Czeka mnie wymiana turbosprężarki - na co uważać?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czeka mnie wymiana turbosprężarki - na co uważać?
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana turbosprężarki. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? Wiem, że szpilki w kolektorze lubią się rwać, i że najlepiej jeszcze przed zamontowaniem turbiny zalać ją olejem (żeby nie miała startu na sucho).
Co jeszcze jest ważne przy takiej wymianie? Silnik to 1.6 TD SB, turbo k14 chłodzone cieczą.
Co jeszcze jest ważne przy takiej wymianie? Silnik to 1.6 TD SB, turbo k14 chłodzone cieczą.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 16:54 przez pawelcz2, łącznie zmieniany 1 raz.
No bo jeden mechanik mi powiedział, że za taką wymiane by wziął ok. 100zł dodając uszczelki. Właśnie wydaje mi się, że trochę dużo. W sumie to obawiam się tylko tych nieszczęsnych szpilek, co by się nie urwały Reszta chyba nie powinna stanowić problemu.
Pytam osób, które robiły to już parę razy i wiedzą co może pójść nie tak, o czym trzeba pamiętać. W sumie to nie wydaję mi się to jakoś skomplikowane, ale nigdy nic nie wiadomo
Pytam osób, które robiły to już parę razy i wiedzą co może pójść nie tak, o czym trzeba pamiętać. W sumie to nie wydaję mi się to jakoś skomplikowane, ale nigdy nic nie wiadomo
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 22:49 przez pawelcz2, łącznie zmieniany 1 raz.
- LoLs
- Forum Master
- Posty: 1043
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
podczas wymiany polecam mieć dobre klucze , wyczucie , odrdzewiacz no , trochę czasu i kanał .. niekiedy śruby mogą wyglądać strasznie ale zazwyczaj są oryginalne i bardzo wytrzymałe a co do zalewania turbiny to pierwsze słyszę jest zasada aby jak turbina wyjęta to nie kręcić wirnikiem a po zamontowaniu odpiąć napięcie z pompy taki mały przewodzik na klucz 8 i kręcić trochę w tedy olej sam do sprężarki dopłynie jak by co pytaj na pw w robocie zajmuje się turbinami , montowanie/wymontowanie i czyszczenie
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 23:01 przez LoLs, łącznie zmieniany 1 raz.
[URL=https://meettomy.site]Sexy Womans in your town[/URL]
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
Dla świętego swojego spokoju po wymianie turbiny strzykawka zapodaj oleju trochę wkońcu masz mała turbinkę ..... zakręć węża pokręć trochę jak kolega pisał i bangla
100 w kieszeni... albo wydasz ją na właśnie dobre klucze aby odkręcić turbine
100 w kieszeni... albo wydasz ją na właśnie dobre klucze aby odkręcić turbine
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M10x1.35 wzmacniana, na klucz 12mm dwunastokątny (czyli taki jak w oczkowym) mi jak się zerwała to dostałem na szrocie, odkręciłem sobie mieli tam turbo od 1.9 razem z kolektorem, (a swoją zdjęłem razem z kolektorem i odkręcałem na imadle) w serwisie taka śruba kosztuje 70 zł
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 01:26 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
dobry klucz i wyczucie, może to śmieszne ale ja sobie kiedys pomagałem lutownica gazowa i poszło bez problemu, kiedys indziej pekła mi ale miałem na placu inny motor n aczęści
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
bo to taki odrdzewiacz który tylko udaje że odrdzewia.VireWolf88 pisze:Zdecydowanie bez WD 40 to ani rusz ja u siebie lałem a i tak jedna się ukręciła (czy jak tom się tam pisze)
ja poleca "ROST OFF" z WURTH
to już spełnia swoje zadanie.
zapuść dzień wcześniej i przy samym odkręcaniu to nie będzie niespodzianek.
dodatkowo jak już zamontujesz i odpalisz to daj silnikowi popracować z 15-20minut na wolnych obrotach a dopiero potem wyjedź na drogę .i przez jeden dwa dni jeździj trochę delikatniej niż zwykle..
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Bez przesady arwam,arwam pisze:bo to taki odrdzewiacz który tylko udaje że odrdzewia.
Lepszy jest od WDziaka,ale WD też zrobi robotę...arwam pisze:"ROST OFF" z WURTH
tberent, to wcale nie jest śmieszne...wielu mechaników tak robitberent pisze:może to śmieszne ale ja sobie kiedys pomagałem lutownica gazowa i poszło bez problemu,
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
- Lokalizacja: Giżycko i okolice
- Kontakt:
Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości