Golf z silnikiem 1V jakie turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » pt gru 25, 2009 00:29

Amynue, mysle ze bedzie wporzadku :grin:



arwam

Post autor: arwam » pt gru 25, 2009 13:07

PROXII pisze:t3 moze wstawac nisko trzeba ustawic kat wtrysku bez tego lag moze byc dokuczliwy
żeby turbo wstawało wcześnie ale nie było problemów z odpalaniem silnika to tylkomocno podlać paliwkiem.
jeśli nie chcesz nic kombinować to szukaj K14 lub T2.
jeśli masz ochotę na większą moc to tylko T3 lub K24 ewentualnie coś w rodziny VNT.



Awatar użytkownika
Amynue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 14, 2009 09:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue » czw gru 31, 2009 21:44

Podniosłem samochód i jakoś udało mi się od dołu odkręcić te zasrane śruby od kolektora. W sumie nie wiem co jest nie tak, luzów jak na moje oko za dużych nie ma, ale wirnikami z początku trudno było obrócić, teraz już się kręcą jak je rozruszałem. Możliwe że przez to turbina nie pracowała? Tak jakby się zapiekły. W sumie nie było mnie przy tym jak turbina padła więc nie jestem pewien przyczyny, dałem dla ojca auto na dwa dni i po turbinie >_>. Domyślam się że ojciec po przyjeździe z trasy odrazu zgasił silnik, chociaż ojciec potrafi również kręcic do maksymalnych obrotów na zimnym silniku (jadąć powoli...).



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw gru 31, 2009 22:06

Amynue, może WG po prostu się zaciął i masz otwarty kanał boczny przez który spaliny uciekają i po prostu turbo nie pracuje??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Amynue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 14, 2009 09:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue » czw gru 31, 2009 22:18

marcinas1983 pisze:Amynue, może WG po prostu się zaciął i masz otwarty kanał boczny przez który spaliny uciekają i po prostu turbo nie pracuje??
Ale czy w takim wypadku turbina gubiłaby olej? Po tym jak padła ubyło 1-2litry oleju. Większość oleju chyba zwiała wydechem, ale rura filtra powietrza od strony turbiny też jest cała w oleju, w filtrze raczej oleju nie ma, tylko ta uszczelka dookoła filtra jest czarna. W rurze od IC też sporo oleju.
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 22:19 przez Amynue, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw gru 31, 2009 22:24

Amynue, to zmienia postać rzeczy.... moja k14 też puszcza olej, ma nawet luz na wirniku... ale działa bez problemu :P . Po 4 mies jazdy i zrobieniu około 4 tys km wylałem z IC może ze 100ml oleju :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw gru 31, 2009 22:38

marcinas1983, to już jest niebezpieczny poziom nieszczelności.
może się nagle powiększyć i oby wtedy nie zabrało silnika ze sobą.



Awatar użytkownika
Amynue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 14, 2009 09:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue » czw gru 31, 2009 22:40

Chyba zostawię tą w spokoju i założe tą od JABcok20. Co zrobić z przewodami od chłodzenia wodnego? Poprostu zatkać czy trzeba połączyć je ze sobą? I przy okazji zapytam się jaki olej półsyntetyk byście polecili z dobrym współczynnikiem cena/jakość, myślałem o MOBIL 1 SUPER S 10W40. Aktualnie jest zalany jakimś minerałem, ale mało co go tam zostało więc lepiej przy okazji wymienić niż mieszać.



arwam

Post autor: arwam » czw gru 31, 2009 22:45

Amynue, przewody od chłodzenia wodnego możesz połączyć i możesz też je zatkać i to zależyu tylko od Ciebie.
as olej zmień nie na połsyntetyk MOBIL'a bo półsyntetyki Mobil nma kiepskie ale zalej pełny syntetyk Mobil'a 5W50.
możesz go śmiało lać i nic sięnie będzie działo. ja już tak robiłem i nie miałem przykreych niespodzianek.
zmień najpierw turbo i potem olej. będzie wtedy widział jaki wpływ ma olej na pracę silnika.



Awatar użytkownika
Amynue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 14, 2009 09:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue » czw gru 31, 2009 23:28

arwam pisze:zalej pełny syntetyk Mobil'a 5W50.
Aktualnie krucho z pieniędzmi i chciałem kupić coś w cenie 5L/100zł max. Przy następnej wymianie jak będą pieniądze zaleje coś z najwyższej półki. Jakieś inne propozycje?
arwam pisze:zmień najpierw turbo i potem olej
Na tym co tam zostało żal go nawet odpalać, jest grubo poniżej minimum :\ Poza tym już spuszczam olej.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pt sty 01, 2010 00:14

arwam, nie no może przesadziłem, ale trochę tego oleju było... dokładnie nie wiem ile... i nie wiem ile było w IC z poprzedniego auta... chociaż po uszczelnieniu silnika dużo oleju mi nie znikało... więc może nie jest tak źle jak myślę, chociaż k14 i tak ustąpi miejsca czemuś lepszemu :P . Co myślicie o turbo z mietka... chyba to jest GT22, ale bez zmiennej geometrii łopatek :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

mikruss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt gru 02, 2008 16:45
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: mikruss » sob sty 02, 2010 14:38

Kup Motula 10w40 (orginal jest tylko w 5L) ;)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob sty 02, 2010 17:55

ja leje valvoline 10w40.
dzisiaj zalalem świeży, podłączylem egr zeby syczal przy zmianie biegu i w końcu :( a raczej dopiero wykończyłem seryjne sprzęgło od 1V więc widocznie moment sie zmienił :grin:

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 16:56 ]
marcinas1983, marcinas ja właśnie mam zamiar założyć turbo z mietka zamiast wysłużonej vnt20


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob sty 02, 2010 18:11

JABcok20, właśnie gdzieś mi się o oczy obiło, że ktoś chce zaadaptować turbo z mietka... oczywiście pewnie trzeba będzie do niego dorobić flanszę??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości