Problem z odpalaniem na mrozie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fafek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 17, 2009 19:28
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Problem z odpalaniem na mrozie

Post autor: fafek » ndz gru 20, 2009 16:47

witam mam taki problem i do końca niewiem co robic. Samochód po kilku godzianach na mrozie nie pali rozrusznik kręci około 10s poczym kontrolki gasną i koniec. aku. został sprawdzony i okazuje się że trzymie prąd i nie posiada wad. moje pytanie jest takie czy możliwy jest taki pobór prądu przez rozrusznik, ze w tak krótkim czasie rozładowuje aku. czy może wpływ mrozu na aku. lub moze jakies inne czynniki to powodują dodam ze cieply pali idealnie. proszę o rade.



Awatar użytkownika
grześ226- kosmos
szef wszystkich szefow!!!
szef wszystkich szefow!!!
Posty: 191
Rejestracja: czw maja 01, 2008 15:35
Lokalizacja: Olszynka<>Prudnik
Kontakt:

Post autor: grześ226- kosmos » ndz gru 20, 2009 16:51

moim zdaniem aku nie ma tyle pradu zeby go odpalic, sprubuj inne aku lub podladuj....



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz gru 20, 2009 17:00

Jak po 10s kręcenia kończy się akumulator to wybacz... Jak został sprawdzony... ???
Jak był ładowany.. jakie ma parametry... Próbowałeś odpalić auto przez kable rozruchowe pożyczając energię z innego akumulatora??
Aha i nie kręć tak długu rozrusznikiem :chytry: To pożeracz prądu :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » ndz gru 20, 2009 17:01

ja też mam aku które po sprawdzeniu okazło się jeszcze do jazdy, lecz ze wzgledu na swój wiek stracilo na pewno swoje wartosci i prąd rozruchowy nie jest już tak dobry jak przy nowym aku.
fafek pisze:dodam ze cieply pali idealnie

to jak go odpalasz zeby byl cieply?


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 20, 2009 17:07

poczytac o sprawności akumulatora przy niskich temp.
http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ar ... -zima.html



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » ndz gru 20, 2009 19:59

Sprawdź dokladnie aku, mialem przypadek że parametry były super przyjmował i trzymał prąd a mimo to nie odpalał silnika. Okazało się, ze prąd rozruchowy miał na poziomie 300 amperów zamiast 680



fafek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 17, 2009 19:28
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: fafek » ndz gru 20, 2009 20:28

Gebi pisze:Sprawdź dokladnie aku, mialem przypadek że parametry były super przyjmował i trzymał prąd a mimo to nie odpalał silnika. Okazało się, ze prąd rozruchowy miał na poziomie 300 amperów zamiast 680

jak sprawdzic prąd rozruchowy?



Awatar użytkownika
grześ226- kosmos
szef wszystkich szefow!!!
szef wszystkich szefow!!!
Posty: 191
Rejestracja: czw maja 01, 2008 15:35
Lokalizacja: Olszynka<>Prudnik
Kontakt:

Post autor: grześ226- kosmos » ndz gru 20, 2009 22:52

czyli tak jak pisalem wyzej wym,ien aku lub podladuj i wtedy sprobuj czy zapali. jednak aku w taka pogode dostaje bo dupi... :bigok:



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz gru 20, 2009 23:09

A ja miałem dziś taką przygodę. Podjechałem do Narzeczonej i tradycyjnie na herbatkę wpadłem. Po jakiś 5 godzinach, wsiadam do auta (-19 na polku), przekręcam kluczyk, kontrolki gasną, czekam sobie jeszcze z minutkę, chcę odpalić auto a tu nawet rozrusznik nie kręci. Kilka razy tak zrobiłem i efekt ten sam. Poszedłem z powrotem do domu, po paru minutach wracam i wynik ten sam. Próbuje raz jeszcze i auto odpaliło. Dodam, że akumulator zmieniłem zaraz po kupnie auta, tj jakoś w marcu tego roku, bo miał 7 latek. Rozrusznik miałem regenerowany, z uwagi na nieodbijający bendinks. Jutro ramo sprawdze jeszcze ładowanie miernikiem, bo nie wiedzieć czemu zapaliła mi sie kontrolka ABS i tym samym nie mam tego systemu. Zacznę od aku, a jak będzie OK to wieczorem VAG.



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » ndz gru 20, 2009 23:11

Toledziak pisze:przekręcam kluczyk, kontrolki gasną, czekam sobie jeszcze z minutkę
Troche odbiegne od tematu ale na co to czekanie? Żeby świece sobie stygły?


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz gru 20, 2009 23:19

Nie no z tą minutą to przesadziłem, w każdym razie chwilkę poczekałem żeby się nagrzały, ale i tak rozrusznik nie ruszył kołem zamachowym.



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » ndz gru 20, 2009 23:33

Aby nie tworzyć kolejnego tematu podłączę się do istniejącego jeśli założyciel nie będzie miał nic przeciwko ? :bajer:
Mam dość nietypowy problem otóż mój golf II przed wczoraj nie chciał za chorobę odpalić dość długo kręciłem z przerwami rozrusznikiem aż wreszcie zapalił. Wyglądało,tak jak by się rozrusznik gdzieś przywiesił przekręcam stacyjkę grzejąc świeczki i zakręcił dwa razy góra i lipa. Jak odpalił to już mu przeszło jak ręką odjąć. Akumulator to dwu miesięczna Centra Futura 72Ah z prądem rozruchowym 720A aku nowe więc o co kaman ? :helm: Pojechałem z tym tematem do mechanika (czekając dość długo na swoją kolejkę auto stało na dworze cały czas) a tam był kilka naści razy odpalany i gaszony i beż zarzutu. Zostawiłem go na noc jeszcze mroźniejszą niż ta po której nie odpalił ugadany z mechanikiem że trzeba się rozrusznikowi przyjrzeć (gdyż sprawdziliśmy prąd przy rozruchu auta i jest ok) jak nie odpalił a tu niespodzianka bez zarzutu zapalił :panna: Dziś z ciekawości go chciałem sprawdzić i znowu parę razu musiałem go kręcić aby odpalił. O co chodzi nie pojmuję :blush: Ciekawe jak jutro bo dziś też mocno mrozi Panowie macie jakieś pomysły o co tu biega ? Czyżby ten rozrusznik był aż tak "kapryśny" ? Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi.



fafek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 17, 2009 19:28
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: fafek » ndz gru 20, 2009 23:35

no a po nastepnych próbach zapalil? to jaki jest powod gasnących kontrolek, bo zeby pozniej odpalic to wynika ze prad w aku jest



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 20, 2009 23:50

Akumulator...
Wydatek energetyczny akumulatora maleje wraz ze spadkiem temperatury.Rośnie jego opór wewnętrzny i tym samym oddaje mniej prądu.
Aby oddał więcej to trzeba go pobudzić ale nie na maxa.Wystarczy włączyć światła na minutę, góra dwie.Chwilę odczekać(ok.minuty) po ich zgaszeniu(stabilizacja) i próbować startu.
To właśnie przeszedł kolega pakero - sam sobie też i odpowiedział(nie wiedząc) - wyciągnięcie wniosku z tego zdarzenia.
Pobudzić akumulator... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości