ubywa płynu chłodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

ubywa płynu chłodniczego

Post autor: woojas25 » sob sty 16, 2010 13:17

czesc koledzy , mam takie pytanko zauważyłem ze jak doleje płynu do maxa to po około 1000km zchodzi mi ok 2cm poniżej minimum i nie ubywa dalej, gdzie sie on moze podziewac , brak jakich kolwiek wycieków widocznych , nie kopci na biało , nagrzewnica nie cieknie , gdzie szukac przyczyny , czy olać sprawe , czy jakiegos uszczelniacza dolac?



FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Post autor: FollowMe » sob sty 16, 2010 13:24

Moze wywala korkiem albo uszczelka pod glowica sie konczy powoli ?


TDI POWER

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob sty 16, 2010 13:36

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657

[ Dodano: 16 Sty 2010 12:37 ]
Do napisania tego postu skłoniły mnie obserwacje poczynione podczas napraw silników 1,9 TDi PD, jak i ich poprzedników, tych zasilanych pompami wtryskowymi "VP". Liczna grupa klientów uskarża się na podobne dolegliwości swoich motorków, a mianowicie; puchnące gumowe węże układu chłodzenia i znikająca, nie wiedzieć gdzie, ciecz chłodząca. Na nic zdają się dolewki płynu, wymiany korków zbiornika wyrównawczego, podmiany termostatów i "odczynianie egzorcyzmów". Płyn chłodzący jak ubywał, tak ubywa, jednak silnik nie grzeje się i nie zanika obieg w nagrzewnicy. Jednak dokładna obserwacja zbiorniczka wyrównawczego, a dokładniej mówiąc, górnej rurki powrotu z małego obiegu, wskazuje na przedostawanie się do układu chłodzenia, ciśnienia z cylindrów. Niekiedy
ciecz chłodząca ma wyraźny zapach spalin, ale nie zawsze. Natomiast zawsze z górnego krućca wypływa płyn z bombelkami gazu. To jednoznaczny sygnał by zdemontować głowicę.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » sob sty 16, 2010 13:45

tylko czemu znika do pwenegomomentu a potem juz nie



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob sty 16, 2010 13:50

jak dolewasz to nie ma ciśnienia w zbiorniku, po rozgrzaniu robi sie ciśnienie i poziom sie obniża, ewentualnie możesz mieć gdzieś nieszczelność

[ Dodano: 16 Sty 2010 12:56 ]
jak na podwyższonych obrotach idą bąbelki powietrza cienkim wężykiem to na 100% uszczelka pod głowicą



rafal13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 13, 2010 20:23
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: rafal13 » sob sty 16, 2010 20:06

Uszczelka pod głowicą raczej nie ponieważ nie kopci. Jeżeli nie widać wycieków np. z:
węży,
nagrzewnicy,
króćców!!
czujników temp.,
lub czy nie jest np. pęknięty zbiorniczek
to ja niewiem ale tylko te żeczy są najmożliwsze ale skoro ucieka do pewnego momętu to może być pęknięty zbiorniczek.

Pozdrawiam Rafał



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob sty 16, 2010 20:10

rafal13, a umie kopcil ale nie duzo i jest uszczelka walnieta i płyn mi ubywa kolega moze nawet nie zauwarzył

[ Dodano: 16 Sty 2010 19:12 ]
a druga sprawa to moze gdzies cieknac po wężu i nie bedzie widac



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob sty 16, 2010 20:16

sprawdz czy węzykiem idą ci bombelki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 104 gości