Popękana głowica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 22:20

Zalożylem reinza tylko o 0,8mm grubszą bo głowica planowana była, śruby te same. Dzieki za odp


mk4 AHF

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw gru 31, 2009 00:13

grzechu_ny pisze:...Zalożylem reinza tylko o 0,8mm grubszą bo głowica planowana była, śruby te same...
A jaki ma związek grubość uszczelki z planowaniem głowicy? Grubość uszczelki dobiera się w zależności od tego, ile wystają tłoki ponad powierzchnię bloku, a nie o ile splanowałeś głowicę. Jednym słowem odprężyłeś sobie silnik...

PS. Komplet śrub głowicy z firmy ELRING (819.824) kosztuje ok. 40zł!
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 00:32 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » czw gru 31, 2009 00:27

Tylko jak głowica była planowana to leży odrobine niżej, żeby wyrównać ta grubsza podkładka... Wytłumacz mi z tym odprężeniem silnika

[ Dodano: 30 Gru 2009 23:29 ]
I małe sprostowanie nie o 0,8mm a o 0,08


mk4 AHF

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw gru 31, 2009 00:37

Tylko jak głowica była planowana to leży odrobine niżej, żeby wyrównać ta grubsza podkładka...
grubosc uszczelki dobiera sie tak jak kolega AFN140KM, jezeli bys planowal blok (przylgnie) wtedy daje sie grubsza uszczelke

a co do srub to mogles dac nowe



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » czw gru 31, 2009 00:40

Wprowadził mnie w bład mechanik mówiąc ze cena jednej to 50zł. Mam takie pytanie czy jest możliwość podmiany tych śrób na nowe, nie odkręcając głowicy, tzn np po jednej wymieniać?


mk4 AHF

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw gru 31, 2009 00:41

grzechu_ny, Przeczytaj mojego wcześniejszego posta jeszcze raz. To, że splanowałeś głowicę nie ma żadnego znaczenia przy dobieraniu uszczelki pod głowicę! Dając grubszą uszczelkę, zwiększyłeś odległość między denkiem tłoka, a głowicą, więc automatycznie zwiększyła Ci się objętość komory spalania. Czyli silnik został odprężony - zgadza się? Niewiele, bo niewiele, ale zawsze.
Przy doborze grubości uszczelki pod głowicę mierzy się ile tłok wystaje w GMP ponad powierzchnię bloku, a nie ile głowica była planowana.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » czw gru 31, 2009 00:44

ok dzieki bede wiedział na przyszłość, ale mam nadzieje ze to 0,08mm nie wpłynie w jakimś znaczącym stopniu na prace silnika...


mk4 AHF

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw gru 31, 2009 00:44

teraz to juz nie kombinuj, ani z uszczelka ani ze srubami, wiele ludzi skreca glowice na starych szpilkach i auta jezdza choc powinno sie dac nowe, zreszta mechanik sam powinniem Ci to zasugerowac.

[ Dodano: 30 Gru 2009 23:46 ]
grzechu_ny pisze:ze to 0,08mm nie wpłynie w jakimś znaczącym stopniu na prace silnika...
"akurat zrowna sie z rozciagnietymi szpilkami" :helm:



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw gru 31, 2009 00:46

grzechu_ny pisze:...Mam takie pytanie czy jest możliwość podmiany tych śrób na nowe, nie odkręcając głowicy, tzn np po jednej wymieniać?...
Nie powinno się tego robić w taki sposób.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » czw gru 31, 2009 00:48

W takim razie zostawiam tak jak jest, dodam jeszcze tylko że przyczyną całego zamieszania był złamany zawór, spotkał sie ktoś z Was z takim czymś???
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 00:49 przez grzechu_ny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » czw gru 31, 2009 00:51

grzechu_ny, zakładaj stare śruby,mechanik dobrym dynanometrem dokreci je na 14 kg,to dużo i niezawracaj sobie głowy



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw gru 31, 2009 00:59

grzechu_ny, tak, i to w trzech takich silnikach, zawor ssacy, na trzecim cylindrze o ile pamietam



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » czw gru 31, 2009 01:03

Dokładnie 3 cylinder, który zawór too nie wiem, a szkody takie że brak słów... Dzieki za pomoc koledzy!


mk4 AHF

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości