Jak rozpoznać typ silnika 1.6D czy 1.6 TD.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wims
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 02, 2010 02:33
Lokalizacja: Lublin

Jak rozpoznać typ silnika 1.6D czy 1.6 TD.

Post autor: wims » sob sty 02, 2010 14:42

Przywiozłem sprzęt na lawecie Golf 1987 1.3i, niedokończona przeróbka z diesla. W dowodzie ma wpisane 1.6D 40kW. Problem w tym, że chcę z powrotem wsadzić diesla i nie wiem jaki to silnik. Właściciel nie wie, jaki był. Silnik nie posiada kolektora wydechowego(turbiny?) ani ssącego, oznaczenie silnika nieczytelne. Brakuje też sprzęgła i koła zamachowego, ale z tego co już zdążyłem się zorientować to skrzynia ma z tyłu dźwignię wysprzęglającą a więc będzie na odwróconym sprzęgle. Zestaw jest org. z tego samochodu, tzn silnik, skrzynia i zawieszenie no i wszystko idzie do remontu.
A więc na początek remont silnika;
1. jakiej firmy tłoki włożyć, różne są opinie a ja nie potrafię ocenić jakie są lepsze.
2. uszczelka pod głowicę erling, dobra będzie
3. jakim lakierem pomalować blok, miskę olejową i dekiel, czy były oryginalnie malowane silniki na inne kolory niż czarny i szary. Chciałbym pomalować na czerwono lub żółto, michę i dekiel, ale czy nie będzie obciachu.
3, jak sprawdzić wałek rozrządu, czy jeszcze dobry, czy zawory w Dieslu i w TD są takie same luzy, chodzi o luz w prowadnicach dopuszczalny to 1 mm S i 1.3 mm W
4. czy można planować głowicę w Golfie 1.6d lub TD, bo znalazłem informację, że nie wolno.
Jak nie pomożecie to nie dam rady, tego złożyć. No będę miał dużo pytań, bo chcę to robić we własnym zakresie, pół roku z głowy :rotfl: .
Stacyjka jest nowa pod instalację 1.3i, może zostać czy nie bawić się w przeróbkę i od razu zmienić na diesla.. Odpalanie robię na pilota.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob sty 02, 2010 15:23

2. uszczelka pod głowicę erling, dobra będzie
3. jakim lakierem pomalować blok, miskę olejową i dekiel, czy były oryginalnie malowane silniki na inne kolory niż czarny i szary.
Erling jak dla mnie to najlepsza firma
Nie malował bym lakierem bo jest wtedy według mnie gorsze odrowadzanie ciepła - oryginalnie był na zielono blok
Jeżeli głowica nadaje się do planowania - oczywiście że można


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob sty 02, 2010 15:40

Tłoki bym wsadził KS Kolbenschmidt, pracuję w sklepie/hurtowni z częściami samochodowymi i bardzo rzadko są reklamacje na produkty tej firmy.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob sty 02, 2010 15:53

Co do oznaczenia 1.6D i1.6TD powinno być z tyłu na bloku oznaczone i jeszcze jak ściągniesz miskę oleju to TD ma dodatkowe dysze olejowe do chłodzenia denka tłoka.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 02, 2010 16:55

wims, niby nie wolno planowac głowicy w dieslu tak jest napisane w książce,dopuszczalna niepłaskość powierzchni glowicy 0,1mm, 1.6D w manualu chyba nie mialy chlodnicy oleju
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 17:06 przez damian81Z, łącznie zmieniany 3 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » sob sty 02, 2010 17:04

wg mnie silnik 1.6d nie miał chłodniczki oleju na podstawie filtra
(foto) http://photos05.allegroimg.pl/photos/40 ... 64283900_1
a 1.6td ją ma
(foto) http://photos03.allegroimg.pl/photos/40 ... /847870235

[ Dodano: 02 Sty 2010 16:06 ]
między innymi tym się różnią, ale nie wiem może były wersje z tą chłodniczką choć nie wydaje mi się


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Diesel

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 02, 2010 19:56

Witam 40kw=54km miałeś zwykłego diesla a jak byś miał 51kw=70 to bys miał Turbodiesla

[ Dodano: 02 Sty 2010 19:01 ]
Sprawa wygląda tak ze diesle mie miały natrysku na denko tłoka i chłodnicy oleju
Oznaczenia silników
1.6d=JP,ME
1.6td 60 KM JV
1.6td 70km JR,MF
1.6td z intercollerem RA,SB



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob sty 02, 2010 21:49

ZbyszekGolf, jest silnik 1V a nie JV


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob sty 02, 2010 23:02

chlodniczke oleju mialy silniki wolnossace ale ze skrzynia automatyczna :chytry:



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz sty 03, 2010 00:42

Z tyłu na bloku powinien być wybity napis 1.6D, bo się jeszcze okaże, że to inna pojemność.
Różnice między tym co mają TD a D nie to;
chłodniczka oleju, przykręcona do podstawy filtra oleju; natryski na denka tłoków, otwór-wpust w misce olejowej na spust z turbiny; jeśli to jest SB lub RA to jeszcze może być pompka chłodzenia turbiny; TD ma też chyba inaczej ukształtowana odme.
Po 85r. była zmiana regulacji luzów zaworów na hydrałliczną, widać to po dodatkowym kanale olejowym, pomiędzi pierwszym a drugim wtryskiem



wims
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 02, 2010 02:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wims » wt sty 05, 2010 05:19

Dzięki za pomoc.
Silnik diesla rozebrałem i według waszych wskazówek;
1. ma dysze na tłoki,
2. posiada podstawę filtra z chłodnicą,
3. w misce olejowej pod łapą silnika jest kolanko do odprowadzenia oleju z turbiny,
4. w obudowie filtra na górze oleju jest króciec z gwintem, wg. zdjęć służy do smarowania turbiny.
5. na bloku silnika jest oznaczenie 1.6D, dużymi literami,
6. cecha w kółeczku pokazuje 6 i strzałka na obwodzie 9, 1986 rok 9 miesiąc, czy może 1989 rok 6 miesiąc, tego nie wiem,
7. Numer silnika nieczytelny, wyczyściłem nadlew za pompą wtryskową, do białego.
W dowodzie rejestracyjnym wpisany silnik 1.6D, 40 kW, 1570 ccm, no abstrakcja.
Jasne już, że to TD, tylko który typ. Mam teraz problem bo nie wiem jakiej szukać turbiny i sprzęgła.
Mam dwa pytania;
1. Rura wydechowa, filtr powietrza i pompa wtryskowa będzie pasować do obojętnie jakiej turbiny, czy będzie problem ze scaleniem.
2.Kolektory mają takie same mocowania i średnice kanałów dolotowtch we wszystkich typach turbin, czy są różne.

Temat na razie mnie przerasta , ale nastrój pozytywny. Mam całą skrzynię gratów i nie wiem co do czego, część bebechów z diesla, reszta chyba z benzyniaka.
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 05:31 przez wims, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 05, 2010 08:05

wims pisze:Numer silnika nieczytelny, wyczyściłem nadlew za pompą wtryskową, do białego.
Nr.silnika jest bardziej w prawo...pod 3 i 4 świecą...
wims pisze:Jasne już, że to TD, tylko który typ.
Zapewne 1V,ale 44kw,a nie 40...pompa wtryskowa jak wygląda?Ma taki grzybek u góry?Jak nie,to na bank 1V...czyli najsłabsza jednostka z TD...
wims pisze:Mam teraz problem bo nie wiem jakiej szukać turbiny i sprzęgła.
Silnik 1V miał montowaną sprężarkę KKK K-14.Możesz też założyć K-24,ale pamiętaj,że obydwie różne mają odpływy oleju i rury dolotowe powietrza.K-14 ma wlot 50mm,K-24 ma 60mm.Puszka na filtr może być od każdego TD.Wydech zrób najlepiej po swojemu,czyli bez katalizatora i fabrycznego łącznika za turbiną-lepiej tam wstawić plecionkę i rurę 50mm.
wims pisze:Kolektory mają takie same mocowania i średnice kanałów dolotowtch we wszystkich typach turbin, czy są różne.
Tak,są takie same.Wyjątkiem jest kolektor wydechowy pod turbo K-03,ale w golfach (z silnikiem 1,6TD) nie występuje...Mocowanie turbiny do kolektora,ma być na 4 śruby.
Pozdrawiam i powodzenia życzę :pub:
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 08:08 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kubUS777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lip 07, 2009 00:13
Lokalizacja: CZEWA

Post autor: kubUS777 » wt sty 05, 2010 11:54

witam, mam podobny problem, gdyż poprzedni właściciel do gti włożył silnik diesla, na bloku mam wybite tylko 1.6 D, w dowodzie jest natomiast 1598 cm i 55 kW, znajomy mechanik powiedział że jest to "prawdopodobnie" silnik od passata, ale tylko prawdopodobnie :( i jestem w kropce



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt sty 05, 2010 12:02

kubUS777, odczytaj dwie pierwsze litery nabite w miejscu zaznaczonym na czerwono:
Obrazek
(na fotce silnik kolegi twromek)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 91 gości