Popękana głowica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Popękana głowica

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 15:15

Witam, miałem kilka problemów z moim golfem i w rezultacie musiałem oddać głowicę do regeneracji. Dziś mechanik ja zakłada, tylko poinformował mnie o kilku pęknięciach pomiędzy gniazdami na świece i wtrysk. Mam pytanie czy to dopuszczalne jest przy zakładaniu głowicy, w zakładzie była ona sprawdzana na szczelność i wszystko ok. Prosił bym o Waszą wypowiedź w tej sprawie



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Popękana głowica

Post autor: Haki » śr gru 30, 2009 15:34

grzechu_ny pisze:Witam, miałem kilka problemów z moim golfem i w rezultacie musiałem oddać głowicę do regeneracji. Dziś mechanik ja zakłada, tylko poinformował mnie o kilku pęknięciach pomiędzy gniazdami na świece i wtrysk. Mam pytanie czy to dopuszczalne jest przy zakładaniu głowicy, w zakładzie była ona sprawdzana na szczelność i wszystko ok. Prosił bym o Waszą wypowiedź w tej sprawie
Zależy jak głębokie są te pęknięcia - prędzej czy później znów pójdzie wszystko do remontu.
Zamiast bawić się w takie akcje - lepiej kupić zdrową głowicę - ewentualnie dać do splanowania i tyle.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 15:39

głębokośc rzedo ok 0,5cm, specjalnie dzwoniłem do firmy w której to robiłem, powiedzieli ze w vw pęknięcia są dopuszczalne, a głowica była sprawdzana na szczelność i wszystko jest ok, jak w takim razie jeździć, aby pęknięcia sie nie powiększały, pozatym ze nie dawać w palnik na zimnym silniku? Starać sie unikać wyskoich obrotów?


mk4 AHF

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr gru 30, 2009 15:43

grzechu_ny pisze:głębokośc rzedo ok 0,5cm, specjalnie dzwoniłem do firmy w której to robiłem, powiedzieli ze w vw pęknięcia są dopuszczalne, a głowica była sprawdzana na szczelność i wszystko jest ok, jak w takim razie jeździć, aby pęknięcia sie nie powiększały, pozatym ze nie dawać w palnik na zimnym silniku? Starać sie unikać wyskoich obrotów?
Nie ma takiej metody... jak ma pękać to będzie pękać, choćbyś najdelikatniej jak potrafisz jeździł... Wszystko zależy od naprężeń występujących w materiale... czyli 50/50


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 15:46

Niby mam na to rok gwarancji, tylko ciekawe kto mi pozniej zwróci za demontaż i montaż głowicy...


mk4 AHF

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr gru 30, 2009 16:13

grzechu_ny pisze:Niby mam na to rok gwarancji, tylko ciekawe kto mi pozniej zwróci za demontaż i montaż głowicy...
Dlatego lepiej się wstrzymaj kolego - poszukaj dobrej głowicy i taką montuj. Niby masz rok gwarancji - a co będzie jak za miesiąc - tydzień rozsypie Ci się to gdzieś na trasie ??


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 16:16

Tylko że ta była regenerowana w pełnym tego słowa znaczeniu, tzn wymieniałem zawory szklanki popychacze jedno gniazdo itp troche mnie to wyniosło, dlatego raczej już ja zamontuje


mk4 AHF

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr gru 30, 2009 16:26

grzechu_ny, sa dopuszczalne pekniecia miedzy zaworami, pisze nawet o tym w ksiazce, a dziwie sie ze nie zrobili tego przy "regeneracji". Glowica bedzie dzialac a zreszta dali Ci gwarancje na nia?
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 16:26 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 1 raz.



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 16:27

Tylko że to są pęknięcia w okolicy wtrysku i świecy... Mam nadzieje ze to nie robi wielkiej różnicy...


mk4 AHF

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr gru 30, 2009 16:41

to o tym nie slyszalem, miedzy zaworami jest dopuszczalne, ale skoro po "regeneracji" stwierdzili ze tak ma byc to nirch bedzie. gdzie robiles glowice?



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 16:42

We wrocławiu u Piętki, dużo osób go polecało

[ Dodano: 30 Gru 2009 15:55 ]
Jeszcze takie pytanie czy przy skręcaniu głowicy dawać nowe śruby jak pisze literatura... koszt ok 500zł czy stare mogą byc?


mk4 AHF

kemilek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 04, 2009 22:03
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: Popękana głowica

Post autor: kemilek » śr gru 30, 2009 18:27

grzechu_ny pisze:Witam, miałem kilka problemów z moim golfem i w rezultacie musiałem oddać głowicę do regeneracji. Dziś mechanik ja zakłada, tylko poinformował mnie o kilku pęknięciach pomiędzy gniazdami na świece i wtrysk. Mam pytanie czy to dopuszczalne jest przy zakładaniu głowicy, w zakładzie była ona sprawdzana na szczelność i wszystko ok. Prosił bym o Waszą wypowiedź w tej sprawie
Witam.
W silnikach tdi na bezpośrednim wtrysku norma są pęknięcia takie jak opisałeś. Większość głowic takie posiada, a jeżeli nie ma to będą mialy. Nie są one groźne w żadnym wypadku i na nic nie bedą wpływać. Sprawdzam głowice na szczelność juz 5 lat i nie miałem nigdy pękniętej głowicy od tdi, wiec nie masz się czym martwic, choć zawsze moze być ten pierwszy raz. Co do gwarancji na szczelność to róznie bywa, ale napewno nikt ci nie zwroci kasy jak za poł roku okaże sie ze przegrzałes silnik, i mogło cos sie stać z głowicą.
pozdr
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 18:34 przez kemilek, łącznie zmieniany 1 raz.



grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » śr gru 30, 2009 18:54

Wielkie dzięki kolego za wyczerpującą odpowiedz, na temperature silnika staram sie uważać, także mam nadzieje ze troche pojeżdże.


mk4 AHF

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr gru 30, 2009 21:58

sruby zakladaj stare albo jak wolisz to dobierz w sklepie metalowym o twardosci 10.9 i masz takie same jak oryginalne tyle ze za nawet nie 10% ceny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości