Czy turbina z passata lub a4 podejdzie do golfa?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy turbina z passata lub a4 podejdzie do golfa?
Witam
Pytanie tj w temacie. Mam silnik AHF potrzebuje nowej turbawki czy z b5 albo z a4 podejdzie turbo z silnika AFN? Na co zwrócić uwagę przy zakupie turbiny zeby szrotu nie kupić? Czy opłaca się inwestować w większe turbo?
Jeżeli ktoś ma namiar na turbiny to bardzo proszę.
Pytanie tj w temacie. Mam silnik AHF potrzebuje nowej turbawki czy z b5 albo z a4 podejdzie turbo z silnika AFN? Na co zwrócić uwagę przy zakupie turbiny zeby szrotu nie kupić? Czy opłaca się inwestować w większe turbo?
Jeżeli ktoś ma namiar na turbiny to bardzo proszę.
Mam podobny problem. Po tym jak już ustaliliśmy z mechanikiem, że w moim aucie poszła turbina zacząłem szukać. Znalazłem fajną używkę, bo nie jestem zwolennikiem regenerowanych. Cena była w porządku, więc kupiłem. Na turbinie był napis AFN passat i sprzedający tez zapewniał, że to do AFN-a. Problem w tym, że jak zaczęliśmy montować ją do auta to okazało się, że są w niej inne i wyjścia przewody nie pasują idealnie do golfa.
Moje pytanie: czy każda turbina od innego AFN-a podejdzie do golfa III AFN, czy raczej musi to być turbina koniecznie od golfa? Mogę podesłać foto jak wygląda ta od golfa i ta od passata, którą kupiłem. Byłbym wdzięczny za sugestie i pomoc. Mechanik mówi, że nie miał jeszcze takiego przypadku, że ktoś mu przyniósł turbinę nie z tego auta ale chciałem zasięgnąć opinii forumowiczów. Jak to jest w końcu?
Moje pytanie: czy każda turbina od innego AFN-a podejdzie do golfa III AFN, czy raczej musi to być turbina koniecznie od golfa? Mogę podesłać foto jak wygląda ta od golfa i ta od passata, którą kupiłem. Byłbym wdzięczny za sugestie i pomoc. Mechanik mówi, że nie miał jeszcze takiego przypadku, że ktoś mu przyniósł turbinę nie z tego auta ale chciałem zasięgnąć opinii forumowiczów. Jak to jest w końcu?
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
marcin999, jeśli masz kolektor wydechowy zespolony z gorącą muszlą turbiny to musisz szukać też ze zintegrowanym kolektorem a jeśli nie to lepiej poszukać czegoś większego, pokroju choćby GT2052V lub chociaż GT1749VA które były między innymi stosowane w silnikach AWX
VNT 15 to jest malutka turbinka a poza dokupieniem szybko złącza będzie pasować
grelo1,
daj foto ale powinna pasować.
ewentualnie można tylko część zimną poluzować i przekręcić w odpowiednią pozycję
VNT 15 to jest malutka turbinka a poza dokupieniem szybko złącza będzie pasować
grelo1,
daj foto ale powinna pasować.
ewentualnie można tylko część zimną poluzować i przekręcić w odpowiednią pozycję
A jak widzisz cene tej turbiny, o której piszesz?? Tez będzie pasować do mojego Golfa III AFN, czy muszę coś przerabiać? Pisali na forum już, że niby jakaś szybkozłączka jest potrzebna ale czy tylko to? Skoro np. ta moja, która kupiłem od passata nie pasuje do golfa, to muszę wiedzieć, czy Twoja podejdzie do Golfa na 100%, wtedy bym się zastanowił. Poza tym muszę chyba jeszcze zmodyfikować soft w takim układzie ale mogę się mylić...jak to jest?
[ Dodano: 12 Sty 2010 10:58 ]
Poniżej foto turbiny
- od passata (niby passat B5 AFN):
- i od mojego golfa wymontowana:
- i zamontowana (może faktycznie można obrócić ta cześć zimną i spasuje się już dalej)
Ta turbawka od paska nie pasuje bo: jest ciut większa chyba, całość dodatkowo po zamontowaniu jest przesunięta do boku, strona zimna jest inaczej zamontowana i stąd problem. Numer mojej od golfa to 028145702D, a tej od paska 028145702H.
Teraz pytanie: czy jak obrócę stronę zimną (a da się obrócić, bo w uszkodzonej mojej od golfa już ją odkręciłem) da radę spasować resztę (na podstawie fotek), mimo tego że grucha podciśnienia jest większa w tej o paska i różnią się literka na końcu z nr seryjnego i czy nie będzie problemów dla kompa?? BTW: gruchę chyba można też przełożyć, pytanie jak zachowa się komputer, czy nie będzie jaj...??
[ Dodano: 12 Sty 2010 10:58 ]
Poniżej foto turbiny
- od passata (niby passat B5 AFN):
- i od mojego golfa wymontowana:
- i zamontowana (może faktycznie można obrócić ta cześć zimną i spasuje się już dalej)
Ta turbawka od paska nie pasuje bo: jest ciut większa chyba, całość dodatkowo po zamontowaniu jest przesunięta do boku, strona zimna jest inaczej zamontowana i stąd problem. Numer mojej od golfa to 028145702D, a tej od paska 028145702H.
Teraz pytanie: czy jak obrócę stronę zimną (a da się obrócić, bo w uszkodzonej mojej od golfa już ją odkręciłem) da radę spasować resztę (na podstawie fotek), mimo tego że grucha podciśnienia jest większa w tej o paska i różnią się literka na końcu z nr seryjnego i czy nie będzie problemów dla kompa?? BTW: gruchę chyba można też przełożyć, pytanie jak zachowa się komputer, czy nie będzie jaj...??
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
przekręć zimną muszlę jeśli podejdzie Ci już tylko spływ oleju i przewód od filtra to nie będzie kombinacji
co do reakcji kompa ti jeśli turbo ma nie zapieczone łopatki kierownic i sprawną gruszkęto nie będzie żadnych problemów.
Z jakiego silnika pochodzi to turbo które chcesz założyć, i czy będziesz w przyszłości coś więcej modził.
co do reakcji kompa ti jeśli turbo ma nie zapieczone łopatki kierownic i sprawną gruszkęto nie będzie żadnych problemów.
Z jakiego silnika pochodzi to turbo które chcesz założyć, i czy będziesz w przyszłości coś więcej modził.
Mam właśnie ostatnio mega wkrętę na modzenie . Nie wiem ile będzie kosztowała korekta softu, który zrobiłbym do turbo? Na lato to już pewnie uzbieram na 216-tki i wtedy tylko korekta ale na wiosnę chcę mieć zmontowane większe turbo (może to Twoje) i soft. Ile kosztuje korekta, wiesz może? Bo sofcik to sobie chyba w Dunosofcie we WROCKU zrobię i to tak k. 1000-1100zł kosztuje ale jak do zestawu dodam wtryski, to korekta mus. Ta moja turbawka jest od paska 110 PS AFN nr 028145702H. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 00:11 przez grelo1, łącznie zmieniany 2 razy.
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
grelo1, turbo możesz włożyć to i nie trzeba odrazu robić korekty bo nie jest to jakaś super wielka locha tylko trochę większa niż ori.
będzie to spokojnie współgrać z ori softem ale już troszkę odelży silnik na wydechu.
powinno spaść spalanie i nieco powinna się poprawić góra bo ta turbina jest wydajniejsza niż VNT 15.
jeśli mam dobre wiadomości to korekta softu będzie kosztować około 1000-1500zł w zależności od firmy ale co do cen nie jestem zorientowany.
będzie to spokojnie współgrać z ori softem ale już troszkę odelży silnik na wydechu.
powinno spaść spalanie i nieco powinna się poprawić góra bo ta turbina jest wydajniejsza niż VNT 15.
jeśli mam dobre wiadomości to korekta softu będzie kosztować około 1000-1500zł w zależności od firmy ale co do cen nie jestem zorientowany.
Panowie -takie pytanie
padlo mi turbo w afn mk3 - bylo juz czyszczone ale znów zapieczona grucha wiec postanowilem wymienić na coś mocniejszego - jaką turbawkę polecacie- i czy podejdzie to plug&play czy cos trzeba przerabiac??
plan jest taki oryginalny dwumas, a na wiosne wtryski i chip - chcialbym bezpiecznie pod 170 koni uzyskac bez koniecznosci wymiany sprzegla na jednomas
jakie turbo polecacie i co musze miec zeby je zalozyc prócz samej turbawki- dzieki za pomoc:)
padlo mi turbo w afn mk3 - bylo juz czyszczone ale znów zapieczona grucha wiec postanowilem wymienić na coś mocniejszego - jaką turbawkę polecacie- i czy podejdzie to plug&play czy cos trzeba przerabiac??
plan jest taki oryginalny dwumas, a na wiosne wtryski i chip - chcialbym bezpiecznie pod 170 koni uzyskac bez koniecznosci wymiany sprzegla na jednomas
jakie turbo polecacie i co musze miec zeby je zalozyc prócz samej turbawki- dzieki za pomoc:)
wejdź i oceń mojego varianta : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232551
- moment
- Gadatliwa bestia
- Posty: 847
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
- Lokalizacja: grudziądz
- Kontakt:
na 170ps to polecam hybryde, a przy tej mocy to koło 360NM więc jak masz słabe sprzęgło to może nie wytrzymac, a te 170na seryjnej pompie to rzadka sprawa i może byc cięzko, wszytsko zalezy od obecnego stanu auta i podzespołów
adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667
zelu, turbo żeby najmniej przeróbek było to weź od AWX'a lub AVF'a
do tego będziesz potrzebował tylko szybko złącze na wyjście z kompresora sprężaki które kupisz w cenie około 50-80zł.
ma potencjał na około 170-180KM
takie turbo nosi symbol GT1749VA
jeśli chcesz to ja mam taką na stanie idealną w stanie jak nowa.
jakby co to wal na priwa.
do tego będziesz potrzebował tylko szybko złącze na wyjście z kompresora sprężaki które kupisz w cenie około 50-80zł.
ma potencjał na około 170-180KM
takie turbo nosi symbol GT1749VA
jeśli chcesz to ja mam taką na stanie idealną w stanie jak nowa.
jakby co to wal na priwa.
Mam pytanie: czy ta przejsciówka z allegro podpasuje do mojego MK3 AFN?
http://www.allegro.pl/item879835489_prz ... e_tdi.html[url=http://]http://www.allegro.pl/item879835489_przejsciowka_redukcja_turbo_awx_asz_afn_inne_tdi.html[/url]
Jak nie, to proszę o jakiś link gdzie ją aktualnie mogę nabyć. Czytałem gdzieś, że są dwa rodzaje końcówek i w jednym modelu szybkozłączka, a drugim nie wiem co tam było. Jak to rozpoznać? Po numerze seryjnym da radę? Znajomy przywiózł z Niemiec paska po lifcie AWX na części i dał mi na próbę turbo. Nie muszę jeszcze płacić ale mam okazję zamontować i przetestować czy wszystko jest ok. Luz delikatniutki poprzeczny, wzdłużnego żadnego. Proszę o jakieś info.
http://www.allegro.pl/item879835489_prz ... e_tdi.html[url=http://]http://www.allegro.pl/item879835489_przejsciowka_redukcja_turbo_awx_asz_afn_inne_tdi.html[/url]
Jak nie, to proszę o jakiś link gdzie ją aktualnie mogę nabyć. Czytałem gdzieś, że są dwa rodzaje końcówek i w jednym modelu szybkozłączka, a drugim nie wiem co tam było. Jak to rozpoznać? Po numerze seryjnym da radę? Znajomy przywiózł z Niemiec paska po lifcie AWX na części i dał mi na próbę turbo. Nie muszę jeszcze płacić ale mam okazję zamontować i przetestować czy wszystko jest ok. Luz delikatniutki poprzeczny, wzdłużnego żadnego. Proszę o jakieś info.
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 13:57 przez grelo1, łącznie zmieniany 1 raz.
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 100 gości