Jest daleko od OKdamian-ppp pisze:Powód do obaw, skoro ma ponad 200 000 km na szfie, czy jest jak najbardziej ok?
Trudno i nierówno pali na zimnym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Trochę przesadziłem z tym czasem kręcenia... Dziś rano było -14 stopni, przy odpalaniu liczyłem dokładnei ile kręce... Tak więc silnik odpalił po ok 3 może 4 sekundach... Przy okazji zauważyłem małą chmurkę dymu, a po adpaleniu trochę nim telepało, więc któraś świeca odmawia posłuszeństwa... Swoją drogą trochę szybko padła, bo wymieniałem je jakieś 50 000 km temu...
kolego właśnie 40-46 jest idalnym ustawieniem przy 90st według vag-a, tak pali ciut lepiej na 51 czyli wcześniejszym wtrysku, ale to nie jest prawidłowe rozwiązanie.Fahoo pisze:masa1988,to nie normaKat ma w normie 40-46.
norma to 51 popraw i obserwuj
u mnie przy 38 pali od strzała.
[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 10:35 ]
mówisz o korekcjach na vagu?damian81Z pisze:piter_s, pokazal spadek kompresji mial przedzialy na wykresie od 2,00 do 3,00 ze tyle powinno byc jak jest wszystko ok a u mnie bylo -2,00 ,on nie pokazuje stopnia sprezania
[ Dodano: 17 Gru 2009 22:54 ]
Quattro_S2, placilem 70zl (nie w aso)
jak tak to nie jest to podstawa żeby stwierdzić słabsze ciśnienie sprężania, korekcje mogą być złe tak samo przy lejącym wtryskiwaczu czy słabej pompie.
najpewniejszy sposób to pomiar ciśnienia sprężania manometrem.
piter_s, odpal tdi-timing wybierz swoj silnik i zobacz sam gdzie wypada kąt
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 12:45 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
no właśnie wypada na 46 na wykresie idealnie, a uwierz mi że 5st przyśpieszenie kąta nie robi różnicy, mowa o 20 30 st to tak, miałem auta co miały po 20st i paliły w mrozy.Fahoo pisze:piter_s, odpal tdi-timing wybierz swoj silnik i zobacz sam gdzie wypada kąt
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno
- Hubson1705
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob gru 19, 2009 18:59
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
Witam Panowie, mam podobny problem ze swoim golfem III 1.9 TDI 90 PS 94 rok.
Otóż, przy niższych temperaturach rano autko ma strasznie ciężko odpalić. Muszę go "chechłać" przez długi czas (szczególnie przy tak wysokich mrozach jakie mamy obecnie) i on wtedy zaskoczy, ale tylko bujnie całym autem i zaraz zgaśnie. I tak kilka razy pod rząd i wtedy odpali, ale trzęsie nim niemiłosiernie i nierówno pracuje. Oczywiście przed odpaleniem kilka razy podgrzewam świece.
Kolejna sprawa po odpaleniu puszcza wielką chmurę z tłumika szaro-niebieskiego dymu dotąd aż się troszkę nie rozgrzeje.
Ubywa mi sporo oleju, od września dolałem do niego coś około 4 litrów. w ciągu miesiąca robiłem około 1000 km. Także praktycznie co jakieś 2, 3 tygodnie robiłem dolewkę oleju znaczną lub mniej znaczną.
Wydaje mi się, że może to być wina turbiny, ponieważ zdjąłem doloty i w nich był olej. A ponadto teraz po 3 miesiącach jazdy samochód podczas przyspieszania tak jakby traci moc, robi się przymulony.
Wymieniłem w nim filtr paliwa, ponieważ przerywał mi przy 2500 - 3000 obrotów. Przez pewien czas było ok z tym przerywaniem, lecz niestety znów się odnowiło, także podejrzewam, że może to być wina pompy paliwa.
I na deser jeszcze jeden problem związany z szarpaniem przy przyspieszaniu z niskiej prędkości na wyższym biegu. Np na 4 z 60km/h. Czyżby przegub??
Wiem, wiem kupiłem skarbonkę ale nie sprzedam go w takim stanie, bo stracę wiele, nikt go ode mnie nie kupi, a też nie chcę stosować jakiś giełdowych trików, tylko po to aby pozbyć się problemu i kogoś wsadzić na minę
Proszę o pomoc jakieś konkretne diagnozy??
p.s. przez ostatnie 3 dni praktycznie nie odpalałem go, ponieważ szkoda mi go tak męczyć przez 15 minut, a wiadomo, że to też nie jest dobre rozwiązanie
Otóż, przy niższych temperaturach rano autko ma strasznie ciężko odpalić. Muszę go "chechłać" przez długi czas (szczególnie przy tak wysokich mrozach jakie mamy obecnie) i on wtedy zaskoczy, ale tylko bujnie całym autem i zaraz zgaśnie. I tak kilka razy pod rząd i wtedy odpali, ale trzęsie nim niemiłosiernie i nierówno pracuje. Oczywiście przed odpaleniem kilka razy podgrzewam świece.
Kolejna sprawa po odpaleniu puszcza wielką chmurę z tłumika szaro-niebieskiego dymu dotąd aż się troszkę nie rozgrzeje.
Ubywa mi sporo oleju, od września dolałem do niego coś około 4 litrów. w ciągu miesiąca robiłem około 1000 km. Także praktycznie co jakieś 2, 3 tygodnie robiłem dolewkę oleju znaczną lub mniej znaczną.
Wydaje mi się, że może to być wina turbiny, ponieważ zdjąłem doloty i w nich był olej. A ponadto teraz po 3 miesiącach jazdy samochód podczas przyspieszania tak jakby traci moc, robi się przymulony.
Wymieniłem w nim filtr paliwa, ponieważ przerywał mi przy 2500 - 3000 obrotów. Przez pewien czas było ok z tym przerywaniem, lecz niestety znów się odnowiło, także podejrzewam, że może to być wina pompy paliwa.
I na deser jeszcze jeden problem związany z szarpaniem przy przyspieszaniu z niskiej prędkości na wyższym biegu. Np na 4 z 60km/h. Czyżby przegub??
Wiem, wiem kupiłem skarbonkę ale nie sprzedam go w takim stanie, bo stracę wiele, nikt go ode mnie nie kupi, a też nie chcę stosować jakiś giełdowych trików, tylko po to aby pozbyć się problemu i kogoś wsadzić na minę
Proszę o pomoc jakieś konkretne diagnozy??
p.s. przez ostatnie 3 dni praktycznie nie odpalałem go, ponieważ szkoda mi go tak męczyć przez 15 minut, a wiadomo, że to też nie jest dobre rozwiązanie
- Hubson1705
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob gru 19, 2009 18:59
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
jeszcze moglbys odpiac odme ktora wchodzi do dolotu powietrza za przeplywomierzem do sprezarki i sprawdz czy oleju tamtedy niewpycha do turbiny
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 22:27 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości