. do wykasowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

. do wykasowania

Post autor: rhl » czw sty 07, 2010 00:48

.
Ostatnio zmieniony sob lip 17, 2010 12:35 przez rhl, łącznie zmieniany 1 raz.



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Drgawki

Post autor: ZbyszekGolf » czw sty 07, 2010 00:50

Witam a sprawdziłeś czy do swiec dochodzi prad bo swiece mogą byc dobre ale do nich nie dochodzi prąd



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw sty 07, 2010 00:53

Tak, dochodzi prąd do świec



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 07, 2010 01:00

Najlepiej będzie jak podepniesz vaga jeśli nie masz własnego, w warsztacie to kosztuje ok 30zł.



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw sty 07, 2010 01:10

Zero błędów, mam vaga



Awatar użytkownika
tomek507
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 10:48
Lokalizacja: Małopolska okl.Gorlic
Kontakt:

Post autor: tomek507 » czw sty 07, 2010 09:36

Ja dolewam juz długo sam castrol TDA przez cały rok i jest ok, tankuje na orlenie zawsze ta sama stacja i verva on. A ten mixol to na co sie leje? Moze juz za duzo tych dodatków masz w paliwie...


- Co wy właściwie robicie tam u was?
- Grillujemy i pijemy wódke
- A w zimie?
- Nie grillujemy

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw sty 07, 2010 10:48

tomek507, mixol dolewam 100ml na cały bak paliwa co 5 tankowanie, a dodatek STP co drugie, wg zaleceń na etykiecie.

mixol - smaruje i czyści pompę i wtryski, zalecił mi go mechanik do T4 (2.5TDI) i tam pomogło, a były problemy z rozruchem, więc i do swojego zacząłem wlewać co jakiś czas.

Co nieco o dodatkach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=28219

Wracając do tematu, skąd mogą pochodzić takie drgawki? Co jest tego przyczyną i jak to naprawić?



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » czw sty 07, 2010 11:36

rhl pisze:szklanki - kupione nowe, czekają na wymianę, bo przy przebiegu 273kkm zaczęły już być słyszalne
Być może właśnie któryś popychacz się podwiesza lub gubi ciśnienie i stąd to telepanie na zimnym silniku, wymień te "szklanki" wtedy przynajmniej to będzie można wykluczyć, oprócz tego sprawdziłbym jeszcze dawkę paliwa i kąt wtrysku w VAG-u


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw sty 07, 2010 11:51

michszym11970 pisze:Być może właśnie któryś popychacz się podwiesza lub gubi ciśnienie i stąd to telepanie na zimnym silniku
kiedy ostatnim razem wymieniałem rozrząd - bodajże przy 217kkm, było delikatnie już słychać ich cykanie zaraz po odpaleniu, a mimo to drgawek nie było, czy to może mieć się zmieniać z upływem czasu?



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » czw sty 07, 2010 13:08

Oczywiście, że mogło to się zmienić, wtedy gdy zmieniałeś rozrząd popychacze mogły jeszcze nie mieć na tyle luzu, żeby sie zawiesić i praca silnika była stabilna, w silnikach z takimi przebiegami cykanie zaraz po odpaleniu jest raczej normalne, zimny olej potrzebuje kilka sekund, żeby wytworzyć ciśnienie w popychaczach, ale jeśli cyka nonstop, to znaczy, że szklanki są zużyte i nie trzymają już ciśnienia, przez co mogą sie też zawieszać. Nie twierdze, że przyczyną tych drgawek w Twoim silniku są na 100% szklanki, ale jest to bardzo możliwe, u mnie też zaraz po odpaleniu zimnego silnika przez ok. 3 sekundy cykają, a potem już jest cisza.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

vw-bora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr lip 01, 2009 14:05
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: vw-bora » czw sty 07, 2010 13:33

koledzy podepne sie do tematu też mi lekko drga cała buda ale tylko jak jest zimny potem przestaje. A co to są te szklanki???



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » czw sty 07, 2010 14:16

vw-bora pisze:A co to są te szklanki???
"szklanka" to inaczej popychacz hydrauliczny, krótko mówiąc jego zadaniem jest wyeliminowanie luzu między krzywką wałka rozrządu, a zaworem,

tu masz więcej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Popychacz_hydrauliczny
vw-bora pisze:lekko drga cała buda ale tylko jak jest zimny potem przestaje
nie wiem, co to za drgania, ale diesel jak jest zimny, to zawsze bardziej drży i głośniej pracuje, taki już urok diesla


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw sty 07, 2010 17:01

czy może być jeszcze coś odpowiedzialnego za te drgawki?
Ze szklankami czekam jeszcze, do momentu wymiany rozrządu by jak zacznie się już zabawę to bawić się na całego :)



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pt sty 08, 2010 01:36

rhl pisze:czy może być jeszcze coś odpowiedzialnego za te drgawki?
tak jak wcześniej wspomniałem, podłącz pod VAG-a i sprawdź parametry silnika m.in. dawkę paliwa i kąt wtrysku

a jak auto zachowuje się podczas jazdy? szarpie, przerywa? czy jedzie normalnie?


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości