Jak rozpoznać typ silnika 1.6D czy 1.6 TD.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak rozpoznać typ silnika 1.6D czy 1.6 TD.
Przywiozłem sprzęt na lawecie Golf 1987 1.3i, niedokończona przeróbka z diesla. W dowodzie ma wpisane 1.6D 40kW. Problem w tym, że chcę z powrotem wsadzić diesla i nie wiem jaki to silnik. Właściciel nie wie, jaki był. Silnik nie posiada kolektora wydechowego(turbiny?) ani ssącego, oznaczenie silnika nieczytelne. Brakuje też sprzęgła i koła zamachowego, ale z tego co już zdążyłem się zorientować to skrzynia ma z tyłu dźwignię wysprzęglającą a więc będzie na odwróconym sprzęgle. Zestaw jest org. z tego samochodu, tzn silnik, skrzynia i zawieszenie no i wszystko idzie do remontu.
A więc na początek remont silnika;
1. jakiej firmy tłoki włożyć, różne są opinie a ja nie potrafię ocenić jakie są lepsze.
2. uszczelka pod głowicę erling, dobra będzie
3. jakim lakierem pomalować blok, miskę olejową i dekiel, czy były oryginalnie malowane silniki na inne kolory niż czarny i szary. Chciałbym pomalować na czerwono lub żółto, michę i dekiel, ale czy nie będzie obciachu.
3, jak sprawdzić wałek rozrządu, czy jeszcze dobry, czy zawory w Dieslu i w TD są takie same luzy, chodzi o luz w prowadnicach dopuszczalny to 1 mm S i 1.3 mm W
4. czy można planować głowicę w Golfie 1.6d lub TD, bo znalazłem informację, że nie wolno.
Jak nie pomożecie to nie dam rady, tego złożyć. No będę miał dużo pytań, bo chcę to robić we własnym zakresie, pół roku z głowy .
Stacyjka jest nowa pod instalację 1.3i, może zostać czy nie bawić się w przeróbkę i od razu zmienić na diesla.. Odpalanie robię na pilota.
A więc na początek remont silnika;
1. jakiej firmy tłoki włożyć, różne są opinie a ja nie potrafię ocenić jakie są lepsze.
2. uszczelka pod głowicę erling, dobra będzie
3. jakim lakierem pomalować blok, miskę olejową i dekiel, czy były oryginalnie malowane silniki na inne kolory niż czarny i szary. Chciałbym pomalować na czerwono lub żółto, michę i dekiel, ale czy nie będzie obciachu.
3, jak sprawdzić wałek rozrządu, czy jeszcze dobry, czy zawory w Dieslu i w TD są takie same luzy, chodzi o luz w prowadnicach dopuszczalny to 1 mm S i 1.3 mm W
4. czy można planować głowicę w Golfie 1.6d lub TD, bo znalazłem informację, że nie wolno.
Jak nie pomożecie to nie dam rady, tego złożyć. No będę miał dużo pytań, bo chcę to robić we własnym zakresie, pół roku z głowy .
Stacyjka jest nowa pod instalację 1.3i, może zostać czy nie bawić się w przeróbkę i od razu zmienić na diesla.. Odpalanie robię na pilota.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Erling jak dla mnie to najlepsza firma2. uszczelka pod głowicę erling, dobra będzie
3. jakim lakierem pomalować blok, miskę olejową i dekiel, czy były oryginalnie malowane silniki na inne kolory niż czarny i szary.
Nie malował bym lakierem bo jest wtedy według mnie gorsze odrowadzanie ciepła - oryginalnie był na zielono blok
Jeżeli głowica nadaje się do planowania - oczywiście że można
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
wims, niby nie wolno planowac głowicy w dieslu tak jest napisane w książce,dopuszczalna niepłaskość powierzchni glowicy 0,1mm, 1.6D w manualu chyba nie mialy chlodnicy oleju
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 17:06 przez damian81Z, łącznie zmieniany 3 razy.
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
wg mnie silnik 1.6d nie miał chłodniczki oleju na podstawie filtra
(foto) http://photos05.allegroimg.pl/photos/40 ... 64283900_1
a 1.6td ją ma
(foto) http://photos03.allegroimg.pl/photos/40 ... /847870235
[ Dodano: 02 Sty 2010 16:06 ]
między innymi tym się różnią, ale nie wiem może były wersje z tą chłodniczką choć nie wydaje mi się
(foto) http://photos05.allegroimg.pl/photos/40 ... 64283900_1
a 1.6td ją ma
(foto) http://photos03.allegroimg.pl/photos/40 ... /847870235
[ Dodano: 02 Sty 2010 16:06 ]
między innymi tym się różnią, ale nie wiem może były wersje z tą chłodniczką choć nie wydaje mi się
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Diesel
Witam 40kw=54km miałeś zwykłego diesla a jak byś miał 51kw=70 to bys miał Turbodiesla
[ Dodano: 02 Sty 2010 19:01 ]
Sprawa wygląda tak ze diesle mie miały natrysku na denko tłoka i chłodnicy oleju
Oznaczenia silników
1.6d=JP,ME
1.6td 60 KM JV
1.6td 70km JR,MF
1.6td z intercollerem RA,SB
[ Dodano: 02 Sty 2010 19:01 ]
Sprawa wygląda tak ze diesle mie miały natrysku na denko tłoka i chłodnicy oleju
Oznaczenia silników
1.6d=JP,ME
1.6td 60 KM JV
1.6td 70km JR,MF
1.6td z intercollerem RA,SB
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Z tyłu na bloku powinien być wybity napis 1.6D, bo się jeszcze okaże, że to inna pojemność.
Różnice między tym co mają TD a D nie to;
chłodniczka oleju, przykręcona do podstawy filtra oleju; natryski na denka tłoków, otwór-wpust w misce olejowej na spust z turbiny; jeśli to jest SB lub RA to jeszcze może być pompka chłodzenia turbiny; TD ma też chyba inaczej ukształtowana odme.
Po 85r. była zmiana regulacji luzów zaworów na hydrałliczną, widać to po dodatkowym kanale olejowym, pomiędzi pierwszym a drugim wtryskiem
Różnice między tym co mają TD a D nie to;
chłodniczka oleju, przykręcona do podstawy filtra oleju; natryski na denka tłoków, otwór-wpust w misce olejowej na spust z turbiny; jeśli to jest SB lub RA to jeszcze może być pompka chłodzenia turbiny; TD ma też chyba inaczej ukształtowana odme.
Po 85r. była zmiana regulacji luzów zaworów na hydrałliczną, widać to po dodatkowym kanale olejowym, pomiędzi pierwszym a drugim wtryskiem
Dzięki za pomoc.
Silnik diesla rozebrałem i według waszych wskazówek;
1. ma dysze na tłoki,
2. posiada podstawę filtra z chłodnicą,
3. w misce olejowej pod łapą silnika jest kolanko do odprowadzenia oleju z turbiny,
4. w obudowie filtra na górze oleju jest króciec z gwintem, wg. zdjęć służy do smarowania turbiny.
5. na bloku silnika jest oznaczenie 1.6D, dużymi literami,
6. cecha w kółeczku pokazuje 6 i strzałka na obwodzie 9, 1986 rok 9 miesiąc, czy może 1989 rok 6 miesiąc, tego nie wiem,
7. Numer silnika nieczytelny, wyczyściłem nadlew za pompą wtryskową, do białego.
W dowodzie rejestracyjnym wpisany silnik 1.6D, 40 kW, 1570 ccm, no abstrakcja.
Jasne już, że to TD, tylko który typ. Mam teraz problem bo nie wiem jakiej szukać turbiny i sprzęgła.
Mam dwa pytania;
1. Rura wydechowa, filtr powietrza i pompa wtryskowa będzie pasować do obojętnie jakiej turbiny, czy będzie problem ze scaleniem.
2.Kolektory mają takie same mocowania i średnice kanałów dolotowtch we wszystkich typach turbin, czy są różne.
Temat na razie mnie przerasta , ale nastrój pozytywny. Mam całą skrzynię gratów i nie wiem co do czego, część bebechów z diesla, reszta chyba z benzyniaka.
Silnik diesla rozebrałem i według waszych wskazówek;
1. ma dysze na tłoki,
2. posiada podstawę filtra z chłodnicą,
3. w misce olejowej pod łapą silnika jest kolanko do odprowadzenia oleju z turbiny,
4. w obudowie filtra na górze oleju jest króciec z gwintem, wg. zdjęć służy do smarowania turbiny.
5. na bloku silnika jest oznaczenie 1.6D, dużymi literami,
6. cecha w kółeczku pokazuje 6 i strzałka na obwodzie 9, 1986 rok 9 miesiąc, czy może 1989 rok 6 miesiąc, tego nie wiem,
7. Numer silnika nieczytelny, wyczyściłem nadlew za pompą wtryskową, do białego.
W dowodzie rejestracyjnym wpisany silnik 1.6D, 40 kW, 1570 ccm, no abstrakcja.
Jasne już, że to TD, tylko który typ. Mam teraz problem bo nie wiem jakiej szukać turbiny i sprzęgła.
Mam dwa pytania;
1. Rura wydechowa, filtr powietrza i pompa wtryskowa będzie pasować do obojętnie jakiej turbiny, czy będzie problem ze scaleniem.
2.Kolektory mają takie same mocowania i średnice kanałów dolotowtch we wszystkich typach turbin, czy są różne.
Temat na razie mnie przerasta , ale nastrój pozytywny. Mam całą skrzynię gratów i nie wiem co do czego, część bebechów z diesla, reszta chyba z benzyniaka.
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 05:31 przez wims, łącznie zmieniany 2 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nr.silnika jest bardziej w prawo...pod 3 i 4 świecą...wims pisze:Numer silnika nieczytelny, wyczyściłem nadlew za pompą wtryskową, do białego.
Zapewne 1V,ale 44kw,a nie 40...pompa wtryskowa jak wygląda?Ma taki grzybek u góry?Jak nie,to na bank 1V...czyli najsłabsza jednostka z TD...wims pisze:Jasne już, że to TD, tylko który typ.
Silnik 1V miał montowaną sprężarkę KKK K-14.Możesz też założyć K-24,ale pamiętaj,że obydwie różne mają odpływy oleju i rury dolotowe powietrza.K-14 ma wlot 50mm,K-24 ma 60mm.Puszka na filtr może być od każdego TD.Wydech zrób najlepiej po swojemu,czyli bez katalizatora i fabrycznego łącznika za turbiną-lepiej tam wstawić plecionkę i rurę 50mm.wims pisze:Mam teraz problem bo nie wiem jakiej szukać turbiny i sprzęgła.
Tak,są takie same.Wyjątkiem jest kolektor wydechowy pod turbo K-03,ale w golfach (z silnikiem 1,6TD) nie występuje...Mocowanie turbiny do kolektora,ma być na 4 śruby.wims pisze:Kolektory mają takie same mocowania i średnice kanałów dolotowtch we wszystkich typach turbin, czy są różne.
Pozdrawiam i powodzenia życzę
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 08:08 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 91 gości