Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DjCobretti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 19:51
Lokalizacja: Warszawa

Automatyczne ssanie zbyt późno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: DjCobretti » czw gru 17, 2009 17:48

Witam...Mam taki problem że gdy uruchamiam silnik to ssanie włacza sie dopiero bo jakis 6-8 sekundachy...W tym czasie sa bardzo niskie obroty i samochodem trzęsie...nastepnie ssanie sie włacza i jest po kłopocie ale przez to ma gorzej z odpaleniem...Jaka jest przyczyna
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 12:29 przez DjCobretti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Re: Automatyczne ssanie zbyt puźno sie załacza...1.9 AAZ

Post autor: vision » czw gru 17, 2009 18:09

DjCobretti pisze:Witam...Mam taki problem że gdy uruchamiam silnik to ssanie włacza sie dopiero bo jakis 6-8 sekundachy...W tym czasie sa bardzo niskie obroty i samochodem trzęsie...nastepnie ssanie sie włacza i jest po kłopocie ale przez to ma gorzej z odpaleniem...Jaka jest przyczyna
zwłoka przez ciśnienie w pompie



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw gru 17, 2009 20:20

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65313 sprawdź czy podobnie nie masz u siebie kolego


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
DjCobretti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 19:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DjCobretti » czw gru 17, 2009 21:43

Ja mam taki problem tylko na zimnycm silniku, jak sie rozgrzeje ma jakies 850 cały czas a na ssanie które sie włacza po danym casie mam jakies 1050 obroty...I co z tym dalej robic bo juz mnie to irytuje jak rano telepie cała buda i nie moze sie ssanie odrazu załączyć



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw gru 17, 2009 23:32

A może masz upalone świece żarowe i dlatego się telepie?



arwam

Post autor: arwam » pt gru 18, 2009 01:05

DjCobretti,

a jak tylko odpalisz i dodasz delikatnie gazu na jakieś 1200-1400 rpm to co się dzieje?



Awatar użytkownika
DjCobretti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 19:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DjCobretti » pt gru 18, 2009 17:04

jak go odpalam to dodaje gazu i wtedy jest lepiej, nie trzepie autem...nastepnie włacza sie ssanie i jest tak jak powinno byc



arwam

Post autor: arwam » pt gru 18, 2009 17:05

DjCobretti,

to chyba masz do wyregulowania urządzenie rozruchowe.



Awatar użytkownika
DjCobretti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 19:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DjCobretti » pt gru 18, 2009 17:07

A powiedz mi kolego kto może cos takiego zrobić i gdzie



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt gru 18, 2009 17:08

DjCobretti pisze:A powiedz mi kolego kto może cos takiego zrobić i gdzie
W siłowniku przyspieszcacza ( tkzw. potocznie ssania ) jest bimetal który sie nagrzewa od napiecia i od temp silnika- taka jego rola. To jest sterowane modułem który steruje także świecami żarowymi które silnik dogrzewają przez ok 2,5 min po odpaleniu. Jak silnik zimny, bimetal w siłowniku pociaga linkę mimo tego ze jak nie odpalony to linka naciągnięta i brak w nim prądu. Odpalasz silnik, moduł włącza swiece i doprowadza napiecie do silownika i nagrzewa bimetal który popuszcza slinkę siłownika bo bimetal się rozgrzewa. Prąd dochodzi dopuki są świece dogrzewane a trwac to moze nawet 2,5 min. po odpaleniu mimo tego ze nie pali sie kontrolka na desce. Potem sie wyłączaja i napiecie do silowniaka. Jak silnik ciepły to ciepło silnika nagrzewa tez ten silownik i w wyniku tego bimetal tez sie rozrzeża i popuszcxza jeszcze linkę i wiadomo jak silnik ciepły nie potrzeba zeby włąączał sie przyspieszacz. Lewa śrubka reguluje sie obroty siłownika- zimnego rozruchu. Na ciepło temp. 90st.- ustawia sie tak zeby obroty po tym jak dzwignia dotyka lewej śrubki powinny byc 1050 wg elektronicznego obrotomierza na desce jak go uruchomic znajdziesz w poradach. Prawa śrubka do obrotów biegu jałowego powinny byc 50-900+50- na ciepło. Bo jak wiadomo na zimno są mniejsze obroty bo swiece mocno obnizaja obroty bo jest duze obciązenie alternatora a siłownik to niweluje. Dlatego ustawia sie go na ciepło, ale nie dłuzej niz ok 5min na silniku przy temp. wody 90st po nocnym odpaleniu, bo w wyniku mocnego rozgrzania silnika bimetal moze jeszcze jak mocno sie podgrzeje jeszcze popuscic linke i przy normalnych krótkich odcinkach moze zdarzyc sie ze bedziesz miał za wysokie obroty. Dlatego temp. 90st na wskazniku po rannym odpaleniu max 5 min odkręcasz śrubkę na lince i pozostawiasz max 1mm luzu miedzy dzwignią a elementem ze śrubką i wszystko ok. I ot cała filozofia. mam nadziejęz, ze nie kręciłeś wydatkiem szczątkowym- bo ten ustawiany jest na stole pobierczym i potem moga być problemy z obrotami w zależnosci od temp. ale na oko da sie to ustawić. Odnośnie wydatku : najpierw wyregulowac wydatek szczatkowy ( jeżeli go ruszałeś ) - pozioma śrubka w ten sposób zeby nie ragowała na gaz, jezeli przestanie ragowac wykrecic jeszcze 2 obroty. Wyłaczyc silnik i włączyc obrotomierz na elektronicznym liczniku- jak to zrobic zobacz w poradach. Rozgrzej silnik do 90st i ustaw śrubka przyspieszacza obroty na o 950 ( wg elktronicznego obrotomierza) Jak wyregulowac siłownik mozge ci napidac dalej jak chcesz. Ta regulacja spowoduje ze obroty nie beda az tak sapadac

Siłownik regulujemy tak jak wyżej ale pisze żebys lepiej zrozumiał . Odkrecamy srubke trzymajaca linke- przy czym element ze srubka ten przytrzymujemy kombinerkami zeby nie ukrecic linki. Regulacje robimy po nocnym odpaleniu silnika na zimno. Ruszamy, jak silnik pokaze 80, 90temp. ( ale reglacja nie poozniej niz 5min po osiagnieciu tej temp. ale w temp. otoczenia ok 5-10 st w takie mrozy nie robiłem i nie wiem jak bedzie sie spisywać ) zatrzymujemy sie nie wyłaczajac silnika - element ze srubka przesuwamy w strone dzwigni która naciaga zosawiajac luz 0,5-1mm nie wiekrzy, moze byc mniejszy ale przy 90st nie moze naciagac tego lementu który napina na zimno. Przykrecamy śrubke patrzac na element dzwigni który naciaga - nie napinac za mocno linki i nie zostawiac duzego luzu. Dla pewnosci odkrecic linke zasilania + od siłownika i przeczyscic styki. Powinno rano łądnie przyspieszac kat wtrysku
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 17:11 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DjCobretti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 19:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DjCobretti » pt gru 18, 2009 17:17

TYlko ze jak teraz jeżdze to temperature mam 70 góra 80 stopni a jeżdze około pół godziny i po tym czasie mam dopiero jakies 70-80 stopni



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt gru 18, 2009 17:18

DjCobretti pisze:TYlko ze jak teraz jeżdze to temperature mam 70 góra 80 stopni a jeżdze około pół godziny i po tym czasie mam dopiero jakies 70-80 stopni
AAZ sie szybko nagrzewa wiec termostat do wymiany



Awatar użytkownika
DjCobretti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 19:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DjCobretti » pt gru 18, 2009 17:26

Zaraz sie okaże ze pół silnika do wymiany mam żeby mi się to ssanie szybciej włączyło



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt gru 18, 2009 17:30

DjCobretti pisze:Zaraz sie okaże ze pół silnika do wymiany mam żeby mi się to ssanie szybciej włączyło
nie moja wina ze taki samochód kupiłes :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości