Drgania na małych obrotach na biegu jałowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Drgania na małych obrotach na biegu jałowym

Post autor: walter_x » śr sty 06, 2010 14:10

Witam .
Mam taki problem z moim VW ze kiedy silnik jest odpalony i jest na biegu jałowym to czuc drgania pod fotelem, a kiedy wcisnę sprzęgło to te drgania są juz prawie niewyczuwalne. To jest odczuwalne dopero kiedy silnik sie troche rozgrzeje
I wyczuc to tylko na wolnych obrotach bo kiedy dodam lekko gaz i obroty sie zwieksza to jest to juz nie wyczuwalne. Poduszki pod silnikiem sprawdzalemw warsztacie i są w porządku. A na komputerze nic nie wykazalo.
No i jeszcze jedna rzecz jak wciskam powoli sprzęgło to wyczuć jakby coś biło - czuc to kiedy wciskam powoli pedal sprzęgla, czuc taki tekki stukot .
Samochod jest z 2002 r i ma przebieg 200tys 1,9TDI 101KM
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi



Awatar użytkownika
laputamadre
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 13:25
Lokalizacja: Kraków

dwumasa

Post autor: laputamadre » śr sty 06, 2010 14:49

Koło dwu masowe, przy takim przebiegu daje o sobie znać.



Luk223
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 13:08
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Luk223 » śr sty 06, 2010 14:56

Potwierdzam - Kolo dwumasowe


Luk223

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » śr sty 06, 2010 17:26

Zgadzam się, to początek końca dwumasa.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » śr sty 06, 2010 18:22

Dzieki za odpowiedzi.
Tak też sobie myslałem że to może być to (koło dwumasowe)
A tak jeszcze małe zapytanko jak wymieniać to czy razem ze sprzęgłem jest wskazane czy niekoniecznie?



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » śr sty 06, 2010 18:44

walter_x pisze:A tak jeszcze małe zapytanko jak wymieniać to czy razem ze sprzęgłem jest wskazane czy niekoniecznie?
Sprzęgło też napewno nie jest w najlepszej kondycji, więc najlepiej wymienić komplet (dwumas, tarcza, docisk, łożysko oporowe) ewentualnie można włożyć jednomas, przy okazji dobrze by było wymienić uszczelniacz na wale korbowym silnika i na wałku w skrzyni biegów.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » pt sty 08, 2010 17:07

Mam dokładnie takie same objawy u siebie... drganie/szarpanie na wolnych obrotach, po wciśnięciu sprzęgła ustępują, ale tez nie do końca i tak samo wciskając lekko sprzęgło czuje bicie pod nogą. Byłem u mechanika i stwierdził też, że to dwumas.

Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
http://www.allegro.pl/item859847780_dwu ... _iv_4.html

Pozdrawiam
Kondik



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pt sty 08, 2010 20:48

kondik pisze:Jak rozumiem taki komplecik, będzie odpowiedni i załatwi cały temat?
dokładnie :bigok:

wymień sobie jeszcze wcześniej wspominane uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni, żeby tam już więcej nie zaglądać


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Post autor: jarciu » pt sty 08, 2010 21:33

Mam taki sam objaw i do tego jak zmieniam biegi np z 3 na 4 to troche szarpnie. Ile z takim kołem jeszcze moge pojezdzic?



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pt sty 08, 2010 22:25

jarciu pisze:Mam taki sam objaw i do tego jak zmieniam biegi np z 3 na 4 to troche szarpnie. Ile z takim kołem jeszcze moge pojezdzic?
trudno powiedzieć, ile pojeździsz, najlepiej już zastanów sie nad wymianą, uszkodzony dwumas nie spełnia już swojej funkcji i zamiast tłumić drgania, to je jeszcze bardziej przenosi, przez co dostają po d.... inne podzespoły np. skrzynia biegów, przeguby,poduszki pod silnikiem i skrzynią, myślę, że na tym nie ma co oszczędzać


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » pn sty 11, 2010 14:23

michszym11970 pisze:
dokładnie :bigok:

wymień sobie jeszcze wcześniej wspominane uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni, żeby tam już więcej nie zaglądać
Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?

chciałbym tez to zakupić i wymienić za jednym zamachem...

czy o to chodzi ?
http://motoallegro.pl/item855136353_usz ... _audi.html

uszczelniacza wałka skrzyni nie znalazłem :(

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 14:27 przez kondik, łącznie zmieniany 1 raz.



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » pn sty 11, 2010 17:45

kondik pisze:Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
podjedź gdzieś w swojej okolicy do salonu VW i zapytaj o:

- uszczelniacz na wałek sprzęgłowy do skrzyni biegów (ok.35zł)

- uszczelniacz na wał korbowy od strony sprzęgła (nie znam ceny)

podasz im tylko nr nadwozia, i będziesz miał oryginał, bo z tymi odpowiednikami to różnie bywa, a tam jak zacznie lecieć to trzeba rozkręcać całe sprzęgło, żeby wymienić uszczelniacz


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » pn sty 11, 2010 23:18

michszym11970 pisze:
kondik pisze:Jak dokładnie wyglądają te uszczelniacze na wale i wałku w skrzyni?
Mogę prosić o jakiś link na allegro lub dokładną nazwę?
podjedź gdzieś w swojej okolicy do salonu VW i zapytaj o:

- uszczelniacz na wałek sprzęgłowy do skrzyni biegów (ok.35zł)

- uszczelniacz na wał korbowy od strony sprzęgła (nie znam ceny)

podasz im tylko nr nadwozia, i będziesz miał oryginał, bo z tymi odpowiednikami to różnie bywa, a tam jak zacznie lecieć to trzeba rozkręcać całe sprzęgło, żeby wymienić uszczelniacz
ok, dziękuję. tak zrobię :)



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pn sty 11, 2010 23:25

Witam objawy pasują na uszkodzenie koła dwumasowego mozna dwumas zastąpic kołem normalnym z wersji g60



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości