[MK4 TDI] Uciekający płyn chłodzący

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
insected
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 17:09
Lokalizacja: Kraków

[MK4 TDI] Uciekający płyn chłodzący

Post autor: insected » pt sty 08, 2010 17:44

Witam

Dziś zaskoczył mnie ubytek płynu chłodzącego silnik. Autko zaczeło piszczeć i wyświetlać napis "STOP".Po wjechaniu na kanał i demontażu plastikowej osłony pod silnikiem moim oczą ukazał się taki obraz, te dwie pomarańczowe kropki to bez wątpienia płyn:

Obrazek

Teraz autko stoii bez osłony, a w ramach testu obserwuję wyciek i poawiło się już kilka kropel. Przypuszczam że podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany i ciśnienie w układzie jest większe wyciek się nasila i leje się ciurkiem.

Przeszukałem forum i widzę że w przypadku ubytku płynu chłodzącego w połączeniu z silnikiem AJM większość diagnozuje uszczelkę pod głowicą. Tutaj liczę że będzie to jednak nieszczelność którą można naprawić mniejszym kosztem.

Proszę o sugestię które połączenia lub węże mogą dawać wyciek w tym miejscu ?


Za wszelką pomoc będę wdzięczny :crazy:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 08, 2010 18:03

insected pisze:Proszę o sugestię które połączenia lub węże mogą dawać wyciek w tym miejscu ?
tylko te, które znajdują się w obrębie króćca wodnego pod pompą tandem gdyż znajdują się bezpośrednio nad skrzynią biegów, trzeba zajrzeć również od góry silnika, przetrzeć do sucha wszystkie węże przy króćcu - również te idące do nagrzewnicy, zrobić krótką trasę by silnik się nagrzał do właściwej temperatury a następnie po zatrzymaniu obmacać węże i połączenia oraz popatrzeć czy są ślady kapiącego płynu na górze skrzyni biegów.


Obrazek

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » pt sty 08, 2010 19:49

u mnie wycieki płynu były spowodowane oringiem czujnika temperatury



Awatar użytkownika
insected
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 17:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: insected » sob sty 09, 2010 12:32

Wyciek zlokalizowany ! Przeprowadziłem test na rozgrzanym silniku - ja obserwowałem wszystko pod maską, a dziewczyna naciskała gaz. Przy 3000 obrotów okazało się że sika wąż biegnący od nagrzewnicy do silnika. Normalnie przeciek był nie wiodczny dopiero przy większym przegazowaniu okazało się że w wężu są mikro pęknięcia. Teraz czeka mnie wymiana i kolejne testy szczelności.

Obrazek

Czy wiecie może jaki ma numer katalogowy ten wąż i gdzie go można zakupić w Krakowie ?
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 13:07 przez insected, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » sob sty 09, 2010 13:46

insected pisze:i gdzie go można zakupić w Krakowie ?
Zapewne w sklepie motoryzacyjnym lub z częsciami do Vw



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 09, 2010 14:38

Witam mi wyciekł płyn przewodem co idzie do turbiny



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 09, 2010 16:09

ZbyszekGolf pisze:Witam mi wyciekł płyn przewodem co idzie do turbiny
a to Ty masz turbinę chłodzoną cieczą ?
ale masz bajerancką turbinę :goof:


Obrazek

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 09, 2010 20:06

Witam nie wiedziałem ale ciekło z przewodu i jak zlokalizowaliśmy to ten przewód szedł do turbiny



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości