszu według szatańskich receptur na forum, zawieziesz do fachmana powiesz mu, żeby posprawdzał i założy do auta.

Zanim to wszystko porobisz, bedzie czas na zbieranie części, np IC czy Turbo, lub sprzęgło, pozakładasz sobie to przy okazji napraw przy aucie, bo napewno coś bedzie do zrobienia.


[ Dodano: 20 Kwi 2009 12:05 ]
Turbo 300zł
pompa 10mm - trochim brał za zrobienie 600zł
ic - 150-250zł
sprzęgło nowe od tdi to jakies 600zł

Udanych zakupów :)
ja swego czasu przez dwa tygodnie poruszałem się passatem b3 z SB pod maską i powiem że się mi lepiej poruszało nim na codzień niż takim samym passatem z AAZ'em pod maską kolegi jak jechaliśmy po moje auto.
a powiem że wcalenie najgorzej mu chodził ten pasek



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt kwie 21, 2009 20:01

SB to jest dobry silnik :bajer:



icemerc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 15:37
Lokalizacja: EL

Post autor: icemerc » wt sty 19, 2010 18:58

Odkopie troszke temat bo mnie zaciekawił ;)
silnik SB na turbine chłodzona ciecza - tak?
czy silnik RA ( np w audi 80 B3 ) tez ma turbo chłodzone ciecza czy juz nie?
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 19:00 przez icemerc, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » śr sty 20, 2010 00:27

icemerc pisze:czy silnik RA ( np w audi 80 B3 ) tez ma turbo chłodzone ciecza czy juz nie?
tak ma


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

icemerc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 15:37
Lokalizacja: EL

Post autor: icemerc » pt sty 22, 2010 16:12

aciekawi mnie jeszcze czy pompa i generalnie cały osprzęt jest takie samo?? skrzynia?? tzn przełożenia bardziej mnie interesuja...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 22, 2010 16:20

Skrzynia ta sama a z pompami to różnie, ja mam u siebie pompę z Audi RA i jest słabsza od np tej z JR



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości