Temperatura paliwa a praca i moc silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Temperatura paliwa a praca i moc silnika

Post autor: piori » pt gru 18, 2009 22:28

Witam,
Mam pytanie odnośnie wpływu działania podgrzewacza przedstawionego na rysunku na pracę i żywotność silnika.

Obrazek

Zasada działania oczywista, ciepły płyn chłodniczy ogrzewa przepływające paliwo. Jak wiadomo płyn ma temperaturę (przy rozgrzanym silniku) ok. 90 st.
Zastanawiam się czy wysoka temperatura (szczególnie latem) tak ogrzanego paliwa może jakoś niekorzystnie wpłynąć na pompę wtryskową, wtryskiwacze lub sam silnik?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt gru 18, 2009 22:35

piori pisze:Mam pytanie odnośnie wpływu działania podgrzewacza przedstawionego na rysunku na pracę i żywotność silnika.
W nowych silnikach TDI raczej chłodzi się paliwo :bajer:



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » sob gru 19, 2009 00:45

Jezdze na podobnym podgrzewaczu już ponad rok i nic sie nie dzieje, tylko w mk1 regulacja temperatury wewnątrz samochdu jest poprzez zawór na przewodzie doprowadzajacym płyn do nagrzewnicy, więc latem nie grzeje. W mk2 i wyżej gorący płyn idzie cały czas na nagrzewnicę.
bongo pisze:W nowych silnikach TDI raczej chłodzi się paliwo
Właśnie :chytry: dlaczego, w sumie ciepły ON powinien się lepiej spalać?
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 01:35 przez anaba255, łącznie zmieniany 1 raz.



GrzesTM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 19, 2009 21:38
Lokalizacja: Tczew (pom)

Post autor: GrzesTM » sob gru 19, 2009 01:30

zimne paliwo powinno chlodzic wtryski, a audi A3 1.9TDI 2008 jest spora chlodnica paliwa


.:.:.:.:.:.:.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob gru 19, 2009 01:35

piori, zbędny gadżet, u siebie masz coś takiego, a nawet lepiej, bo podgrzewany jest cały filtr i paliwo w baku :) Jest to dodatkowo znacznie prostsze urządzenie i kosztuje 5zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości