Golf TDI AFN proszę o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pisiek.phil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:09
Lokalizacja: Chorzów

Golf TDI AFN proszę o pomoc

Post autor: pisiek.phil » śr gru 23, 2009 18:38

Przepraszam, że zaczynam nowy temat, ale po przeczytaniu tysiąca postów i parunastu godzinach spedzonuch przy golfiku dalej mam te same objawy. po 2 godz. postoju auto nie chce zapalić 5 - 6 prób ledwością zapala a z rury widobywaja sie kłęby białego dymu około 30 sek. jak zgaszę po 1 min to odpala od tyka. Sprawdziłem świece opór 0,9 - 1 oma prąd dochodzi, filtr paliwa wymieniłem, zawór 109 wyczyszczony prąd ok. jedna sprawa mnie martwi a mianowicie, gdy chodzi na wolnych obrotach brak powietrza w wężyku przy filtrze paliwa, ale, po przegazowaniu powietrza jest trochę, (w filtrze ubywa około 50% ropy)napełniłem filtr i po paru próbach i paru napełnieniach filtra to samo powietrze w układzie i mało paliwa w filtrze. Chcę założyć zawór zwrotny na układzie paliwowym, ale najpierw proszę o opinie znawców. Nie posiadam VAGA, więc nic więcej nie jestem wstanie sprawdzić, dwa tygodnie temu jak byłem u znajomych to podłączony był do vaga i żadnego błędu a już ciężko odpalał, ale oni mieszkają, 200 kilosów więc kapa.

PS.
Jeżeli znalazłby się ktoś z okolic Chorzowa i miałby trochę czasu i sprawdzić mojego golfa byłbym ogromnie wdzięczny i na pewno zrewanżowałbym się jakoś.
Bardzo proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw gru 24, 2009 00:36

Wymieniłeś jak widzę , filtr paliwa kolego , a przypadkiem nie uszkodziłeś oringu na nim ? i stąd to powietrze ?

Jeśli paliwo się nie cofa = to zaworek nie potrzebny. Szukaj raczej przyczyny w nieszczelności układu by zlokalizować skąd pobiera to powietrze.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

pisiek.phil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:09
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: pisiek.phil » czw gru 24, 2009 09:08

Wczoraj wieczorem wymieniłem wszystkie wężyki przelewowe od wtrysków aż do pompy i dalej to samo, zastanawia mnie czy to jest normalne, aby w filtrze paliwa było tylko 50% paliwa dzisiaj sprawdzę jeszcze ten ring.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw gru 24, 2009 11:23

kup drugi filtr. często zdarza się ze maja wady fabryczne... sprawdz zaworek w filtrze i ten oring. sprawdź wężyki od pompy do filtra i dalej. u mojego taty w AAZ zasysał powietrze przez lekko sparciały wężyk. dopiero po wymianie doszliśmy do ładu z tym. sparciały lub mikro pęknięcie było w miejscu łączenia wężyka z filtrem lub od filtra dalej do baku już nie pamiętam. ale objawy były takie same. lub może przy zbiorniku sprawdź



pisiek.phil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:09
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: pisiek.phil » czw gru 24, 2009 11:59

Filtr jest już 2 większość węży jest ok. jeszcze od filtra do baku do sprawdzenia na dworze nie bardzo mam możliwości. Dzisiaj znajomy pożyczył mi vaga oto wynik
Address 01
Controller: 028 906 021 GH
Component: 1,9I R4 EDC 20SG 1425
Coding: 00002
Shop . WSC 15381
1 Fault Found:
00553 – Mass Air Flow Sensor (G70)
31 – 00 – Open or Short to Ground
Readiness: N/A
Właśnie biorę sie za czytanie na forum co to jest tylko żona trochę marudzi święta i to problem. Dzięki za zainteresowanie.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » czw gru 24, 2009 15:05

553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu powietrza - G70

zwarcie do masy. może jak filtr paliwa wymieniałeś to coś zruszyłeś albo wypiąłeś... a może coś ci się paliwo wraca? załóż zaworek... żeby to wyeliminować... obstawiam uszkodzony wężyk paliwowy. musisz szukać niestety... a może kąt wtrysku do sprawdzenia? kopci po odpaleniu?
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 15:08 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 2 razy.



pisiek.phil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:09
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: pisiek.phil » pt gru 25, 2009 09:26

Kopci jak diabli na biało ale tylko jak zapalam. Kolego damiano_mo miałes racje co do 553 naprawione uszkodzony kabelek. Co do ustawienia kontu wtrysku topiero zaczynam studiować vaga mam od znajomego ale jak się to sprawdza niemam zielonego pojęcia więc biorę się do czytania. Pozdrowienia dla wszystkich czytających i Wesołych Świąt.........

[ Dodano: 25 Gru 2009 11:08 ]
Bawiłem śię vagiem i następny błąd 00546 i czy ten błąd miże byc przyczyną że tak ciężko odpala tu proszę o pomoc bo na necie nic konkretnego narazie nie znalazłem.



arwam

Post autor: arwam » pt gru 25, 2009 13:53

pisiek.phil,

najprawdopodobniej zawieszają ci się wtryskiwacze.
załóż sobie w przewód za filtrem powietrza pompę na przewód ręczną do odpowierzania układu paliwowego i jak po odpowietrzeniu nadal Ci będzie się to samo robić z tym że jeśli powietrze idzie Ci tylko przewodem powrotnym to wtedy z całą pewnością można stwierdzić że to wieszające sie wtryskiwacze powoduję zapowietrzanie układu paliwowego.
dzieję się tak kiedy nie manurników w pompie i wtedy po zakończeniu wtryski iglica nie siada w gnieździe na skutek czego ciśnienie z cylindra wypycha paliwo i wtłacza powietrze do układu paliwowego.
przerabiałem to samo przy montażu pompy 11mm w silniku AAZ.
dopiero zamontowanie nurników uodporni układ paliwowy na zapowietrzanie po zawieszeniu się wtryskiwaczy



pisiek.phil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:09
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: pisiek.phil » pt gru 25, 2009 15:15

Pobawiłem się vagiem i jestem w szoku oto odczyt
vag 01-04-000 czyli tam gdzie mamy kąt wtrysku
1-42 2-255 3-000 4-28/40 5-093 6-193 7-075 8-154 9-137 10-09/98
czyli kąt wtrysku przestawiony powinno byc 49-51 czy mam racje
jak się to ustawia w golf 3 AFN. dalej czytać czytać.

[ Dodano: 25 Gru 2009 19:07 ]
po męczącym dniu wszystko wyjaśnione. uszkodzona rolka napinającz paseka rozrządu naszczęście przestawiła się tylko pompa wtryskowa. Mam nadzieje ze reszta jest ok Dzięki wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » sob gru 26, 2009 15:48

blisko byliśmy że kąt wtrysku bo jak miałeś wartości 0 lub bodajże 255 to znaczy że rozrząd się przestawił.

twój wcześniejszy błąd - 546 Usterka linii przesyłania danych, Usterka na linii przesyłu danych
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 15:49 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.



pisiek.phil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:09
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: pisiek.phil » pn gru 28, 2009 18:20

Masz rację kolego damiano_mo z tym kątem ale zanim opanowałem vaga to trochę mineło a co do błędów dalej walczę z tym 546 i dotego jeszcze 1117 ale wydaje mi się że ten 1117 to nic poważnego. Dzięki za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości