Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000

Post autor: fasd » czw sty 14, 2010 18:47

Znajomy ma opla jak w temacie, problem polega na tym że auto po odstaniu ok 10 godzin (nocy) niechce odpalić(świece wymienione, aku sprawny, wtryski sprawne). Na zaciąg auto odpala bez problemu. Teraz moje pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej i czy po ewentualnej wymianie tejże pompy na inną używaną trzeba zestroić sterownik pompy (jeżeli wogóle występuje ona w tym aucie). Przeszukalem już forum ale nic nie moglem znaleźć.

a moze ma ktos linka do jakiego faq wymiany pompy wtryskowej w tym modelu


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000

Post autor: PinkFloyd » czw sty 14, 2010 18:55

fasd pisze:Znajomy ma opla jak w temacie, problem polega na tym że auto po odstaniu ok 10 godzin (nocy) niechce odpalić(świece wymienione, aku sprawny, wtryski sprawne). Na zaciąg auto odpala bez problemu. Teraz moje pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej i czy po ewentualnej wymianie tejże pompy na inną używaną trzeba zestroić sterownik pompy (jeżeli wogóle występuje ona w tym aucie). Przeszukalem już forum ale nic nie moglem znaleźć.

a moze ma ktos linka do jakiego faq wymiany pompy wtryskowej w tym modelu
Jak udasz sie gdzie regenerują pompy wtryskowe do DTI to sam sie przekonasz co CI powiedza. W tych silnikach pompy juz po 150 tys km zaczynaja nie trzymac parametrów a szczególnie pada w nim elektronika. Najgorsze ze cześci do tych pomp produkuje tylko Bosch a koszt regeneracji może wynieśc nawet 3 tys zł. Opel zrezygnował dlatego z produkcji własnych diesli i wkałda diesle Fiata. POczytaj sobie o pompach wtryskowych w DTI to se przekonasz. A używki są bardzo poszukiwane a najczesciej też w złym stanie. Jedyny plus tego silnika to łańcuch rozrządu.

[ Dodano: Czw 14 Sty, 2010 ]
Poczytaj sobie http://www.google.pl/search?hl=pl&sourc ... ryskowa+dt



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw sty 14, 2010 19:48

fasd pisze:. Na zaciąg auto odpala bez problemu
Co prawda nie tu powinieneś pytać!! . Tylko na forum VB. to całkiem inny swiat!! . Inne zasilanie inny powrót i inna pompa!. Twój problem to zapowietrzanie silnika!!. A nie pompy!!. Pompa ta . Czyli VP-44nie odpowietrza sie sama! . Tak jak np. VW. . do tego służy odpowiednia pompka!! Której nie ma w wyposażeniu zasilania![To dopiero nonsens] .Tylko należy samemu sobie kupić ręczną .A jak nie to ASO. . Podpowiem tu że w silnikach 2,0dti i 22,Ydti. Były montowane pompy . Też VP-44. Ale na sterowniku PSG16. i do tych pomp Części nie ma nawet dystrybutor Bosch bo taką miał umowę!!. . Pompa ta to słynna dwu wtyczka!. koszt tylko nowej to około 12tyś. . . I już na koniec jezeli zakupisz używkę to musisz kupic taką jak nr. kat. na pompie!!. . Będzie to konkretnie końcówka numeru o12. o15 itp. Mówię tu o pompie VP44 na sterowniku PSG5. . Bo dwu wtyka mogą kupować tylko i wyłącznie profesjonalne zakłady mające wiedzę na ten temat i sprzęt do diagnostyki!! Podejrzewam że masz stary model czyli jedno wtyk na sterowniku PSG5 . Koszt regeneracji . Nowy sterownik wszystkie uszczelnienia+ Przestawiacz konta wtrysku + kalibracja. koszt 2tyś zł. Nie będę tu robil reklamy rodzinnego serwisu pomp , bo nie o to tu chodzi! . Ale koszt regeneracji tej pompy zamyka sie najczęściej do 2500żł. pomijając ASO. . Jezeli samego sterownika! na pompie. Bo tez to mozna robic! to 1000żł. . Lub u elektroników którzy wlutowują slynny tranzystor. Powiedziałbym owiany tajemnicą i kasują 300-1000żł. . z tym ze kable sa poucinane następnie lutowane i bez gwarancji [ i nic nie wiadomo co z przestawiaczem] koszt tego tranzystora to 4zł. :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » czw sty 14, 2010 21:33

Rafał 21 pisze:
fasd pisze:. Na zaciąg auto odpala bez problemu
Co prawda nie tu powinieneś pytać!! . Tylko na forum VB. to całkiem inny swiat!! . Inne zasilanie inny powrót i inna pompa!. Twój problem to zapowietrzanie silnika!!. A nie pompy!!. Pompa ta . Czyli VP-44nie odpowietrza sie sama! . Tak jak np. VW. . do tego służy odpowiednia pompka!! Której nie ma w wyposażeniu zasilania![To dopiero nonsens] .Tylko należy samemu sobie kupić ręczną .A jak nie to ASO. . Podpowiem tu że w silnikach 2,0dti i 22,Ydti. Były montowane pompy . Też VP-44. Ale na sterowniku PSG16. i do tych pomp Części nie ma nawet dystrybutor Bosch bo taką miał umowę!!. . Pompa ta to słynna dwu wtyczka!. koszt tylko nowej to około 12tyś. . . I już na koniec jezeli zakupisz używkę to musisz kupic taką jak nr. kat. na pompie!!. . Będzie to konkretnie końcówka numeru o12. o15 itp. Mówię tu o pompie VP44 na sterowniku PSG5. . Bo dwu wtyka mogą kupować tylko i wyłącznie profesjonalne zakłady mające wiedzę na ten temat i sprzęt do diagnostyki!! Podejrzewam że masz stary model czyli jedno wtyk na sterowniku PSG5 . Koszt regeneracji . Nowy sterownik wszystkie uszczelnienia+ Przestawiacz konta wtrysku + kalibracja. koszt 2tyś zł. Nie będę tu robil reklamy rodzinnego serwisu pomp , bo nie o to tu chodzi! . Ale koszt regeneracji tej pompy zamyka sie najczęściej do 2500żł. pomijając ASO. . Jezeli samego sterownika! na pompie. Bo tez to mozna robic! to 1000żł. . Lub u elektroników którzy wlutowują slynny tranzystor. Powiedziałbym owiany tajemnicą i kasują 300-1000żł. . z tym ze kable sa poucinane następnie lutowane i bez gwarancji [ i nic nie wiadomo co z przestawiaczem] koszt tego tranzystora to 4zł. :grin:

Kolego dzieki bardzo za pomoc! To auto znajomego i on do konca nie wiedzial o co chodzi z tym odpalanie ze na zaciąg odpala a po nocy gnój niechce zapalić :/ ale czyli mowisz ze wystarczy to kupa odpowietrzyć wiec szczerze podziękował aha na forum VB nikt nie odpisuje a wiem ze u Nas na forum sa ludzie ktorzy nie tylko sie tym zajumują


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pt sty 15, 2010 14:58

fasd pisze:ale czyli mowisz ze wystarczy to kupa odpowietrzyć wiec szczerze podziękował aha na forum VB
fasd, bardzo cenie to forum! . Jak miałem ople to korzystałem z ich naprawdę dużej wiedzy!!. Bo wstyd mi dopytywać mechaników o pierdoły . :grin: A wracając do problemu kolegi To nie wystarczy odpowietrzyć! Tylko znalesc przyczynę zapowietrzania !. A sa to najczęściej powroty ,czyli te wężyki i trójniki łączące!! te przewody![pękają]. Następnie koszmar ! To filtr paliwa!! tylko że nie wkład a węże na pokrywie wchodzące do filtra są montowane na oringi i zabezpieczane plastikową zapadką.[cały filtr łąpie powietrze]!! I na koniec najpoważniejsze zapowietrzenie , to na trawersach wtryskiwaczy!! . Są to takie gumowe uszczelniacze . Wiąże to sie jednak z podnoszeniem wałka rozrządu i koszt takiej usługi z wszystkimi usczelkami może wyniesc - 500-600żł. Dlatego sie pozbylem OPLA . To dobry samochód tylko nigdy nie jestes pewny Czym wrócisz z powrotem Lawetą Czy tramwajem A to juz było ponad moje siły. :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » pt sty 15, 2010 15:03

fasd, niech kolega sprawdzi za pomocą kodów błyskowych usterke.
Może to być wina czujnika położenia wału korbowego.
jeździłem przez 2 lata vectra i miałem podobny przypadek
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 15:05 przez rakutom, łącznie zmieniany 1 raz.


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pt sty 15, 2010 15:49

rakutom pisze:fasd, niech kolega sprawdzi za pomocą kodów błyskowych usterke.
kol.rakutom, Za pomocą kodu błyskowego w dieslu nie sprawdzisz! W beni. owszem... Tylko albo Tech. -2 . Albo KTS. . Lub kabelkiem AB- Com. i to w ograniczonych możliwościach.. :grin:
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 17:04 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » pt sty 15, 2010 18:34

Koledzy a wiec tak miedzy pompe a bak paliwa została zamontowana z pompka z citroena :P po zamontowaniu odpowietrzono układ i z rana próba.......... działa odpalił ale :D okazało sie ze pompka zrobiła sie twarda gdyż najprawdopodonie w pompie nie dziala zaworek poworotny i przepuszcza paliwo, natomiast w samej pompce od cytryny jest ten własnie zaworek i po problemie :) pozdrawiam

rafał 21 punkt przyznany :D :bigok: :bigok:


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pt sty 15, 2010 18:53

fasd pisze:w pompie nie dziala zaworek
fasd, no i następne 1800w kieszeni :bigok: zaworek pompy WP44 . kosztuje 90żł. Ale zamawiaj w ASO nie używkę


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » sob sty 16, 2010 00:00

heh a idzie łatwo wymienic ten zaworek ?


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » sob sty 16, 2010 11:32

fasd pisze:heh a idzie łatwo wymienic ten zaworek ?

fasd, heh :grin: no pewnie ze nie ma problemu . Tylko ciasno trochę! Tak wygląda zawór. . Prawy ori.. Lewy zamiennik. Obrazek kupuj Ori.. w intercarsie około 60żł. W aso 90żł. na Allegro jeszcze drożej.. Tak sie złożyło ze jest zakładana taka pompa po całkowitej regeneracji . , Dwa widoczne przewody. Zasilania paliwem - ten z króćcem na który założony jest powrót paliwa z wtryskiwaczy . I goły powrót do baku. Z resztą różnią sie otworami! [srednicą] http://img8.imageshack.us/img8/3579/p1030277m.jpg Pewnie zwrośnie uczestników na forum VW. To dobry sposób ! . kol,,, fasd, :grin: Oczywiście splynie paliwo! więc należy bez względnie odpowietrzyć pompę Po założeniu zaworka..
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 09:34 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem VECTRA B 2.0 DTI rok 2000

Post autor: jarekzgora » sob sty 16, 2010 11:41

fasd pisze:Znajomy ma opla jak w temacie, problem polega na tym że auto po odstaniu ok 10 godzin (nocy) niechce odpalić(świece wymienione, aku sprawny, wtryski sprawne). Na zaciąg auto odpala bez problemu. Teraz moje pytanie czy to moze byc wina pompy wtryskowej i czy po ewentualnej wymianie tejże pompy na inną używaną trzeba zestroić sterownik pompy (jeżeli wogóle występuje ona w tym aucie). Przeszukalem już forum ale nic nie moglem znaleźć.

a moze ma ktos linka do jakiego faq wymiany pompy wtryskowej w tym modelu

Witam,
daj znajomemu tego linka http://forum.vectraklub.pl/index.php/fo ... b54e9c8516


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » sob sty 23, 2010 12:41

Rafał 21 pisze:
fasd pisze:heh a idzie łatwo wymienic ten zaworek ?

fasd, heh :grin: no pewnie ze nie ma problemu . Tylko ciasno trochę! Tak wygląda zawór. . Prawy ori.. Lewy zamiennik. Obrazek kupuj Ori.. w intercarsie około 60żł. W aso 90żł. na Allegro jeszcze drożej.. Tak sie złożyło ze jest zakładana taka pompa po całkowitej regeneracji . , Dwa widoczne przewody. Zasilania paliwem - ten z króćcem na który założony jest powrót paliwa z wtryskiwaczy . I goły powrót do baku. Z resztą różnią sie otworami! [srednicą] http://img8.imageshack.us/img8/3579/p1030277m.jpg Pewnie zwrośnie uczestników na forum VW. To dobry sposób ! . kol,,, fasd, :grin: Oczywiście splynie paliwo! więc należy bez względnie odpowietrzyć pompę Po założeniu zaworka..

a mogłbyś zaznaczyć gdzie ten zawroek sie znajduje?


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » sob sty 23, 2010 16:54

a mogłbyś zaznaczyć gdzie ten zawroek sie znajduje?

Mogę! :grin: http://img690.imageshack.us/img690/7701/478659068.jpg :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości