CIŚNIENIE OLEJU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
CIŚNIENIE OLEJU
Witajcie mam pytanie. Dokonywałem ostatnio pomiaru ciśnienia oleju wkręcając manometr w miejsce czujnika w głowicy. Silnik nie miał temperatury pracy a ciśnienie było 2 BARY przy 2 TYS obrotów. Czy te ciśnienie nie jest za niskie?
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 17:05 przez adeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Allegro> Szukaj Uzytkownika> Adeus2 ---> Części do Golfa zapraszam wszystkich !!!
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju przy zmienianiu biegów jak spadną obroty kiedy wciskam sprzęgło. Wtedy się zapala i zaraz obroty wzrastają gaśnie. Inna sytuacja jadąc na 4 biegu tak z 2tys obrotów zapala się dopiero po wciśnięciu sprzęgła i przygazowaniu gaśnie.
Allegro> Szukaj Uzytkownika> Adeus2 ---> Części do Golfa zapraszam wszystkich !!!
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
A może masz walnięty czujnik ??adeus pisze:Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju przy zmienianiu biegów jak spadną obroty kiedy wciskam sprzęgło. Wtedy się zapala i zaraz obroty wzrastają gaśnie. Inna sytuacja jadąc na 4 biegu tak z 2tys obrotów zapala się dopiero po wciśnięciu sprzęgła i przygazowaniu gaśnie.
sory że tak odświeżam, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w silniku 1,6 TD (jr) ? Mierzyłem u siebie ciśnienie oleju, silnik po przejażdżce 50km, rozgrzany był do ~90 stopni. Zamontowanie wskaźnika zajęło mi z 15min. Po tym czasie odpaliłem i ciśnienie na wolnych obrotach było ~0,5 atmosfery, gdy pochodził paręnaście min ciśnienie na wskaźniku spadło prawie do 0 (mało dokładny wskaźnik wyskalowany do 10 atmosfer). Natomiast przy obrotach ~2 tyś ciśnienie wynosi około 1.1- 1.3. Maksymalne ciśnienie to 5 atmosfer przy ~5,5 tyś. Czy ciśnienie jakie jest u mnie jest prawidłowe? Jeszcze takie pytanie, jaki kolor czujnika powinien być w podstawie filtra? Po zmianie licznika musiałem założyć czujnik (wcześniej go nie było), kupiłem czarny i było przez jakieś 2tyg ok, a teraz zaczął załączać się piszczek.
W podstawę filtra idzie szary czujnik, 0.9 bara, czarny jest na wyższe ciśnienie, małe masz trochę to ciśnienie, kiedy zmieniałeś ostatnio olej? Minimum na wolnych obrotach to około 0.3 bara, wtedy miga lampka, bo przełącza się czujnik w głowicy.
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 14:25 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
jakieś 5,5tyś km temu zalany lotos diesel 10 w40, filtr oleju Sędziszów. Mi lampka zapala się + brzeczyk tylko powyżej 2 tyś obrotów. Czasami starczy przegazówka do 3tyś, a czasami trzeba do 4,5 tyś obrotów, a jeszcze w innym przypadku po prostu po brzęczy parę lub paręnaście sekund i samo przestanie.
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 14:29 przez Baryla, łącznie zmieniany 2 razy.
Baryla pisze:lotos diesel
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Pamiętaj, że przy laniu oleju 10W40 okres miedzy wymianami to 7500km, zalejesz świerzego to pewnie podskoczy ciśnienie. Na mineralu trzeba wymieniać częściej.
Narazie zmeń czujnik i powinno być ok, ale warto w niedługim czasie zająć się pompą oleju.
[ Dodano: 16 Gru 2009 13:46 ]
Co to masz za jakiś dziwny avatar?
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 14:45 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak masz niskie ciśnienie to nie lej syntetycznego, bo się nie polepszy, inna markę zalej nie lotosa.
Jeśli wcześniej było dobrze to może kabel się przełamuje przy czujniku? Lub ewentualnie olej się czymś rozcięcza, np płynem lub paliwem, ale to byś miał zawsze jakieś dodatkowe objawy.
[ Dodano: 16 Gru 2009 13:53 ]
Co do avatara to lepiej zmień bo może się źle niekturym kojażyć.
Jeśli wcześniej było dobrze to może kabel się przełamuje przy czujniku? Lub ewentualnie olej się czymś rozcięcza, np płynem lub paliwem, ale to byś miał zawsze jakieś dodatkowe objawy.
[ Dodano: 16 Gru 2009 13:53 ]
Co do avatara to lepiej zmień bo może się źle niekturym kojażyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości