Po dłużyszm spokoju AAZ znowu zaczyna mnie niepokoić.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po dłużyszm spokoju AAZ znowu zaczyna mnie niepokoić.
Od kilku dni silnik z dnia na dzień coraz ciężej odpala, tzn odpali po maksymalnie 3 obrotach rozrusznika jednak ostro poszarpie zanim praca się wyrówna (odpalam na przyśpieszaczu, bez niego nie da rady), po chwili gdy zwolnię przyśpieszacz to co jakiś czas silnik coś "kopnie" w takim sensie że pracuje równo jednak co jakiś czas odczuwam lekkie pojedyńcze szarpnięcia, (tylko na luzie). Pierwsza myśl to klin na wale, ale już przerabiałem ten temat i czoło wału mam przerobione na "tdi", koło nie giba się na boki, wpatrywałem się w nie kila minut i można zauwazyć minimalne drgania ale to raczej są drgania wywołane całym silnikiem. Głowice miałem wymienioną jakiś rok temu, generalnie miałem kapitalke silnika. Wykluczam raczej przestawienie się rozrządu bo silnik pracował by głośniej bardziej kopcił i bardziej by nim narywało, pasek rozrządu chodzi równo, nie poluzował się. Jeszcze co do odpalania - w czasie szarpania troszke zakopci na niebiesko i czuć spalony olej, ale minimalnie, może to być spowodowane turbiną która lekko wsysa olej - to jedna z niewielu części której nie ruszałem od początku posiadania tego samochodu, nie ma to jednak chyba też związku z poszarpywaniem. Pompe też chciałbym wykluczyć bo ma z dwa lata po regeneracji. Zastanawiałem się nad świecami lub wtryskiwaczami, co prawda wtryskiwacze też były "czyszczone" z rok temu przed zimą ale może któryś jest przytkany? Nie mam doświadczenia z usterkami związanymi z wtryskiwaczami, nie wiem jakie są objawy. Może jedna ze świec się zużyła, coprawda iskierki są na wszystkich ale być może słabiej grzeją i przez to te mocne szarpanie na początku? a jeśli do tego dodać przytkany wtryskiwacz to wyjdzie problem który od kilku dni mnie niepokoi? Bardzo proszę o wyrażenie swojej opini na ten tenam. Napewno ktoś to już przerabiał - zdaje sobei sprawe ze przyczyn może być wiele ale od czego zacząć na samym początku? Paliwo BP Ultimate - cały czas takie tankuje, filtr paliwa wymieniony, powietrza w przewodach paliwowych nie ma.
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
świece,sprawdz czy paliwo sie nie cofa,nieszczelnosc wtryskiwaczy przy glowicy
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
jezeli po odpaleniu czujesz takie szarpniecia silnikiem i z 1min jak juz chodzi to ktróras swieca nie domaga przerabiane kilka razy w patrolu 2.8td, natomiast jezeli czujesz szarpniecia cały czas do zagrzania samochodu to cos z paliwem moze miec nieszczelnosc i lapac powietrze
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 13:51 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.
mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025
hmmm zdaje mi się ze sytuacja pogarsza się z minuty na minute... odpaliłem przed chwilą jeszcze raz auto i na luzie oprócz szarpania kopci cały czas na niebiesko. Po dodaniu gazu silnik pracuje równo i mniej kopci – praktycznie wcale. Dlaczego na luzie spala się olej? Układ raczej jest szczelny, baniek w przewodach nie ma. Po niedzieli chyba jednak pierwszą rzeczą jaką zrobię będzie oddanie mechanikowi żeby sprawdził te wtryskiwacze i świece. Czy to normalne że np. jeśli jeden „gar” nie pracuje to dymi na niebiesko?
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
lowi85, dymi ale bardziej na siwo jak jeden cylinder nie pracuje , na niebiesko w dieslu to olej spala
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
To może inaczej... jakie są przyczyny kopcenia na niebiesko? Ale tylko te przyczyny które idzie zdiagnozować i usunać bez zdejmowania głowicy??damian81Z pisze:lowi85, dymi ale bardziej na siwo jak jeden cylinder nie pracuje , na niebiesko w dieslu to olej spala
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
pierwsze to sprawdz czy kopci Ci spod bagnetu i korka wlewu oleju, bo jak z wydechu kopci tylko chwilke na niebiesko zaraz po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe moga przepuszczac olej
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 17:14 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
Spod bagnetu i korka wlewu oleju nie kopci nic, tylko z rury wydechowej na luzie, po dodaniu gazu kopcenie ustaje i silnik pracuje równo, zaraz po puszczeniu gazu zaczyna kopcić i szarpać z tym że nie wiem co stanie się jak silnik się rozgrzeje, (teraz pisze o zachowaniu zimnego silnika) ale nie wiem czy ma to jakies znaczenie.damian81Z pisze:pierwsze to sprawdz czy kopci Ci spod bagnetu i korka wlewu oleju, bo jak z wydechu kopci tylko chwilke na niebiesko zaraz po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe moga przepuszczac olej
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
damiano_mo pisze:zerwany klin na wale . sprawdź czy koło pasowe ci się gibie.
Post na samej górze:
........Pierwsza myśl to klin na wale, ale już przerabiałem ten temat i czoło wału mam przerobione na "tdi", koło nie giba się na boki, wpatrywałem się w nie kila minut i można zauwazyć minimalne drgania ale to raczej są drgania wywołane całym silnikiem....
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
wlasnie jak uszczelniacze zaworowe przepuszczaja olej to zaraz po odpaleniu kopci na niebiesko,po trzonku zaworu splywa olej do cylindra
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
Zaraz po odpaleniu... wypali sie olej który nakapał do cylindra, ale jak wytłumaczyć to że kopci cały czas?damian81Z pisze:wlasnie jak uszczelniacze zaworowe przepuszczaja olej to zaraz po odpaleniu kopci na niebiesko,po trzonku zaworu splywa olej do cylindra
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
ahh nie zauważyłem...
[ Dodano: 02 Sty 2010 16:32 ]
a może kąt wtrysku do ustawienia tzn. do przyśpieszenia.. to poprawi odpalanie
swiece sprawdz sam somie miernikiem chwila roboty tylko musisz odkrecić listwe i kazda z osobna. opornoś około 0.9 Ohma
[ Dodano: 02 Sty 2010 16:32 ]
a może kąt wtrysku do ustawienia tzn. do przyśpieszenia.. to poprawi odpalanie
swiece sprawdz sam somie miernikiem chwila roboty tylko musisz odkrecić listwe i kazda z osobna. opornoś około 0.9 Ohma
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 17:36 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości