Trudno i nierówno pali na zimnym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt gru 18, 2009 01:36

damian-ppp pisze:Powód do obaw, skoro ma ponad 200 000 km na szfie, czy jest jak najbardziej ok?
Jest daleko od OK


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » pt gru 18, 2009 11:32

Trochę przesadziłem z tym czasem kręcenia... Dziś rano było -14 stopni, przy odpalaniu liczyłem dokładnei ile kręce... Tak więc silnik odpalił po ok 3 może 4 sekundach... Przy okazji zauważyłem małą chmurkę dymu, a po adpaleniu trochę nim telepało, więc któraś świeca odmawia posłuszeństwa... Swoją drogą trochę szybko padła, bo wymieniałem je jakieś 50 000 km temu...



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt gru 18, 2009 11:49

Ja zmieniłem swiece na nówki ,bo tez moim zdaniem długo kręcił-nie pomogło
-poprawiłem kąt wtrysku i dawke i pali elegancko


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob gru 19, 2009 11:32

Fahoo pisze:masa1988,
Kat ma w normie 40-46.
to nie norma
norma to 51 :chytry: popraw i obserwuj
kolego właśnie 40-46 jest idalnym ustawieniem przy 90st według vag-a, tak pali ciut lepiej na 51 czyli wcześniejszym wtrysku, ale to nie jest prawidłowe rozwiązanie.

u mnie przy 38 pali od strzała.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 10:35 ]
damian81Z pisze:piter_s, pokazal spadek kompresji mial przedzialy na wykresie od 2,00 do 3,00 ze tyle powinno byc jak jest wszystko ok a u mnie bylo -2,00 ,on nie pokazuje stopnia sprezania

[ Dodano: 17 Gru 2009 22:54 ]
Quattro_S2, placilem 70zl (nie w aso)
mówisz o korekcjach na vagu?
jak tak to nie jest to podstawa żeby stwierdzić słabsze ciśnienie sprężania, korekcje mogą być złe tak samo przy lejącym wtryskiwaczu czy słabej pompie.

najpewniejszy sposób to pomiar ciśnienia sprężania manometrem.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob gru 19, 2009 12:42

piter_s, odpal tdi-timing wybierz swoj silnik i zobacz sam gdzie wypada kąt
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 12:45 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob gru 19, 2009 18:43

Fahoo pisze:piter_s, odpal tdi-timing wybierz swoj silnik i zobacz sam gdzie wypada kąt
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno
no właśnie wypada na 46 na wykresie idealnie, a uwierz mi że 5st przyśpieszenie kąta nie robi różnicy, mowa o 20 30 st to tak, miałem auta co miały po 20st i paliły w mrozy.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob gru 19, 2009 19:41

piter_s pisze:5st przyśpieszenie kąta nie robi różnicy, mowa o 20 30 st to tak
Dobrze mówi "polać mu". Ja ustawiłem na 60 celowo bo lepiej silnik pracuje, nie wiem czy to wina 216-stek ale słyszę i czuję że jest lepiej niż przy 50.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hubson1705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 19, 2009 18:59
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: Hubson1705 » sob gru 19, 2009 21:56

Witam Panowie, mam podobny problem ze swoim golfem III 1.9 TDI 90 PS 94 rok.
Otóż, przy niższych temperaturach rano autko ma strasznie ciężko odpalić. Muszę go "chechłać" przez długi czas (szczególnie przy tak wysokich mrozach jakie mamy obecnie) i on wtedy zaskoczy, ale tylko bujnie całym autem i zaraz zgaśnie. I tak kilka razy pod rząd i wtedy odpali, ale trzęsie nim niemiłosiernie i nierówno pracuje. Oczywiście przed odpaleniem kilka razy podgrzewam świece.
Kolejna sprawa po odpaleniu puszcza wielką chmurę z tłumika szaro-niebieskiego dymu dotąd aż się troszkę nie rozgrzeje.
Ubywa mi sporo oleju, od września dolałem do niego coś około 4 litrów. w ciągu miesiąca robiłem około 1000 km. Także praktycznie co jakieś 2, 3 tygodnie robiłem dolewkę oleju znaczną lub mniej znaczną.
Wydaje mi się, że może to być wina turbiny, ponieważ zdjąłem doloty i w nich był olej. A ponadto teraz po 3 miesiącach jazdy samochód podczas przyspieszania tak jakby traci moc, robi się przymulony.
Wymieniłem w nim filtr paliwa, ponieważ przerywał mi przy 2500 - 3000 obrotów. Przez pewien czas było ok z tym przerywaniem, lecz niestety znów się odnowiło, także podejrzewam, że może to być wina pompy paliwa.
I na deser jeszcze jeden problem związany z szarpaniem przy przyspieszaniu z niskiej prędkości na wyższym biegu. Np na 4 z 60km/h. Czyżby przegub??

Wiem, wiem kupiłem skarbonkę :grrr: ale nie sprzedam go w takim stanie, bo stracę wiele, nikt go ode mnie nie kupi, a też nie chcę stosować jakiś giełdowych trików, tylko po to aby pozbyć się problemu i kogoś wsadzić na minę

Proszę o pomoc :grin: jakieś konkretne diagnozy??

p.s. przez ostatnie 3 dni praktycznie nie odpalałem go, ponieważ szkoda mi go tak męczyć przez 15 minut, a wiadomo, że to też nie jest dobre rozwiązanie



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob gru 19, 2009 22:09

VAG, kompresje sprawdz, olej w rurach intercoolera jest?


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
Hubson1705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 19, 2009 18:59
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: Hubson1705 » sob gru 19, 2009 22:20

na vagu byłem ale nic nie pokazał,
muszę jeszcze umówić się na sprawdzenie właśnie kompresji

tak, jest



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob gru 19, 2009 22:25

jeszcze moglbys odpiac odme ktora wchodzi do dolotu powietrza za przeplywomierzem do sprezarki i sprawdz czy oleju tamtedy niewpycha do turbiny
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 22:27 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz gru 20, 2009 11:46

hubson1705
powiedz jaki masz kąt na vag-u i korekcje w 013
po pomiarze ciśnienia sprężania wszystko się wyjaśni.



Porfiry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt sie 07, 2009 15:47
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Porfiry » ndz gru 20, 2009 15:18

Witam,
Dzisiaj rano przy temp -13C odpaliłem auto.. musiałem kręcić z 3 sekundy i przez chwile nierówno pracował silnik ii trochę puścił ciemnego dymka... Później było wszystko ok... Całe zdarzenie trwało z 10sekund..

Jest się czymś przejmować? trzeba grzebać przy wtryskach?

A... mam chipa..



Awatar użytkownika
szu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt wrz 18, 2009 23:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szu » śr gru 23, 2009 23:42

Po Nowym Roku umowiony jestem na diagnostyke, jakos wroclawski RS Serwis nie przekonal mnie po wymianie oleju (moze malo zarabiaja :helm:). Gosciu na telefonie z Miedzyrzeckiej bardziej kumaty niz z RS, pozartowali, zyczyli wesolych swiat i ok. Po swietach zobaczymy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości