[MK4 TDI PD]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

[MK4 TDI PD]

Post autor: pushpush » sob gru 19, 2009 15:57

Witam. Silnik to 1.9 tdi 101 KM PD, 2001 rok

Od kiedy chwycił w górach ostry mróz mam wrażenie, że to auto nie ma ochoty sie w ogole ruszać.

Problemy:

1) Silnik ledwo odpala. Rozumiem, że jest słaby akumulator, ale takigo czegoś jeszcze nie widziałem. W poprzednim tdi jaki miałem (rover 220 SDI/TDI 105 KM) silnik odpalał na mrozie całkiem inaczej. Miałem tam wszystkie świece żarowe do wymiany a i tak odpalał lepiej. Słychać było cyt cyt cyt z rozrusznika i silnik odpalał z wyższymi troche obrotami (około 1000). Z wydechu szły białe dymy.
Tu jest tak, żę silnik odpala jakby ktos na popych go brał, takie wiecie, ospałe krecenie (nie słychac rozrusznika). Co dalej. Gdy odpali idą brązowo czarne dymy i, czego boje sie najbardziej, przez 15 sekund strasznie szarpie silnikiem i jest głośny. No jak w jakimś mega starym klekocie. Mechanik mówi, ze albo paliwo lipne albo których pompowtryskiwacz się wiesza.
Co sądzicie, jaki może być powód? Jak jest ciepło to w sumie też silnikiem troche szarpie (ale duzo mniej).

2) Czy to możliwe ze mi zamarza olej w skrzyni biegów? Im zimniej, tym biegi gorzej wchodzą. Dwójka zawsze zgrzyta. Gdy auto sie zagrzeje choć troche problem znika.


I pytanie dodatkowe:
jak często "dmuchać/czyścić" turbo krecąc wyżęj? Da sie jakoś to określić? Np. raz na 100 km przez 20 sekund pod czerwone pole wystarczy?


z góry dzieki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » sob gru 19, 2009 16:05

Podepnij auto pod vaga,a kręcić to najlepiej na jakąś obwodnicę wypaść i na V-tym biegu przegonić auto lub na dwójce,trójce pod 4kk


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » sob gru 19, 2009 16:19

ale jak często to robić?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » sob gru 19, 2009 16:22

Wystarczy,że raz na tydzień go tak zakręcisz i starczy,a przeważnie do jakich obrotów go wkręcasz i masz gdzie podpiąć auto pod vaga?????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MK4 TDI PD]

Post autor: Haki » sob gru 19, 2009 18:36

pushpush pisze:Witam. Silnik to 1.9 tdi 101 KM PD, 2001 rok

Od kiedy chwycił w górach ostry mróz mam wrażenie, że to auto nie ma ochoty sie w ogole ruszać.

Problemy:

1) Silnik ledwo odpala. Rozumiem, że jest słaby akumulator, ale takigo czegoś jeszcze nie widziałem. W poprzednim tdi jaki miałem (rover 220 SDI/TDI 105 KM) silnik odpalał na mrozie całkiem inaczej. Miałem tam wszystkie świece żarowe do wymiany a i tak odpalał lepiej. Słychać było cyt cyt cyt z rozrusznika i silnik odpalał z wyższymi troche obrotami (około 1000). Z wydechu szły białe dymy.
Tu jest tak, żę silnik odpala jakby ktos na popych go brał, takie wiecie, ospałe krecenie (nie słychac rozrusznika). Co dalej. Gdy odpali idą brązowo czarne dymy i, czego boje sie najbardziej, przez 15 sekund strasznie szarpie silnikiem i jest głośny. No jak w jakimś mega starym klekocie. Mechanik mówi, ze albo paliwo lipne albo których pompowtryskiwacz się wiesza.
Co sądzicie, jaki może być powód? Jak jest ciepło to w sumie też silnikiem troche szarpie (ale duzo mniej).

2) Czy to możliwe ze mi zamarza olej w skrzyni biegów? Im zimniej, tym biegi gorzej wchodzą. Dwójka zawsze zgrzyta. Gdy auto sie zagrzeje choć troche problem znika.


I pytanie dodatkowe:
jak często "dmuchać/czyścić" turbo krecąc wyżęj? Da sie jakoś to określić? Np. raz na 100 km przez 20 sekund pod czerwone pole wystarczy?


z góry dzieki za odpowiedzi
Ad 1. masz coś nie halo w silniku - może pompa , może pompo-wtryski - zrób jak kolega napisał . Podepnij pod VAG i zrób test statyczny i dynamiczny autka ( jak zrobić - znajdziesz w SZUKAJCE )

Ad 2. Jak wiesz - i chodziłeś -chodzisz do szkoły olej to ciecz - więc pod wpływem temperatur zmienia swoje właściwości i stan skupienia. Przy tych mrozikach jakie mamy - nie zamarznie - ale robi się na tyle gęsty by biegi ciężko Ci wchodziły.
Polecam przy mrozach - odpalić autko - wyłączyć nadmuchy i niech sobie pochodzi spokojnie do 10min. Pamiętaj by na zimnym silniku nie przekraczać 2-2.5 tys obrotów. Tdi tego nie lubi.

Ad 3. Jak nie są zapieczone kierownice w turbinie , to tak jak wyżej - raz w tygodniu - 3-3.5 tys i będzie ok. Pamiętaj tu również by auto miało swoją temperaturkę czyli na budziku 90 stopni woda.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » sob gru 19, 2009 19:28

Nie wiem jak definiujecie skrót myślowy "vag". Mój mechanik ma komputer ale jeśli "vag" jest tylko do silników grupy VAG to nie bedzie dobry, bo tamten jest uniwersalny. Typowego serwisu VAG w mojej mieścinie nie ma. To bardzo zła wiadomość, że któryś z pompowtrysków szwankuje, bo są strasznie drogie - prawda?

O zasadach używania tdi wiem już troche, także ten problem z głowy. Przeważnie używam obrotów miedzy 1,5 a 2,3, nie wyżej. Staram się raz na 100 km przeciągnąć ze 2 biegi do czerwonego pola.
Miałem już czyszczoną turbine po poprzednim właścicielu - który jeździł jeszcze bardziej "dziadkowato" niż ja.

Co do oleju w skrzyni. Czy możliwe jest, że przez to że mam wybitnie lipny ten olej sie tak dzieje? Kolegom w autach również biegi gorzej chodzą na mrzach ale nie do tego stopnia. Mi nawet jak nie ma mrozów dwójka na zimnym silniku za pierwszym razem zawsze chrupnie.

Ide poczytać o teście dynamicznym i statycznym;-)


dzieki



ps buuu nie moge nic znaleźć, dziwna jest ta szukajka na tym forum
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 19:30 przez pushpush, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » sob gru 19, 2009 21:33

vag to ogółem komputer,może być ten co ma mechanik tylko oprogramowanie do aut z grupy vag musi być


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz gru 20, 2009 00:16

pushpush pisze: ps buuu nie moge nic znaleźć, dziwna jest ta szukajka na tym forum


Słabo szukałeś :bajer: a SZUKAJKA jak najbardziej ok


DYNAMICZNY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91005

Reszty szukaj :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » ndz gru 20, 2009 12:15

ok czyli do tych testów potrzebny komputer, spróbuje coś zorganizować ale bedzie ciezko

a jeszcze jedno pytanie: co sądzicie o tych płynach, które dolewa się do oleju napędowego? Niby to ma przeczyszczać pompo wtryskiwacze itp, bezpieczne to jest?



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » ndz gru 20, 2009 12:25

Niby to ma przeczyszczać pompo wtryskiwacze itp, bezpieczne to jest?
Jedni są za tym,a inni przeciw...Lej dobre paliwo i nie będziesz miał problemów,jak chcesz coś takiego kupywać to tylko to co jest na rynku USA,bo u nas to są tak jakby gorsze produkty...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
pushpush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 14, 2009 15:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pushpush » ndz gru 20, 2009 13:25

No włąśnie mam to już w domu. Było lane do drugiego auta w domu - opel astra 1.9 cdti 150 KM 2005 rok. Zastanawiam się, czy nie spróbować tego z golfem.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » ndz gru 20, 2009 13:36

Możesz spróbować tylko odpowiednią ilość wlej./..


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 244 gości