grzanie świec!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt gru 18, 2009 21:36

bendinks czy jak to sie pisze :)



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » pt gru 18, 2009 23:45

djmatys pisze:bendinks
bendiks też mógłby być przyczyną ale dziś sprawdzałem i w ogóle nie dochodzi prąd po przekręceniu kluczyka na "rozruch".
rozrusznik wykluczam, ten problem według mnie siedzi w sterowaniu rozrusznikiem. jutro rozgrzebę jeszcze stacyjkę, może to ją coś boli?! okaże się:)



Awatar użytkownika
rafalsl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt lut 19, 2008 16:45
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: rafalsl » pt gru 18, 2009 23:56

Mój AHF też dziwnie pali. Musi zakręcić chwilkę i potem odpali ale na raty. Świece grzeją wszystkie. Ciepły pali normalnie ale też musi chwilkę zakręcić. To pewnie wina tej dawki startowej i ochrony dwumasa ale to, że zimny przy odpalaniu tak kuleje to nie wiem.


Volkswagen Golf MK4 TDI :-)

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob gru 19, 2009 00:44

Steinway pisze:po co maja grzać jak silnik jest zapalony.... ?!?
Po to żeby była mniejsza emisja NoX itp. jest to afterglow tzw. czyli dogrzewanie komory spalania. Według moich obserwacji z VAGiem trwa ok. 60 sekund. Dzisiaj sam byłem zdziwiony bo miałem dzień wolny i auto odpaliłem po 24 godzinach i z dziesięć sekund chodził jak sieczkarnia, nierówno jakby na 3 gary tylko. Chyba pora wymienić świeczki jeszcze w obecnym aucie nie zmieniałem ale w MK3 1Z przyniosło efekty. Z drugiej strony koleś ma A4 2002r ASZ i te same objawy a świece zmieniał w zeszłym miesiącu.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » sob gru 19, 2009 01:29

ja wymieniałem świece. miałem jak sie okazało 4 spalone. a mimo to przy -26 i nie odpalany przez 3 doby odpalił tyle ze za 2 razem.... świece grzały tzn kontrolka swieciła tak z 3 sekundy i w zakresie od +4 do _ nieskończoności palił ale kulawo chodził przez kilka sekund. a teraz jak ma nowe świece to na mrozie tak jak u nas było -16 świece grzały około 5-6 sekund i odpalił idealnieod strzała lepiej niz na ciepłym. ahh... no i jeszcze kąt wtrysku do kontroli
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 01:30 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt sty 08, 2010 00:34

u mnie dziś też w końcu zawitały nowe świece.. i pali idealnie :) 3 były spalone i przy -20 odpalał za 2 razem.. ale odpalał.. sam byłem w szoku :helm:



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Świece

Post autor: ZbyszekGolf » pt sty 08, 2010 00:59

Witam sprawdz swiece żarowe i czy dochodzi do nich prąd a następnie filtry paliwa powietrza
jak nie będzie dochodził prąd to proponuje wymienić przekaznik świec zarowych



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz sty 10, 2010 15:55

u mnie tez palil przy najwiekszych mrozach za 2 razem i sie okazalo ze 3 swiece byly spalone, a 4 na wykonczeniu


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz sty 10, 2010 22:55

ja powiem wam coś ciekawego.... :green_fuck: :green_fuck:

Cieżko, mozolnie... ale odpalał mi nawet jak niedawno było -15*. W końcu nazbierałem troche $$ i kupiłem filtry powietrza, paliwa i do tego świece Bosh.

Co się okazało przy wymianie ?! 4 spalone... hahahah i kto mi to wytłumaczy jakim cudem odpalał ??



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz sty 10, 2010 22:58

mi powiedzieli, że skoro praktycznie swiece wszystkie byly martwe a mimo to zapalal to znaczy ze silnik jest w bardzo dobrym stanie i ma dobra kompresje
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 22:58 przez zajac, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz sty 10, 2010 23:01

zajac pisze:silnik jest w bardzo dobrym stanie
jedyne "naukowe" wytłumaczenie tego faktu :) choć i tak nie prawdopodobne :)

Dzisiaj założyłem nowe świeczki. Na ciepłym odpalał od strzała. A ciekawe jak jutro rano będzie :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 23:02 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn sty 11, 2010 00:52

barbiq pisze:djmatys napisał/a:
bendinks

bendiks też mógłby być przyczyną ale dziś sprawdzałem i w ogóle nie dochodzi prąd po przekręceniu kluczyka na "rozruch".
rozrusznik wykluczam, ten problem według mnie siedzi w sterowaniu rozrusznikiem. jutro rozgrzebę jeszcze stacyjkę, może to ją coś boli?! okaże się:)
Kostka w stacyjce do wymiany nie zaden bendix



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn sty 11, 2010 01:21

zajac pisze:to znaczy ze silnik jest w bardzo dobrym stanie i ma dobra kompresje
dokładnie.. głównie chodzi o to, żeby przy sprężaniu powietrza nigdzie ono nie uciekało.. tylko jak najbardziej się sprężyło i szybko nagrzewało do temperatury która powoduje samozapłon
Więc wychodzi na to, że mamy zdrowiutkie silniki.. nic tylko się cieszyć ;) ja się cieszę, że nie porwałem się na wymianę aku, bo już miałem taki zamiar :P



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » wt sty 12, 2010 19:22

EnJoy pisze:że nie porwałem się na wymianę aku,
Też myślałem że nie kręci na tyle mocno żeby łatwo odpalił, nawet chciałem wymienić bo mam inny nowy zapasowy, ale okazało się że śruba która go trzyma do podłużnicy jest objechana i nie da się jej wykręcić :) Pozostało reanimować ten co mam w aucie :) Odkręciłem korki, i weszło ponad litr wody :) Od tej pory kręci lepiej i przy rozruchu napięcie spada tylko do 10.5V z 13:) Tak więc nie ma źle :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 242 gości