Witam,
Mam pytanie odnośnie wpływu działania podgrzewacza przedstawionego na rysunku na pracę i żywotność silnika.
Zasada działania oczywista, ciepły płyn chłodniczy ogrzewa przepływające paliwo. Jak wiadomo płyn ma temperaturę (przy rozgrzanym silniku) ok. 90 st.
Zastanawiam się czy wysoka temperatura (szczególnie latem) tak ogrzanego paliwa może jakoś niekorzystnie wpłynąć na pompę wtryskową, wtryskiwacze lub sam silnik?
Temperatura paliwa a praca i moc silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Jezdze na podobnym podgrzewaczu już ponad rok i nic sie nie dzieje, tylko w mk1 regulacja temperatury wewnątrz samochdu jest poprzez zawór na przewodzie doprowadzajacym płyn do nagrzewnicy, więc latem nie grzeje. W mk2 i wyżej gorący płyn idzie cały czas na nagrzewnicę.
Właśnie dlaczego, w sumie ciepły ON powinien się lepiej spalać?bongo pisze:W nowych silnikach TDI raczej chłodzi się paliwo
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 01:35 przez anaba255, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości