Podrygi na JALOWYM w BXE 105KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Salvatore769
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:58
Lokalizacja: Antwerpia

Podrygi na JALOWYM w BXE 105KM

Post autor: Salvatore769 » ndz sty 17, 2010 15:27

Witam, postanowilem napisac nowy post, bo narazie tylko doklejalem watki, a chodzi o TE drgawki a nie inne.
Jest to problem wieeeeeeeeeeeeeelu BXE 1,9tdi 105KM( tak slyszalem).
Podrygi, drgawki,poszarpywania, czy jak to dalej zwal wystepuja TLKO na jalowym i postoju
i przy temp 90 st, jak zimny nie wystepuja albo bardzo slabo, w miare wzrostu temp sa coraz bardziej odczuwalne.
Pisalem na forum skody, ale NIC, chlopaki tak jakby sie poddali, pisza TTTM, to nic takiego, przeciez pali i smiga jak szalona, ale ja jakos nie chce odpuscic. DLACZEGO drga , co drga, co wymienic ??? Ktos pisal, ze to wina sterownika, to ja pomyslalem : wymienic ....sterownik , mimo, iz nie wiem co za tym idzie, jaki koszt ??
Ludzie kochani, przeciez to nie fiat 125p ze zle ustawionym zaplonem, zjezdzilem wiele aut, ostatnio O1 110km i dizelek mruczal rowniutko jk Bog przykazal, a tutaj...
Podobno wymiana softu miala pomoc, wymienilem (tzn jeden garage wymienil czy zaktualizowal, przynajmniej tak mowili) i... nic, dalej podryguje. Podpieli do kompa wsio OK; pompowtryski Ok.
Jak pisalem, to problem wielu BXE, a wiec panowie zrobmy cos, prosba do fachowcow: pomozcie, znajdzcie przyczyna, przeciez to do was pojedziemy naprawic furki.
Pozdrawiam.

P.S. Nawet gdy sie patrzy na silnik, to widac, ze sie telepie nierowno, co kilka chwil bardziej, mniej, bardziej, mniej, tak jakby zaplon wypadal na sekunde z jednego gara.
Pomocy, co wymienic, jak sie pozbyc drgawek (mapy paliwowe, dawka, soft...?????).
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 15:31 przez Salvatore769, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Re: Podrygi na JALOWYM w BXE 105KM

Post autor: pinoklas » ndz sty 17, 2010 16:07

Salvatore769 pisze:Witam, postanowilem napisac nowy post, bo narazie tylko doklejalem watki, a chodzi o TE drgawki a nie inne.
Jest to problem wieeeeeeeeeeeeeelu BXE 1,9tdi 105KM( tak slyszalem).
Podrygi, drgawki,poszarpywania, czy jak to dalej zwal wystepuja TLKO na jalowym i postoju
i przy temp 90 st, jak zimny nie wystepuja albo bardzo slabo, w miare wzrostu temp sa coraz bardziej odczuwalne.
Pisalem na forum skody, ale NIC, chlopaki tak jakby sie poddali, pisza TTTM, to nic takiego, przeciez pali i smiga jak szalona, ale ja jakos nie chce odpuscic. DLACZEGO drga , co drga, co wymienic ??? Ktos pisal, ze to wina sterownika, to ja pomyslalem : wymienic ....sterownik , mimo, iz nie wiem co za tym idzie, jaki koszt ??
Ludzie kochani, przeciez to nie fiat 125p ze zle ustawionym zaplonem, zjezdzilem wiele aut, ostatnio O1 110km i dizelek mruczal rowniutko jk Bog przykazal, a tutaj...
Podobno wymiana softu miala pomoc, wymienilem (tzn jeden garage wymienil czy zaktualizowal, przynajmniej tak mowili) i... nic, dalej podryguje. Podpieli do kompa wsio OK; pompowtryski Ok.
Jak pisalem, to problem wielu BXE, a wiec panowie zrobmy cos, prosba do fachowcow: pomozcie, znajdzcie przyczyna, przeciez to do was pojedziemy naprawic furki.
Pozdrawiam.

P.S. Nawet gdy sie patrzy na silnik, to widac, ze sie telepie nierowno, co kilka chwil bardziej, mniej, bardziej, mniej, tak jakby zaplon wypadal na sekunde z jednego gara.
Pomocy, co wymienic, jak sie pozbyc drgawek (mapy paliwowe, dawka, soft...?????).

Jak miałem zimny silnik to nic nie podrygiwało ale w miare nagrzewania drgania były coraz bardziej odczuwalne w srodku samochodu ,wymieniłem koło dwu masowe i od tej pory swiety spokój .może i u ciebie konczy sie .jak bujało silnikiem to tez miałem jakby zapłon wypadał ,mechanik powiedział albo dwu mas albo kulejący pompowtrysk.Okazało sie że wymiana komplet sprzegła z dwu masem SACHS pomogła.



Salvatore769
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:58
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Salvatore769 » ndz sty 17, 2010 16:16

Pinoklas, oczywiscie temat dwumasy u mnie pojawial sie wiele razy, co mechanik to opinia. na forum skody otrzymalem wiele postow : " to nie dwumasa, TTTM, BXE podryguje i koniec, kropka"
Ja znam sie bardzo malo (muzyk zawodowy)na autkach, ale tez myslalem o dwumasie; ale czy przy klekajacej wdumasie wizualnie widac byloby te nierowne telepanie silnika (bloku silnika) tak jak u mnie ???
I jeszcze dodam, ze jak wcisne sprzeglo, to drgawki znacznie spadaja, nawet 50-60 procent, ale NIE CALKIEM ??
Kolejne spostrzezenie to gdy stoje w garazu w pelnej ciszy, to slysze takie jakby nieregularne ocieranie sie dwu plaszczyzn blaszanych- metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???).
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 16:20 przez Salvatore769, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » ndz sty 17, 2010 16:43

Salvatore769 pisze:Pinoklas, oczywiscie temat dwumasy u mnie pojawial sie wiele razy, co mechanik to opinia. na forum skody otrzymalem wiele postow : " to nie dwumasa, TTTM, BXE podryguje i koniec, kropka"
Ja znam sie bardzo malo (muzyk zawodowy)na autkach, ale tez myslalem o dwumasie; ale czy przy klekajacej wdumasie wizualnie widac byloby te nierowne telepanie silnika (bloku silnika) tak jak u mnie ???
I jeszcze dodam, ze jak wcisne sprzeglo, to drgawki znacznie spadaja, nawet 50-60 procent, ale NIE CALKIEM ??
Kolejne spostrzezenie to gdy stoje w garazu w pelnej ciszy, to slysze takie jakby nieregularne ocieranie sie dwu plaszczyzn blaszanych- metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???).
U mnie dodatkowa było słychac takie chrobolenie ale za ten stan odpowiadało łożysko oporowe sprzegła .Z tego co opisujesz ,jak czytałem posty to wyglada na uszkodzenie koła dwumasowego a troche tego poczytałem.Nie jestem mechanikiem wymiana była bolesna bo 1700 zeta wypłyneło z portfela .jaki masz przebieg u mnie 180000 tys ,



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 17, 2010 17:01

Salvatore769 pisze:metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???
Salvatore769, Przecież sam odpowiedziałeś sobie na problem! . Obciera i zgrzyta Ci w sprzęgle a ty chcesz wymianiać sterownik!. czegoś nie rozumiem ](*,) ](*,)


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Salvatore769
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:58
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Salvatore769 » ndz sty 17, 2010 17:10

pinoklas pisze:
Salvatore769 pisze:Pinoklas, oczywiscie temat dwumasy u mnie pojawial sie wiele razy, co mechanik to opinia. na forum skody otrzymalem wiele postow : " to nie dwumasa, TTTM, BXE podryguje i koniec, kropka"
Ja znam sie bardzo malo (muzyk zawodowy)na autkach, ale tez myslalem o dwumasie; ale czy przy klekajacej wdumasie wizualnie widac byloby te nierowne telepanie silnika (bloku silnika) tak jak u mnie ???
I jeszcze dodam, ze jak wcisne sprzeglo, to drgawki znacznie spadaja, nawet 50-60 procent, ale NIE CALKIEM ??
Kolejne spostrzezenie to gdy stoje w garazu w pelnej ciszy, to slysze takie jakby nieregularne ocieranie sie dwu plaszczyzn blaszanych- metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???).
U mnie dodatkowa było słychac takie chrobolenie ale za ten stan odpowiadało łożysko oporowe sprzegła .Z tego co opisujesz ,jak czytałem posty to wyglada na uszkodzenie koła dwumasowego a troche tego poczytałem.Nie jestem mechanikiem wymiana była bolesna bo 1700 zeta wypłyneło z portfela .jaki masz przebieg u mnie 180000 tys ,
Pinoklas, tak dokladnie!! takie jakby chrobolenie. A czy po nacisnieciu sprzegla ustawalo znacznie ??

[ Dodano: 17 Sty 2010 16:13 ]
Rafał 21 pisze:
Salvatore769 pisze:metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???
Salvatore769, Przecież sam odpowiedziałeś sobie na problem! . Obciera i zgrzyta Ci w sprzęgle a ty chcesz wymianiać sterownik!. czegoś nie rozumiem ](*,) ](*,)
Rafal 21, tez mysle, ze dwumasa, ale jak pisalem, wielu twierdzi, ze TTTM, BXE podryguje,skopany soft...; stad watpliwosci i postanowilem napisac u Was (podobno wiele golfow V BXE tak ma ??).

[ Dodano: 17 Sty 2010 16:17 ]
Kurcze, jeszcze jeden szczegol, ktory wskazywalby chyba na ... dwumase (tak, mysle?) :
Jak rusze i przy np 1000-1300 obrotow dam dwojke, odczuwa sie takie szarpanie przez sekunde lub jej czesc, jakby zebatka przeskoczyla kilka zebow albo chwile przez tory sie przejechalo.
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 17:19 przez Salvatore769, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » ndz sty 17, 2010 17:19

Salvatore769 pisze:
pinoklas pisze:
Salvatore769 pisze:Pinoklas, oczywiscie temat dwumasy u mnie pojawial sie wiele razy, co mechanik to opinia. na forum skody otrzymalem wiele postow : " to nie dwumasa, TTTM, BXE podryguje i koniec, kropka"
Ja znam sie bardzo malo (muzyk zawodowy)na autkach, ale tez myslalem o dwumasie; ale czy przy klekajacej wdumasie wizualnie widac byloby te nierowne telepanie silnika (bloku silnika) tak jak u mnie ???
I jeszcze dodam, ze jak wcisne sprzeglo, to drgawki znacznie spadaja, nawet 50-60 procent, ale NIE CALKIEM ??
Kolejne spostrzezenie to gdy stoje w garazu w pelnej ciszy, to slysze takie jakby nieregularne ocieranie sie dwu plaszczyzn blaszanych- metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???).
U mnie dodatkowa było słychac takie chrobolenie ale za ten stan odpowiadało łożysko oporowe sprzegła .Z tego co opisujesz ,jak czytałem posty to wyglada na uszkodzenie koła dwumasowego a troche tego poczytałem.Nie jestem mechanikiem wymiana była bolesna bo 1700 zeta wypłyneło z portfela .jaki masz przebieg u mnie 180000 tys ,
Pinoklas, tak dokladnie!! takie jakby chrobolenie. A czy po nacisnieciu sprzegla ustawalo znacznie ??

[ Dodano: 17 Sty 2010 16:13 ]
Rafał 21 pisze:
Salvatore769 pisze:metalowych, jak wcisne sprzeglo juz ich nie slychac albo znacznie mniej (???
Salvatore769, Przecież sam odpowiedziałeś sobie na problem! . Obciera i zgrzyta Ci w sprzęgle a ty chcesz wymianiać sterownik!. czegoś nie rozumiem ](*,) ](*,)
Rafal 21, tez mysle, ze dwumasa, ale jak pisalem, wielu twierdzi, ze TTTM, BXE podryguje,skopany soft...; stad watpliwosci i postanowilem napisac u Was (podobno wiele golfow V BXE tak ma ??).

[ Dodano: 17 Sty 2010 16:17 ]
Kurcze, jeszcze jeden szczegol, ktory wskazywalby chyba na ... dwumase (tak, mysle?) :
Jak rusze i przy np 1000-1300 obrotow dam dwojke, odczuwa sie takie szarpanie przez sekunde lub jej czesc, jakby zebatka przeskoczyla kilka zebow albo chwile przez tory sie przejechalo.
Tak łożysko było w tedy mniej słyszalne .



Salvatore769
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:58
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Salvatore769 » ndz sty 17, 2010 18:28

Pinoklas, zaczekaj, bo nie lapie, jak "mniej slyszalne" ?? Ja jak nacisne sprzeglo, to wtedy dopiero slychac taki lekki stukot-bicie(lozysko). Ale rzeczywiscie, chrobolenia wtedy nie slychac.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 04:12 przez Salvatore769, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości