temperatura cieczy chłodzącej i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » wt gru 22, 2009 22:05

kompan pisze:Mi jakoś na postoju na włączonym ogrzewaniu temperatura nie spada, ale skoro wszyscy się "klepiecie po ramieniu" i mówicie, że to niedogrzewanie jest ok, to żeby Wam było lepiej to powiem, że to chyba z moim silnikiem jest coś nie tak, bo się dogrzewa do 90 stopni i taką temperaturę też dalej utrzymuje :)

Pozdro


Tobie może nie spadać.
Zauważyłem, że Ci co mają zaślepionego EGR'a mogą mieć problemy z temp. na postoju. Bo EGR otwiera zawór na jałowych jak jest sprawny. Zaś Ci co mają uszkodzony EGR, to mogą mieć go nawet otwartego podczas jazdy i szybciej się będzie nagrzewać, więc z tego ta różnica może się brać.

Druga sprawa, jak ktoś ma podniesioną moc, a szczególnie dawkę, to silnik również szybciej się będzie nagrzewać.

Trzecia sprawa, kąt wtrysku ma duży wpływ na nagrzewanie się silnika.

Takie moje spostrzeżenia.



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » śr gru 23, 2009 00:20

Fucker pisze:Zauważyłem, że Ci co mają zaślepionego EGR'a mogą mieć problemy z temp. na postoju. Bo EGR otwiera zawór na jałowych jak jest sprawny. Zaś Ci co mają uszkodzony EGR, to mogą mieć go nawet otwartego podczas jazdy i szybciej się będzie nagrzewać, więc z tego ta różnica może się brać.
EGR wymieniłem na nowy jakiś tydzień temu, bo mi membrana pękła i był niesprawny. Więc niemożliwe żeby nowy po tygodniu przestał działać.
Fucker pisze:Druga sprawa, jak ktoś ma podniesioną moc, a szczególnie dawkę, to silnik również szybciej się będzie nagrzewać.
Silnik seryjny niemodzony. Dawkę paliwa mam również seryjną.
Fucker pisze:Trzecia sprawa, kąt wtrysku ma duży wpływ na nagrzewanie się silnika.
W normie, wartość książkowa dla PD.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
rafalsl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt lut 19, 2008 16:45
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: rafalsl » śr gru 23, 2009 00:24

Jeszcze co do tego zakrywania chłodnicy to co to ma dać skoro termostat otwiera się przy 85 stopniach??


Volkswagen Golf MK4 TDI :-)

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr gru 23, 2009 00:42

rafalsl, bo przez chłodnice zimne powietrze wlatuje do silnika ochładzając go bezpośrednio. Zasłonięcie chłodnicy powinno troszkę zwiększyć prędkość nagrzewania, ale generalnie od wielu lat się raczej tego nei poleca



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » śr gru 23, 2009 10:29

kompan pisze:EGR wymieniłem na nowy jakiś tydzień temu, bo mi membrana pękła i był niesprawny. Więc niemożliwe żeby nowy po tygodniu przestał działać.
Nie piszę, że ci się uszkodził po tygodniu. Ale jak masz sprawny EGR to możesz nie mieć problemu z grzaniem na postoju. Ci co mają go zaślepionego, albo całkowicie go wyrzucili (tak jak ja), mogą mieć małe problemy z dogrzaniem na jałowych obrotach. Taka moja teoria. Bo w końcu jakiś % gorących spalin idzie spowrotem do kolektora ssącego. Więc jakieś dodatkowe ciepło jest do silnika. A przy ponad -10 każde ciepło potrzebne.

To się ciesz, że nie masz problemów. Silniki różniły się również budową, obiegiem itd.



pablosik80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 21, 2009 22:07
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: pablosik80 » śr gru 23, 2009 20:28

Panowie, ja mam MK4 SDI, od 2 lata zauważyłem, że w zimie zanim autko się nagrzeje, jest problem z ogrzewaniem.
Ale znalazłem na to sposób i myślę, że tak samo powinno być w TDI.
Najlepiej pokrętło temeparatury grzania ustawić mniej więcej po środku. Po przejechaniu kilku kilometrów ustawić je w okolice 20 po 12.
No i oczywiście trzeba pamiętać o nawiewie ustalawionym na pasażera i część kolan.
Wtedy w aucie jest najbardziej ciepło i przyjemnie.


Pablo, VW Fan

Awatar użytkownika
andrzej007
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 754
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 14:40
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: andrzej007 » pt sty 01, 2010 14:24

Witam mam problem z samochodem gdyż od pewnego czasu silnik nie osiąga swojej temperatury w czasie jazdy osiąga maksymalnie niecałe 70stopni nawet w trasach po 300 km. Stojąc w korku praktycznie w jednym miejscu przez godzinę osiąga jedynie 90stopni. Czy przyczyną tego może być zepsuty termostat? Czy przez taką jazde na niedogrzanym silniku może coś ulec uszkodzeniu??



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pt sty 01, 2010 18:06

Ja się dołącze do tematu bo mam ten sam kłopot ze swoim golfikiem jak jest tylko zimniej na dworze konkretnie z dogrzaniem samochodu.Wymieniłem juz czujnik temperatury i 2 termostaty i jest to samo więc chyba Panowie pozostaje nam się z tym pogodzic bo ten typ tak ma i tak jak napisał MariuszBurgi nic nie da kolejne wymiany termostatów i nawet w autoświecie pisali że Tdi podczas mrozów starsznie wolno sie nagrzewają.Ja mam dokładnie to samo co wy panowie jak jade prędkosciami 90-110 to autko nagrzewa sie gdzieś po 12 km do 90 stopni a ostatnio jak jechałem ok 50 km/h to auto potrafi po 30 km trasy nie dojsc do 90 stopni oczywiscie jak mam włączone grzanie w samochodzie bo jeśli wyłącze je tylko tak jak wy piszecie to o wiele szybciej się nagrzewa.A na biegu Jałowym jest to dla mnie troche dziwne gdyż według mnie jeśli auto chyci 90 stopni to powinno trzymac tą temperature a mi jednak na ogrzewaniu spadnie na to 80 stopni ale jeśli tylko rusze to wskazówka zaraz się podniesie.Dla mnie gorszą sprawą niż to że mi czasem zimno w moim Golfie jest to że auto jak nie osiąga temperatury 90 stopni na krótkich trasach to silnik jest niedogrzany i o wiele szybciej się wszystko zużywa:/
Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2010 18:07 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » sob sty 02, 2010 17:20

Andrzej 007 problemem może być termostat lub czujnik temperatury, pierwszy można sprawdzić gotując w gorącej wodzie czy się otwiera, natomiast czujnik można sprawdzić mierząc jego rezystancję:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =asc&start
Polak u mnie temp. na postoju i ogrzewaniu na maksa spada nawet do 60 stopni, ale jak jadę to ma 85-90 w zależności od prędkości i taki chyba już jest urok dieslaObrazek



kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » ndz sty 10, 2010 18:58

kompan pisze:-=RAFAL=-, ja mam silnik AXR czyli bliźniaczy z Twoim ATD i po wymianie termostatu silnik nagrzewa się do 90 stopni (na wskaźnikach) po 7km jazdy z prędkością 80-90km, lub w mieście po ok 4-5km przy średniej prędkości jazdy 30km/h. Tak mi się grzeje gdy mam wyłączone grzanie (off climatronic). Gdy włącze ogrzewanie na 20 stopni i 2 kreski na skali dmuchawy to czas grzanie się wydłuży o ok 1-2km.

Podczas jazdy wskazówka zawsze pokazuje 90 stopni, nawet jak temperatura spada do -20. Na postoju również jak się nagrzeje to temp nie spada.

Ps. I moim zdaniem takie zachowanie jest poprawne, a mówienie, że diesle tak mają i się w zimie nie dają nagrzać jest błędne.
Dokładnie tak, w 100% się zgadzam z tym co pisze kompan samochód powinien się grzać szybko i nie powinno być sytuacji, że temperatura spada na postoju, albo przy nawiewie na 1 nie dogrzeje się.
Również spotkałem się z opiniami, że diesle tak mają i już - z czym nie mogę się zgodzić, to nie polonez, gdzie można było się spodziewać wszystkiego..

kompan mam jeszcze takie pytanie do Ciebie, masz silnik AXR, czy ten silnik jest na pompowtryskiwaczach czy na wtryskach i pompie ??



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » pn sty 11, 2010 00:49

kondik pisze:kompan mam jeszcze takie pytanie do Ciebie, masz silnik AXR, czy ten silnik jest na pompowtryskiwaczach czy na wtryskach i pompie ??
AXR jest na pompowtryskiwaczach.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 175 gości