[MK4 TDI] Uciekający płyn chłodzący
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4 TDI] Uciekający płyn chłodzący
Witam
Dziś zaskoczył mnie ubytek płynu chłodzącego silnik. Autko zaczeło piszczeć i wyświetlać napis "STOP".Po wjechaniu na kanał i demontażu plastikowej osłony pod silnikiem moim oczą ukazał się taki obraz, te dwie pomarańczowe kropki to bez wątpienia płyn:
Teraz autko stoii bez osłony, a w ramach testu obserwuję wyciek i poawiło się już kilka kropel. Przypuszczam że podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany i ciśnienie w układzie jest większe wyciek się nasila i leje się ciurkiem.
Przeszukałem forum i widzę że w przypadku ubytku płynu chłodzącego w połączeniu z silnikiem AJM większość diagnozuje uszczelkę pod głowicą. Tutaj liczę że będzie to jednak nieszczelność którą można naprawić mniejszym kosztem.
Proszę o sugestię które połączenia lub węże mogą dawać wyciek w tym miejscu ?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny
Dziś zaskoczył mnie ubytek płynu chłodzącego silnik. Autko zaczeło piszczeć i wyświetlać napis "STOP".Po wjechaniu na kanał i demontażu plastikowej osłony pod silnikiem moim oczą ukazał się taki obraz, te dwie pomarańczowe kropki to bez wątpienia płyn:
Teraz autko stoii bez osłony, a w ramach testu obserwuję wyciek i poawiło się już kilka kropel. Przypuszczam że podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany i ciśnienie w układzie jest większe wyciek się nasila i leje się ciurkiem.
Przeszukałem forum i widzę że w przypadku ubytku płynu chłodzącego w połączeniu z silnikiem AJM większość diagnozuje uszczelkę pod głowicą. Tutaj liczę że będzie to jednak nieszczelność którą można naprawić mniejszym kosztem.
Proszę o sugestię które połączenia lub węże mogą dawać wyciek w tym miejscu ?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny
tylko te, które znajdują się w obrębie króćca wodnego pod pompą tandem gdyż znajdują się bezpośrednio nad skrzynią biegów, trzeba zajrzeć również od góry silnika, przetrzeć do sucha wszystkie węże przy króćcu - również te idące do nagrzewnicy, zrobić krótką trasę by silnik się nagrzał do właściwej temperatury a następnie po zatrzymaniu obmacać węże i połączenia oraz popatrzeć czy są ślady kapiącego płynu na górze skrzyni biegów.insected pisze:Proszę o sugestię które połączenia lub węże mogą dawać wyciek w tym miejscu ?
Wyciek zlokalizowany ! Przeprowadziłem test na rozgrzanym silniku - ja obserwowałem wszystko pod maską, a dziewczyna naciskała gaz. Przy 3000 obrotów okazało się że sika wąż biegnący od nagrzewnicy do silnika. Normalnie przeciek był nie wiodczny dopiero przy większym przegazowaniu okazało się że w wężu są mikro pęknięcia. Teraz czeka mnie wymiana i kolejne testy szczelności.
Czy wiecie może jaki ma numer katalogowy ten wąż i gdzie go można zakupić w Krakowie ?
Czy wiecie może jaki ma numer katalogowy ten wąż i gdzie go można zakupić w Krakowie ?
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 13:07 przez insected, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości