Czujnik predkości i trzęsienie autkiem POMOCY!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » pt sty 15, 2010 17:05

tak to jest wszystko po czyszczeniu tylko panowie mi nie trzęsie na wolnych obrotach na luzie tylko jak pedał w podłodze na 4 i 5 biegu a po odłączeniu czujnika prędkości dużo lepiej. i tylko do 2000obr./min



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 15, 2010 17:17

jeśli kilkukrotne czyszczenie nie dało rezultatu to utnij przy ECU kabelek niebiesko-biały, pin w ECU 43



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » pt sty 15, 2010 17:22

damcio151 pisze:jeśli kilkukrotne czyszczenie nie dało rezultatu to utnij przy ECU kabelek niebiesko-biały, pin w ECU 43
powiem ci kolego ze tak sie właśnie nad tym zastanawiam ale czy to nie jest robota taka nie fachowa???? czy nie osłabnie mi auto po tym??? albo co innego no i dlaczego trzeba tak kompa oszukiwać zamiast wyeliminować usterkę??????

[ Dodano: 15 Sty 2010 16:24 ]
tylko co jest tą usterka bo jeśli w pompie jest przyczyna to ja po prostu wymienię ale muszę być pewny ze to pompa



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 15, 2010 17:37

może pompa, może nastawnik ... trzeba podmienić i sprawdzić



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » pt sty 15, 2010 17:47

ale mowisz ze to tylko moze a ja nie mam od tak na podmianę tego zresztą dół pompy nijak sie ma to nastawnika i jego elektryki a to chyba w tym tkwi przyczyna w elektryce a z drugiej strony jesli elektryka to wyszło by cos na vagu a tu nic nie mam juz do tego zdrowia co tu moze byc



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 15, 2010 18:53

jarek3251 pisze:ale mowisz ze to tylko moze
bo to jest albo to, albo to ...
jarek3251 pisze:zresztą dół pompy nijak sie ma to nastawnika i jego elektryki
mylisz się
jarek3251 pisze:a to chyba w tym tkwi przyczyna w elektryce a z drugiej strony jesli elektryka to wyszło by cos na vagu a tu nic
nie w elektryce, a w mechanice leży przyczyna ...
to, że odłączasz impulsator i to pomaga nie znaczy, że winna jest elektryka ... oślepiając ECU wyłączasz program który jest odpowiedzialny za to szarpanie , a dokładnie za nasilanie drgań



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » pt sty 15, 2010 20:20

damcio151 pisze:
jarek3251 pisze:ale mowisz ze to tylko moze
bo to jest albo to, albo to ...
jarek3251 pisze:zresztą dół pompy nijak sie ma to nastawnika i jego elektryki
mylisz się
jarek3251 pisze:a to chyba w tym tkwi przyczyna w elektryce a z drugiej strony jesli elektryka to wyszło by cos na vagu a tu nic
nie w elektryce, a w mechanice leży przyczyna ...
to, że odłączasz impulsator i to pomaga nie znaczy, że winna jest elektryka ... oślepiając ECU wyłączasz program który jest odpowiedzialny za to szarpanie , a dokładnie za nasilanie drgań
wiec co twoim zdaniem trzeba tu zrobić?? wymieniać pompę na druga???



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 15, 2010 20:33

jarek3251 pisze:wiec co twoim zdaniem trzeba tu zrobić?? wymieniać pompę na druga???
pompę lub nastawnik ... lub od razu kupić komplet używany
miałem to samo ... od ponad roku jeżdżę z odciętym przewodem przy ECU ;) i Tobie też to polecam, jeśli nie masz tempomatu ... zero problemów



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » pt sty 15, 2010 20:45

dzięki kolego za wszelkie rady jutro odetnę ten przewód i napisze co i jak a powiedz czujesz ze coś się zmieniło po odcięciu przewodu tz. mniej mocy itd.???



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 15, 2010 21:02

nie, nie ma mniej mocy, to nie odpowiada za moc ... praktycznie nic się nie zmieniło, sam zobaczysz, że jeździ się normalnie ;) spalanie też nie wzrosło ;)



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » sob sty 16, 2010 08:09

to za co to kolego odpowiada ??????????



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 16, 2010 10:12

sam sygnał prędkości potrzebny jest np. do tempomatu ... ale ma też jeszcze jedną funkcję, w ECU jest program , który odpowiada za łagodne przechodzenie silnika np. podczas zmiany biegu ... ten sam program przy brudnym nastawniku zamiast łagodzić drgania , zwiększa je i powoduje szarpanie ... to tyle, po wyłączeniu tego programu ( odcięciu kabelka ) dalej wszysko jest normalnie :P może delikatnie gorzej być przy zmianie biegów, tj. zmieniasz na wyższy i puszczając sprzęgło czujesz lekkie hmm nawet nie szarpnięcie, tylko delikatnie puknięcie ... ja tak miałem na początku, raz na 100 razy się zdarzało i nie denerwowało, teraz u mnie nie występuje ;)
zresztą jakbyś trochę z odpiętym impulsatorem pojeździł to może byś to poczuł



jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » ndz sty 17, 2010 16:17

czyli jednak sam nastawnik jest za to odpowiedzialny ale jeśli jest czysty to to może wina komputera coś w nim sfiksowało????

[ Dodano: 19 Sty 2010 18:55 ]
damcio151 pisze:sam sygnał prędkości potrzebny jest np. do tempomatu ... ale ma też jeszcze jedną funkcję, w ECU jest program , który odpowiada za łagodne przechodzenie silnika np. podczas zmiany biegu ... ten sam program przy brudnym nastawniku zamiast łagodzić drgania , zwiększa je i powoduje szarpanie ... to tyle, po wyłączeniu tego programu ( odcięciu kabelka ) dalej wszysko jest normalnie :P może delikatnie gorzej być przy zmianie biegów, tj. zmieniasz na wyższy i puszczając sprzęgło czujesz lekkie hmm nawet nie szarpnięcie, tylko delikatnie puknięcie ... ja tak miałem na początku, raz na 100 razy się zdarzało i nie denerwowało, teraz u mnie nie występuje ;)
zresztą jakbyś trochę z odpiętym impulsatorem pojeździł to może byś to poczuł
odpisz kolego bardzo Cie proszę

[ Dodano: 23 Sty 2010 14:01 ]
dzisiaj rozmawiałem z kolegą tylko z innego forum ale silnik taki sam czyli 1Z z takimi samymi objawami powiedział mi ze przerobił już ze 3 nastawniki i 2 pompy wtryskowe i nadal jest to samo wiec zacząłem sie zastanawiać nad tym czy nie jest to przypadkiem może wina złej interpretacji sterownika silnika na sygnały i dla tego to sie tak dzieje.
w następnym tygodniu zamienię sterowniki od Passata b4 tez 1Z jak będą pasowały i zobaczę co sie będzie działo



jacek17a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:14
Lokalizacja: dębę

Post autor: jacek17a » sob sty 23, 2010 15:16

:blush:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości