swap wału korbowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raffik6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 12, 2010 12:44
Lokalizacja: Małopolska

swap wału korbowego

Post autor: raffik6 » pt sty 15, 2010 12:35

Witam!! Czeka mnie wymiana wału korbowego w moim AAZ. Moje pytanie jest następujące: czy muszę szukać wału z silnika o tym samym oznaczeniu czy tez może on być z innego silniczka np 1Z (takich jest o wiele więcej na allegro i wogóle są tańsze) i na co zwracać uwagę przy kupnie innego (używanego) wału? Przeporaszam jesli powtarzam temat :chytry:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt sty 15, 2010 12:44

tak czy siak trzeba bedize zwalic glowice i sprawdzic poziom wystawania tlokow z bloku po zamontowaniu nowego walu. Wtedy dobierzre sie na tej podstawie grubosc uszczelki pod glowice. Do walu oczewiscie wypadaloby dac nowe panewki ale to pewnie wiesz. Wal musi miec zdrowete powierzchnie na wykorbieniach jak i podporach zebys nie musial robic szlifu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

raffik6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 12, 2010 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: raffik6 » pt sty 15, 2010 12:51

tak czy inaczej szlif wału jest zaplanowany razem z dopasowywaniem panewek. Pozostaje zakup wału. Tych oryginalnych z AAZ jest bardzo nie wiele i są stosunkowo droższe od tych z silnika 1Y lub 1Z? Może już ktoś robił taki swap?



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pt sty 15, 2010 12:57

Bierz wał z TDI 1Z lub AFN, jak tansze to masz juz jeden plus a drugi to miejsze ryzyko obrobienia czopu wału przy kole zębatym, wał aaz miał do tego wieksze skłonności :bigok:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

raffik6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 12, 2010 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: raffik6 » pt sty 15, 2010 13:03

właśnie coś takiego stało sie w moim AAZ.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 13:26

Było już wielokrotnie, wał z TDI na pompie lub 1.9 SDI + małe koło rozrządu od TDI + nowa śruba i problem się nie pojawi ponownie.

Najbardziej będzie się opłacać pewnie zakup wału z polo 1.9sdi bo zazwyczaj są tańsze.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 13:34 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



raffik6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 12, 2010 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: raffik6 » pt sty 15, 2010 13:31

t0mal pisze:małe koło rozrządu od TDI
rozumiem ze kolo zebate które dochodzi na wał z TDi też ma tą samą średnicę?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 13:35

Tak



raffik6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 12, 2010 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: raffik6 » pt sty 15, 2010 13:37

wal korbowy pochodzacy z silnika 1.9 TDI AFN z passata B5 98r, taki mam na oku (tylko 200zł).



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 14:23

Będze pasował.



raffik6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 12, 2010 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: raffik6 » pt sty 15, 2010 15:03

dzieki za pomoc. Mozna zamknąć



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości