Problem przy odpalaniu przy niskiej temp

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
b4k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:35
Lokalizacja: OśVWięcim | KrakóVW
Kontakt:

Post autor: b4k » sob gru 19, 2009 20:43

Haki pisze:Przy szczelnym układzie nie powinno być żadnych kolego.
No to qrde u mnie sa, widac jak sobie ida jak sie popatrzy na wezyk przy filtrze paliwa, z tym ze do tej pory nie zaobserwowalem zadnych ujemnych skutkow tego zjawiska...

Dzis pierwszy raz przy odpalaniu po zgasnieciu wszystkich kontrolek po wlaczeniu zaplonu pozostala zaswiecona kontrolka od aku. Rano w garazu bylo kolo 0 a pozniej (tez swiecila i nie zgasla az odpalilem) bylo -13. Aku ma niecale 2 lata.

Auto mi jako tako odpala, tzn przewaznie za pierwszym razem nawet jak stoi pod blokiem cala noc i jest minus naście, ale widac ze tego "nie lubi" bo czesto sie trzesie silnik na chwilke po odpaleniu i dymi jakby mocniej (niebniesko/bialo - ciezko wyczuc) az sie troche nagrzeje. W ogole spaliny smierdza jak z ikarusa, ale to chyba przez to ze kata wycialem :P kiedys tak nie smierdzialy, raczej "slodko". No to tak z innej beczki sie rozpisalem, nie o babelkach w przewodach paliwowowych, ale moze ktos cos podpowie?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz gru 20, 2009 00:20

b4k pisze:
Haki pisze:Przy szczelnym układzie nie powinno być żadnych kolego.
:P kiedys tak nie smierdzialy, raczej "slodko". No to tak z innej beczki sie rozpisalem, nie o babelkach w przewodach paliwowowych, ale moze ktos cos podpowie?

Spalinki słodkie :bajer: no no niezły węch kolego = co do powietrza w układzie paliwowym === poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... w%EA%BFach :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
grelo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 07, 2006 13:00
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: grelo1 » ndz gru 20, 2009 15:25

Witam. :helm: Koledzy, jestem troszkę zszokowany tym, co zobaczyłem ostatnio podczas rozruchu auta. Lato i jesień bez problemów. Zima tragedia, zwłaszcza przed 5 dniami przy tych silnych mrozach mój golf, po tym jak podgrzałem go 2x (czas grzania świec przy ok. -8stC ok. 6-7 sek), odczekałem i zacząłem palić ok. 10 sek kręcił, chciał zapalić, aż w końcu zapalił. Golfiasty normalnie chodził po zapaleniu, nie przerywał i nie dawał czarnego dymu, może delikatnie niebieski (ale to już moja schiza na punkcie wszystkiego co się dzieje w aucie - widzę więcej niż trzeba) i chodził równo. Potem odpalanie za dnia no problemo. Jak stoi czasami pod domem pod chmurką odkąd jest już poniżej -10st C jest tak codziennie :grrr: Wiem, że niby diesla tak mają ale nie wiem czy każdy. Może coś jest jednak nie tak? Czy są jakieś sugestie co może być powodem?

Podpowiadam: nowy rozrząd, nowe świece, nowe wszystkie filtry i wraz z olejem 4,5 tys temu wymieniane, tankuje wyłącznie na ORLEN'ie. Nie mam zielonego pojęcia czemu tak się dzieje. Rozrusznik kreci bdb, aku jest nowy (kupiony w sierpniu - BOSCH), nic nie wskazuje na zaniedbanie. Proszę o rady.

PS: Dodam, iż posiadam VAG i mogę podpiąć autko. Jakie testy wykonać, na co zwrócić szczególną uwagę? Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam wszystkich TDI-fanów. :bigok:
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 08:32 przez grelo1, łącznie zmieniany 3 razy.


jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI

...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » ndz gru 20, 2009 15:34

kąt wtrysku sprawdz



yogi865
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw gru 17, 2009 22:30
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: yogi865 » pn gru 21, 2009 20:08

Haki pisze: W Twoim przypadku kolego - sprawdź połączenie aku - rozrusznik + kabelek od masy. Czasem zaśniedzieje i stąd takie akcje. Innym razem - przewody przy rozruszniku się urwą , albo po prostu nie łączą.
witam u mnie rozrusznik do wymiany już gra zapala idealnie!!! Pozdro dla wszystkich golfiaezy


yogi hehe

golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw gru 17, 2009 00:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: golfikdina » śr gru 23, 2009 02:20

Co do mnie to juz problem znalazłem czemu nie chce mi odpalac rano jak jest zimno. Swiece dobre tylko prąd do nich nie dochodzi z kablami cos czy cos w tmy stylu daje do elektryka auto i mi robi ;] Dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » śr gru 23, 2009 09:24

Zanim dasz do mechaniora, sprawdź bezpiecznik świec żarowych w skrzynce bezpieczników. :chytry:


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
grelo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 07, 2006 13:00
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: grelo1 » śr sty 06, 2010 21:04

Faktycznie, pojechałem do mechanika-elektryka, miał sprzęt i po małej "znajomości" coś tam zmienił w swoim urządzeniu i tym samym w aucie (chyba bodajże właśnie kąt wtrysku) i auto nie do poznania. Odpala już inaczej, można powiedzieć od razu. Piwo dla kolegi "Link" :pub: . Dzięki i szerokości wszystkim czytającym. :bigok:


jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI

...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.

Awatar użytkownika
wozny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt cze 26, 2009 11:50
Lokalizacja: 3City

Problem z odpalaniem i wlanczajaca sie kontrolka

Post autor: wozny » czw sty 07, 2010 01:11

U mnie wyglada tak:golf IV TDI 90 km.Stoi sobie pod chmurka...sa mrozy - dlugo musze krecic...akumulator (musze wymienic to wiem bo słabo ciagnie nawet po doladowywaniu jakis dobry polecacie ?)...pozatym jak juz odpale sa 3 pikniecia i swieci sie kontrolka (temp.oleju !?) ta na gorze po lewej stronie -czerwona...przejade jakis kawalek ,zgasze - odpale znowu, bez problemu - kontrolka sie juz nie swieci (?)...no i do tego wszystkiego wycieraczka tylnia przestala dzialac bo silniczek sie zjaral ;) ale odpowiedzcie mi tylko co z ta kontrolka (czy to tylko bład czy co powinienem sprawdzic) i jaki dobry akumulator polecacie (mam 8 glosnikow i ogolnie sporo elektroniki).



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » czw sty 07, 2010 08:54

grelo1, a powiedz ile zapłaciłeś za to, czy na miejscu ci to zrobił, bo u mnie niestety też trzeba poprawić kąt wtrysku ihih :P



Awatar użytkownika
grelo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 07, 2006 13:00
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: grelo1 » pn sty 11, 2010 17:38

Link, wyglądało to następująco: podłączył komputer ze specjalnym interfejsem :bajer: , podajże WOW (od Wurth'a), następnie zmienił jakieś parametry. Trwało to chwilę, dosłownie jakieś 5 minut. Wiem, że dużo siedzi w temacie mechanika-elektryka, robi ludziom autka na zamówienie: tj. składa terenówki, dużo naprawia, sam ma T4 w TDI-ku, o którego bardzo dba (widzę jak go szanuje, bo but tylko na ciepłym i jak na 10 min ma go wyłączyć, to nie robi tego - niby diesel ma to do siebie, że na krótko nie ma co wyłączać, bo silnik dostaje w dupę). Apropos pieniędzy: jeszcze się z nim nie rozliczyłem :grin: ale chyba nie powinien wziąć więcej niż 50zł. W końcu 5 min roboty :bigok: Jeśli dowiesz się jak tam z cenami u ciebie w regionie daj znać. Zawsze dobrze mieć orientację co ile kosztuje...


jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI

...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości