Po dłużyszm spokoju AAZ znowu zaczyna mnie niepokoić.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » sob sty 02, 2010 22:28

lukaszz1789 pisze:Myślę ze w wiekszości takich przypadków pomaga ustawienie kata wtrysku(zazwyczaj przyspieszenie) i profilaktycznie swiece.
tez o tym pisałem i od tego bym zaczął



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » sob sty 02, 2010 23:44

lukaszz1789 pisze:Myślę ze w wiekszości takich przypadków pomaga ustawienie kata wtrysku(zazwyczaj przyspieszenie) i profilaktycznie swiece.
Rozumie świece... mogą się zużyć jako bądź co bądź materiał eksploatacyjny. Ale nie bardzo rozumię dlaczego kąt wtrysku miał się sam przestawić? Takie rzeczy się zdażają? Myślę że jak jest coś ustawione to o ile się tego nie rusza nic nie powinno się przestawić. Tzn nie zrozum mnie źle - nie chce tu cwaniaczyć i być złośliwym, ale to możliwe że pompa sama się przesunie? No bo z wczesniejszych postów rozumię że ustawianie kąta wtrysku polega na (prosto mówiąc) przybliżeniu lub oddaleniu pompy od silnika...


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

lukaszz1789
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: lukaszz1789 » ndz sty 03, 2010 11:12

lowi85 pisze:zn nie zrozum mnie źle - nie chce tu cwaniaczyć i być złośliwym, ale to możliwe że pompa sama się przesunie?
przesunąc to sie nie pzesunie ale to pomaga.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » ndz sty 03, 2010 13:11

lukaszz1789 pisze:
przesunąc to sie nie pzesunie ale to pomaga.

Ja tam należe do takich osób które uważają że jak coś jest dobrze ustawione to lepiej nie ruszać. A z dobrze na bardzo dobrze sie nie da ;) Wczoraj jeszcze autem jeździłem z 3h (musiałem) i objaw cały czas taki sam. Jutro będe mniej więcej coś wiedział na ten temat.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz sty 03, 2010 14:46

Ja bym sprawdził wtryskiwacze czy nie leją a przy okazji zobaczył ciśnienie na cylindrach i jak grzeją świece( elegancko widać po wyjęciu wtrysków).

Dopiero potem brał bym się za inne ustawienia typu rozrząd i kąt wtrysku.
Z tego co czytałem zapowietrzenie wykluczone?



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » ndz sty 03, 2010 14:55

jbs-78 pisze:Ja bym sprawdził wtryskiwacze czy nie leją a przy okazji zobaczył ciśnienie na cylindrach i jak grzeją świece( elegancko widać po wyjęciu wtrysków).

Dopiero potem brał bym się za inne ustawienia typu rozrząd i kąt wtrysku.
Z tego co czytałem zapowietrzenie wykluczone?

Zapowietrzenie wykluczone...
No masz racje z tym sprawdzeniem przy okazji, skoro już wtryski będą wyciągnięte to dużo czasu nei zajmuje chyba sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz sty 03, 2010 15:04

No dokładnie a masz pewność że wszystko jest OK. :grin:



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn sty 04, 2010 13:07

wizyta u mechanika umówiona dopiero na jutro... dzisiaj tylko wymyślił plan działania... Najpierw naciągnie pasek rozrządu (uwarza że jest za luźny) później zajmie się wtryskami, jak to nic nie da to wspominał coś, że za kołem pompy jest jakieś miejsce przez które może się powietrze dostawać do paliwa (wiąże się to z ściągnięciem pompy) kolejna sparawa to turbosprężarka (moja ma minimalne luzy na wirniku i troszke ssie olej) ale była taka od początku, zresztą dzisiaj odłączyłem przewód od turbosprężarki do kolektora i nie dało to żadnego rezultatu, więc mam nadzieje że jednak sprawa skończy się na wtryskiwaczach i będzie OK.

Od założenia temetu zrobiłem jakieś 100km - musiałem, jeszcze dzisiaj wieczorem musze zrobić jakieś 40km ale nie wiem czy sobie tego nie darować bo doszedł kolejny objaw - "stukanie" słychać je cały czas ale najgłośniej i najlepiej przy 2000obr. stuka sobie to "coś" z częstotliwością pracy silnika i jest to jak najbardizej metaliczny dźwięk. W dodatku po krótkiej przegazówce obroty spadają w granice 500 - narwie silnikiem - i wracają do normy (czasami da sie zauważyć lekki niebieskawy dymek, a czasem tylko ostry zapach oleju)


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » pn sty 04, 2010 14:46

to i tak że jutro do mechanika, ja dopiero 14-ego zaprowadzę - najbliższy wolny termin, więc jeszcze trochę sobie poczekam, chyba że nie wytrzymam to sam się za to wezmę, daj znać co tam jutro wyjdzie, pozdro



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn sty 04, 2010 15:25

roro84 pisze:to i tak że jutro do mechanika, ja dopiero 14-ego zaprowadzę - najbliższy wolny termin, więc jeszcze trochę sobie poczekam, chyba że nie wytrzymam to sam się za to wezmę, daj znać co tam jutro wyjdzie, pozdro
U Ciebie też coś stuka?


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » pn sty 04, 2010 15:43

u mnie nic nie stuka, przerywa i zdrowo kopci



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pn sty 04, 2010 23:12

Jesli stuka to nie proponuje się nigdzie ruszać autem coby szkody wiekszej nie na robić



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » pn sty 04, 2010 23:21

kolego, masz taki metaliczny dzwięk jak na tym filmiku? - ... re=related jeśli tak, to pod filmikiem masz wyjaśnione czyja to wina


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

arwam

Post autor: arwam » wt sty 05, 2010 14:06

sprawdzić świece jeśli wszystkie sprawne to sprawdzić wtryskiwacze i kąt wtrysku ale wcześniej sprawdź rozrząd. jeśli wał był naprawiany a nie wymieniany to jest spore prawdopodobnieństwo że usterka wystąpi ponownie.
ja to już nie raz przerabiałem u siebie.
też miałem przerabianą końcówkę wału i nic to nie dało.
dopiero zmiana wału przyniosła pożadane efekty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 140 gości