Po dłużyszm spokoju AAZ znowu zaczyna mnie niepokoić.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 02, 2010 17:38

sprawdz turbine czy jest w niej olej

a swiece masz na 100% sprawne
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 17:39 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » sob sty 02, 2010 17:54

damian81Z pisze:sprawdz turbine czy jest w niej olej

a swiece masz na 100% sprawne
Moge to sprawdzić dopiero za kilka godzin. Ale zdaje sie że olej tam będzie, przed remontem silnika wiem że tam był i myśle że dalej będzie.. turbina ciągnie olej ale czyżby miało to też związek z takim szarpaniem? Boje sie że to jednak może być coś poważniejszego typu: klin lub np. gniazda(o) na zaworach... Przez coś ten olej musi sie do cylindra dostawać, tyle że koło nie giba sie na 100%. Myślałem że np jeśli jeden gar nie pracuje (bo te szarpanie jest prawdopodobnie z tym związane) to własnie moze być taki objaw niebieskiego (ostrego) dymu. Z tymi świecami to jest twierdzenie czy pytanie?


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 02, 2010 17:57

o swiece to pytam

a jak nie pracje na jeden gar to kopci i ten dym jest ostry i czuc nie spalone paliwko
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 18:00 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » sob sty 02, 2010 18:02

damian81Z pisze:o swiece to pytam
nie było "?" :)

nie mam 100% pewności, możliwe że nie grzeją tak jak powinny. Miernikiem moge to sprawdzić ale też dopiero za kilka godzin. Załóżmy, że auto odpaliło bez grzania świec - czy takie objawy jakie opisałem (szarpanie i niebieskie kopcenie) mogą być spowodowane zużytymi świecami? Jeśli tak to po rozgrzaniu silnika wszystko powinno wrócić do normy, a tak nie jest.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 02, 2010 18:04

to po chwili powinno wrocic do normy, a cieply to juz powinien odpalac i pracowac dobrze


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » sob sty 02, 2010 18:07

Witam,mam podobny problem,tylko że jak złapał temperaturę to było ok, a teraz nawet jak się zagrzeje to kopci gryzącymi spalinami na siwo i przerywa, czasami też ciężko odpalał-trzeba było trochę pokręcić-albo jak bez kręcenia to trzęsło silnikiem, świece ok, góra robiona przy temacie z gibającym kołem jakieś 2 lata temu, podejrzewam że coś z wtryskami, w najgorszym przypadku pompa, ale co wyjdzie to nie wiem bo dopiero po niedzieli z mechanikiem się ustawie, zauważyłem że jak podgrzeje świecami to przestaje przerywać.



pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » sob sty 02, 2010 18:07

w 1.9 td to świece chyba tylko starczają nie 1 sezon ,a póżniej sa właśnie takie problemy,wystarczy że 1 sie zjara i już dymi i przerywa,jedyny ból tp ta nieszczęsna wymiana,ja już 2 razy przerabiałem



roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » sob sty 02, 2010 18:10

a jeszcze co do świec, jak u siebie sprawdzałem to też na początku myślałem że już je trafiło jak je wykręciłem to całe czarne, ale pod aku każda ładnie grzeje



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » sob sty 02, 2010 18:10

roro84 pisze:Witam,mam podobny problem,tylko że jak złapał temperaturę to było ok, a teraz nawet jak się zagrzeje to kopci gryzącymi spalinami na siwo i przerywa, czasami też ciężko odpalał-trzeba było trochę pokręcić-albo jak bez kręcenia to trzęsło silnikiem, świece ok, góra robiona przy temacie z gibającym kołem jakieś 2 lata temu, podejrzewam że coś z wtryskami, w najgorszym przypadku pompa, ale co wyjdzie to nie wiem bo dopiero po niedzieli z mechanikiem się ustawie, zauważyłem że jak podgrzeje świecami to przestaje przerywać.
W takim razie ide po to auto (zostawiłem u znajomego) i zaraz sprawdze co u mnie stanie się jak złapie temperature. Podobnie jak ty - będe wiedział po niedzieli co jest grane. Napisz jak mozesz co mechanik powiedział, ja zrobie to samo

[ Dodano: 02 Sty 2010 17:12 ]
pioczel pisze:w 1.9 td to świece chyba tylko starczają nie 1 sezon ,a póżniej sa właśnie takie problemy,wystarczy że 1 sie zjara i już dymi i przerywa,jedyny ból tp ta nieszczęsna wymiana,ja już 2 razy przerabiałem
Jakie problemy? identyczne jak opisany przezemnie?


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » sob sty 02, 2010 18:14

dam znać co i jak, no chyba że na forum jeszcze jakiś pomysł na te dolegliwości się znajdzie,



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob sty 02, 2010 18:55

[ Dodano: 02 Sty 2010 18:10 ]
lowi85 pisze:co prawda wtryskiwacze też były "czyszczone" z rok temu przed zimą ale może któryś jest przytkany?
I od tego bym zaczął w tym przypadku .A to "czyszczenie "to domyślam się jakimś dodatkiem do paliwa robiłeś ?Niestety jak wtrysk leje to na niewiele ci się to zda .Tylko wyciągnięcie wtrysku i fizyczna reanimacja w zakładzie .Ja za reanimację płaciłem 20zł za sztukę w tym dostałem nowe podkładki termiczne.A podkapcanie na niebiesko to właśnie efekt lejących wtrysków...Świece żarowe sobie daruj bo działają tylko kilkanaście sekund po odpaleniu.Kąt wtrysku też możesz sprawdzić .Zbyt pużny kąt wtrysku powoduje trudny rozruch zimnego silnika .Ciepłego tym bardziej.Jeżeli pali lepiej po wyciągnieciu ręcznego przyspieszacza to tylko potwierdza że kąt masz zbyt pużny .Możesz sam lekko przyspieszyć kąt wtrysku.Luzujesz pompę i dajesz ok.1mm w stronę silnika .Zanim to zrobisz zaznacz sobie pierwotne położenie pompy żeby mozna było wrócić w razie czego do pierwotnego ustawienia .Dokładnie kąt wtrysku można ustawić za pomocą czujnika zegarowego
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 19:10 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » sob sty 02, 2010 19:26

munior pisze:I od tego bym zaczął w tym przypadku .A to "czyszczenie "to domyślam się jakimś dodatkiem do paliwa robiłeś ?Niestety jak wtrysk leje to na niewiele ci się to zda .Tylko wyciągnięcie wtrysku i fizyczna reanimacja w zakładzie .Ja za reanimację płaciłem 20zł za sztukę w tym dostałem nowe podkładki termiczne.A podkapcanie na niebiesko to właśnie efekt lejących wtrysków...Świece żarowe sobie daruj bo bo działają tylko kilkanaście sekund po odpaleniu.
Rok temu oddałem przed zimą auto do jakiegoś zakładu z serii "diesel service" chciałem żeby wszystko posprawdzali itp i między innymi wymienili igły wtryskiwaczy - nie wiem czy dobrze to nazywam. Przez to myśle że jak tam coś zostało wymienione to i jest to "wyczyszczone" i sprawne. Żadnych eliksirów do baku nie wlewałem...

Przed chwilką przejechałem sie swoim autem i sprawa ma się tak (jeszcze raz dla jasności):
Zapalam na przyśpieszaczu - troszke zadymi i szarpie, dodam gazu i szarpanie ustaje, na zimnym silniku bez przyśpieszacza szarpie mocno i nieregularnie, kopci na niebiesko, gdy dodam gazu jest OK. W końcu jak rozpali sie ogień w piecu i się nagrzeje silnik to nic nie kopci, wszystko wygląda dobrze z tym że na luzie da się odczuć te pojedyńcze delikatne szarpnięcia co jakiś czas.

Postawię jednak tak jak kolega wyżej pisze na wtryski, z nadzieją że trafię w źródło bólu. Gadałem przed chwilką z kumplem który też uwarza że to wtryskiwacze, miał podobny problem z tym że jemu szarpało przy gwałtownym dodaniu gazu, nie jest to zależne od poszczególnych wtryskiwaczy? w jakim momeńcie szarpie silnik? Np jeśli przytkał sie 1 to szarpie na luzie, a jeśli 2gi to przy dodawaniu gazu?


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob sty 02, 2010 20:05

objawy typowe dla niegrzejacej swiecy, sprawdz szczelnosc wtryskiwaczy przy głowicy polej je ropa i obserwuj czy nierobią sie pecherzyki powietrza tak samo zrob ze swiecami wkreconymi w glowice, mozesz miec wypalone gniazda wtryskiwacza pod podkladka termoizolacyjna i bedzie łapał lewe powietrze


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

lukaszz1789
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: lukaszz1789 » sob sty 02, 2010 21:41

Myślę ze w wiekszości takich przypadków pomaga ustawienie kata wtrysku(zazwyczaj przyspieszenie) i profilaktycznie swiece.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości